UnDeRDoGGi
01-11-2006, 11:36
In het licht van de commotie die is ontstaan rondom één van mijn vrijdagpreken, vanwege een artikel in de Volkskrant d.d. 31 oktober 2006, wil ik bij deze het één en ander toelichten.
1. Het meest bizarre van deze hele kwestie is wel dat de filmproductie en vijandigheden van zowel Ayaan Hirsi (Magan) Ali als Theo van Gogh, waarin het beeld van de Islam wordt verdraaid en de Koran wordt bespot niet gezien worden als de directe aanleiding tot het opruien van personen als Mohammed B. Daarentegen zou een door mij verrichte smeekbede aan het eind van één van mijn vrijdagpreken dit wel zijn geweest. Frappant is wel dat ik smeekte om een verlenging van het leven van Van Gogh en niet om zijn dood.
2. Onze methodologie en credo inzake het verwerpen van geweld is alom bekend, zelfs voor de gebeurtenissen van 11 september 2001 en is niet onderhevig aan wispelturige veranderingen in de tijd.
3. Wij hebben de moslimjongeren gewaarschuwd voor radicalisering en geweld, al ver voor de dood van Van Gogh. Dit is destijds gedaan in de vorm van diverse publicaties. Helaas dat dit in medialand op dovemansoren is gevallen.
4. De vrijdagpreek waar in de Volkskrant d.d. 31 oktober 2006 naar wordt verwezen, getuigt wat dit betreft voor ons en niet tegen ons. Toentertijd verkeerden de moslims in een toestand van laaiende woede, ten gevolge van de film 'Submission' die niets anders was dan een belediging aan het adres van Allah, de Profeet (vrede zij met hem) en het geloof en nog venijniger was dan de Deense cartoonaffaire die de Islamitische wereld op zijn kop zette. De desbetreffende preek was een weloverwogen en religieuze zet van mij. De behoefte om middels deze preek de woede van de moslims te kanaliseren en hen niet in strijd met de wet te laten handelen was namelijk groot.
5. Tevens weet ik dat de moslims niet veel vertrouwen hebben in het rechtssysteem wanneer het dit soort films betreft, want het zal altijd onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gebracht. Uit angst dat dit gevoel van onmacht tot onverantwoorde tegenreacties zou leiden, heb ik deze kwestie uit de handen van de mensen weggehaald en overgedragen aan de Hemelse rechtbank, om de menigte daarmee te troosten, want in deze rechtbank hebben zij daarentegen wel alle vertrouwen. Ik heb in werkelijkheid dus de mensen van hun woede verlicht en niet aangezet tot doding.
6. Geweld en moord behoren tot de overtuiging van sommige afgedwaalde stromingen die er een eigen ideologie en filosofie op na houden en hebben niets van doen met mijn smeekbede.
7. Verder bedroeft het mij te moeten vernemen dat de persoon Soumaya S. moedwillig over mij liegt door te stellen dat ik haar in het echt heb verbonden met Noredine el F. Ik vraag haar dan ook de bewuste huwelijksakte te tonen als zij de waarheid spreekt.
8. Tenslotte hoop ik dat de politici rechtvaardig en verstandig om zullen gaan met deze kwestie, ver weg van electoraal gewin.
In Allah stellen wij ons vertrouwen, want Hij is de Beste Vertrouweling.
Bron : Al-Yaqeen.com
1. Het meest bizarre van deze hele kwestie is wel dat de filmproductie en vijandigheden van zowel Ayaan Hirsi (Magan) Ali als Theo van Gogh, waarin het beeld van de Islam wordt verdraaid en de Koran wordt bespot niet gezien worden als de directe aanleiding tot het opruien van personen als Mohammed B. Daarentegen zou een door mij verrichte smeekbede aan het eind van één van mijn vrijdagpreken dit wel zijn geweest. Frappant is wel dat ik smeekte om een verlenging van het leven van Van Gogh en niet om zijn dood.
2. Onze methodologie en credo inzake het verwerpen van geweld is alom bekend, zelfs voor de gebeurtenissen van 11 september 2001 en is niet onderhevig aan wispelturige veranderingen in de tijd.
3. Wij hebben de moslimjongeren gewaarschuwd voor radicalisering en geweld, al ver voor de dood van Van Gogh. Dit is destijds gedaan in de vorm van diverse publicaties. Helaas dat dit in medialand op dovemansoren is gevallen.
4. De vrijdagpreek waar in de Volkskrant d.d. 31 oktober 2006 naar wordt verwezen, getuigt wat dit betreft voor ons en niet tegen ons. Toentertijd verkeerden de moslims in een toestand van laaiende woede, ten gevolge van de film 'Submission' die niets anders was dan een belediging aan het adres van Allah, de Profeet (vrede zij met hem) en het geloof en nog venijniger was dan de Deense cartoonaffaire die de Islamitische wereld op zijn kop zette. De desbetreffende preek was een weloverwogen en religieuze zet van mij. De behoefte om middels deze preek de woede van de moslims te kanaliseren en hen niet in strijd met de wet te laten handelen was namelijk groot.
5. Tevens weet ik dat de moslims niet veel vertrouwen hebben in het rechtssysteem wanneer het dit soort films betreft, want het zal altijd onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gebracht. Uit angst dat dit gevoel van onmacht tot onverantwoorde tegenreacties zou leiden, heb ik deze kwestie uit de handen van de mensen weggehaald en overgedragen aan de Hemelse rechtbank, om de menigte daarmee te troosten, want in deze rechtbank hebben zij daarentegen wel alle vertrouwen. Ik heb in werkelijkheid dus de mensen van hun woede verlicht en niet aangezet tot doding.
6. Geweld en moord behoren tot de overtuiging van sommige afgedwaalde stromingen die er een eigen ideologie en filosofie op na houden en hebben niets van doen met mijn smeekbede.
7. Verder bedroeft het mij te moeten vernemen dat de persoon Soumaya S. moedwillig over mij liegt door te stellen dat ik haar in het echt heb verbonden met Noredine el F. Ik vraag haar dan ook de bewuste huwelijksakte te tonen als zij de waarheid spreekt.
8. Tenslotte hoop ik dat de politici rechtvaardig en verstandig om zullen gaan met deze kwestie, ver weg van electoraal gewin.
In Allah stellen wij ons vertrouwen, want Hij is de Beste Vertrouweling.
Bron : Al-Yaqeen.com