Bekijk volle/desktop versie : De verwensingen van Sheich Fawaz uitgelegd



Pagina's : [1] 2 3 4

01-11-2006, 11:36
In het licht van de commotie die is ontstaan rondom één van mijn vrijdagpreken, vanwege een artikel in de Volkskrant d.d. 31 oktober 2006, wil ik bij deze het één en ander toelichten.

1. Het meest bizarre van deze hele kwestie is wel dat de filmproductie en vijandigheden van zowel Ayaan Hirsi (Magan) Ali als Theo van Gogh, waarin het beeld van de Islam wordt verdraaid en de Koran wordt bespot niet gezien worden als de directe aanleiding tot het opruien van personen als Mohammed B. Daarentegen zou een door mij verrichte smeekbede aan het eind van één van mijn vrijdagpreken dit wel zijn geweest. Frappant is wel dat ik smeekte om een verlenging van het leven van Van Gogh en niet om zijn dood.

2. Onze methodologie en credo inzake het verwerpen van geweld is alom bekend, zelfs voor de gebeurtenissen van 11 september 2001 en is niet onderhevig aan wispelturige veranderingen in de tijd.

3. Wij hebben de moslimjongeren gewaarschuwd voor radicalisering en geweld, al ver voor de dood van Van Gogh. Dit is destijds gedaan in de vorm van diverse publicaties. Helaas dat dit in medialand op dovemansoren is gevallen.

4. De vrijdagpreek waar in de Volkskrant d.d. 31 oktober 2006 naar wordt verwezen, getuigt wat dit betreft voor ons en niet tegen ons. Toentertijd verkeerden de moslims in een toestand van laaiende woede, ten gevolge van de film 'Submission' die niets anders was dan een belediging aan het adres van Allah, de Profeet (vrede zij met hem) en het geloof en nog venijniger was dan de Deense cartoonaffaire die de Islamitische wereld op zijn kop zette. De desbetreffende preek was een weloverwogen en religieuze zet van mij. De behoefte om middels deze preek de woede van de moslims te kanaliseren en hen niet in strijd met de wet te laten handelen was namelijk groot.

5. Tevens weet ik dat de moslims niet veel vertrouwen hebben in het rechtssysteem wanneer het dit soort films betreft, want het zal altijd onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gebracht. Uit angst dat dit gevoel van onmacht tot onverantwoorde tegenreacties zou leiden, heb ik deze kwestie uit de handen van de mensen weggehaald en overgedragen aan de Hemelse rechtbank, om de menigte daarmee te troosten, want in deze rechtbank hebben zij daarentegen wel alle vertrouwen. Ik heb in werkelijkheid dus de mensen van hun woede verlicht en niet aangezet tot doding.

6. Geweld en moord behoren tot de overtuiging van sommige afgedwaalde stromingen die er een eigen ideologie en filosofie op na houden en hebben niets van doen met mijn smeekbede.

7. Verder bedroeft het mij te moeten vernemen dat de persoon Soumaya S. moedwillig over mij liegt door te stellen dat ik haar in het echt heb verbonden met Noredine el F. Ik vraag haar dan ook de bewuste huwelijksakte te tonen als zij de waarheid spreekt.

8. Tenslotte hoop ik dat de politici rechtvaardig en verstandig om zullen gaan met deze kwestie, ver weg van electoraal gewin.

In Allah stellen wij ons vertrouwen, want Hij is de Beste Vertrouweling.


Bron : Al-Yaqeen.com

01-11-2006, 12:06


Je woont hier in Nederland en mag hier je geloof vrij belijden. Je zult dan hier als moslim zijnde ook moeten leven naar de wetten en dus vertrouwen moeten hebben in onze rechtsstaat.

In plaats van dat deze imam ze daar op wijst gaat hij lopen raaskallen en iedereen die hem niet aanstaat de KK toewensen. Ik vind dat een haatdragende instelling en het getuigt van weinig respect en kennis van het land waar we met zijn allen in moeten leven.

Hij gooit olie op het vuur waar hij juist had moeten wijzen op de vrijheden die we hier in Nederland allemaal genieten.

Overigens vind ik het gezeik over dat verwensingen normaal zijn binnen de Islam helemaal van de zotte, wens dan gewoon dat Allah hun zal beoordelen en wens niet iemand de KK toe want dit klinkt allemaal weinig vredelievend en vergroot de tegenstellingen alleen maar.

01-11-2006, 12:31

Citaat door UnDeRDoGGi:
5. Tevens weet ik dat de moslims niet veel vertrouwen hebben in het rechtssysteem wanneer het dit soort films betreft, want het zal altijd onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gebracht. Uit angst dat dit gevoel van onmacht tot onverantwoorde tegenreacties zou leiden, heb ik deze kwestie uit de handen van de mensen weggehaald en overgedragen aan de Hemelse rechtbank, om de menigte daarmee te troosten, want in deze rechtbank hebben zij daarentegen wel alle vertrouwen. Ik heb in werkelijkheid dus de mensen van hun woede verlicht en niet aangezet tot doding.

Wellicht is een cursus: "hoe werkt het Nederlands rechtssysteem" voor Moslims een veel betere optie is dan Allah af te schilderen als een God van wraak en haat, door bij hem allerlei soorten kanker te bestellen (zoals onze Sjeik heeft gedaan).

Ik krijg namelijk niet de indruk dat er veel Moslims zijn die hiervan goed op de hoogte zijn, en die gebrekkige kennis resulteert in een (grotendeels onterecht) wantrouwen.

01-11-2006, 12:35

Citaat door Grover:
Wat maakt het uit.. hij wenste hem de kanker en dat recht heeft ie. Hoeft ie zich niet voor te verontschuildigen of zo.

Geen enkel mens wenst iemand zulk een ziekte toe.
Enkel dwazen en onmensen doen zulke dingen.

01-11-2006, 12:36



Citaat door schinkenstube:
Geen enkel mens wenst iemand zulk een ziekte toe.
Enkel dwazen en onmensen doen zulke dingen.


Nah ben ik niet mee eens

En dan nog heb je dat recht en hoef je je dus nergens voor te verontschuldigen als je niet achter je verontschuldiging staat.

01-11-2006, 12:36

Citaat door Grover:
Wat maakt het uit.. hij wenste hem de kanker en dat recht heeft ie. Hoeft ie zich niet voor te verontschuildigen of zo.


Even een quote van onze vriend fawaz: De islam verwerpt alle vormen van verdorvenheid en gebiedt het goede.

Wat is goed en niet verdorven aan deze preek?
Ik vind het namelijk vrij verdorven om iemand zulke ziektes toe te wensen.

01-11-2006, 12:42

Citaat door Grover:
Nah ben ik niet mee eens

En dan nog heb je dat recht en hoef je je dus nergens voor te verontschuldigen als je niet achter je verontschuldiging staat.

Als je hoe dan ook als gestoord, onmenselijk en debiel door het leven wil gaan, moet je maar zulke uitspraken doen.
En dan nog als imam.
Probeer mij dan maar eens wijs te maken dat de islam vrede en respect is.
Gaat je niet lukken!

01-11-2006, 12:44

Citaat door schinkenstube:
Als je hoe dan ook als gestoord, onmenselijk en debiel door het leven wil gaan, moet je maar zulke uitspraken doen.
En dan nog als imam.
Probeer mij dan maar eens wijs te maken dat de islam vrede en respect is.
Gaat je niet lukken!



Tsjah dat zijn subjectieve uitspraken.

01-11-2006, 12:45

Citaat door Grover:
Tsjah dat zijn subjectieve uitspraken.

Wat bedoelt u daar mee?
Ik had dit graag door u verduidelijkt gezien.

01-11-2006, 12:46

Citaat door schinkenstube:
Als je hoe dan ook als gestoord, onmenselijk en debiel door het leven wil gaan, moet je maar zulke uitspraken doen.
En dan nog als imam.
Probeer mij dan maar eens wijs te maken dat de islam vrede en respect is.
Gaat je niet lukken!


Dan moet ik ook maar aannemen dat het Katholiscme Pedofilie aanmoedigt.
Als ik zo hoor waar de Paus aan schuldig is...

01-11-2006, 12:47

Citaat door Sara7a:
Dan moet ik ook maar aannemen dat het Katholiscme Pedofilie aanmoedigt.


Ik zie niet in wat pedofilie te maken heeft met de vervloekingen van een iman.

01-11-2006, 12:48

Citaat door Sara7a:
Dan moet ik ook maar aannemen dat het Katholiscme Pedofilie aanmoedigt.
Als ik zo hoor waar de Paus aan schuldig is...


Ach kijk, weer wijzen weer naar anderen kijken je wordt zo ziek van die zich moslim noemen. Ga dan staan waar je in gelooft ipv elke keer terug te krabbelen als het eens helder en duidelijk is..

Ligt zeker ook weer aan een ander. Die teksten waren duidelijk, zijn woorden ook.

01-11-2006, 12:49



Citaat door schinkenstube:
Ik zie niet in wat pedofilie te maken heeft met de vervloekingen van een iman.


Post is aangepast.

01-11-2006, 12:49

Citaat door schinkenstube:
Wat bedoelt u daar mee?
Ik had dit graag door u verduidelijkt gezien.



Nou omdat iedereen gek als anders beleeft en noem maar op. Het is niet standaard voor iedereen... wat de een raar vindt vindt de ander weer normaal etc etc.

01-11-2006, 12:49

Citaat door TheBestOfJudea:
Gelooft ie het zelf? o shit dat doet ie. Net als in sprookjes van 1400 jaar geleden en djins en Ali Baba en de 1 miljard rovers



heb je het niet door, niemand lacht om je laim ass zo obvious jokes + niemand reageert op je.

Je doet em gewoon niet, you just aint funny

Pagina's : [1] 2 3 4