Bekijk volle/desktop versie : Advocaten bureau



Pagina's : [1] 2

31-10-2006, 23:19
Salaam,

Heb even een vraag, zijn er meiden of heren die hun rechten studie hebben afgerond (De opleiding tot advocaat), en graag een eigen advocaten bureau willen starten, laat het mij weten misschien dat we samen iets kunnnen beginnen.

ramza

01-11-2006, 09:05


vertel ons wat meer......................

01-11-2006, 09:47

Citaat door Schaatser:
Helaas. Na het afronden van je rechtenstudie kun je niet meteen je eigen kantoor beginnen. Pas als je drie jaar advocaat bent kun je je eigen kantoor starten. Je zult dus eerst drie jaar bij een bestaand advocatenkantoor moeten gaan werken en een verdere opleiding volgen.



is dat zo

01-11-2006, 11:23
ja idd je bent eerste nog 3 jaar stagiair advocaat ( wel gewoon met salaris en dan pas kun je een eigen kantoor beginnen.
die regeling betreft notaris is verrot, pas wanneer er een kantoor sluit ofzo kun je in aanmerking komen ofzo?

01-11-2006, 13:45


Maar je kunt ook opwerken tot partner of bij sommige kantoren kun je jezelf meteen inkopen als partner. Bij die grote bedrijven, krijg je na enige tijd, ik dacht niveau 'senior' krijg je zelfs een percentage van de factuurprijs. Kijk en dan begint het aardig te lopen.

01-11-2006, 15:39

Citaat door Schaatser:
Helaas. Na het afronden van je rechtenstudie kun je niet meteen je eigen kantoor beginnen. Pas als je drie jaar advocaat bent kun je je eigen kantoor starten. Je zult dus eerst drie jaar bij een bestaand advocatenkantoor moeten gaan werken en een verdere opleiding volgen.



bedankt voor je uitleg!

01-11-2006, 15:41

Citaat door Tazaghinecity:
ja idd je bent eerste nog 3 jaar stagiair advocaat ( wel gewoon met salaris en dan pas kun je een eigen kantoor beginnen.
die regeling betreft notaris is verrot, pas wanneer er een kantoor sluit ofzo kun je in aanmerking komen ofzo?



Ja dat geloof ik graag dat het verrot is , maar niks aan te doen.

01-11-2006, 15:43
bedankt allemaal voor jullie reacties,

01-11-2006, 16:05

Citaat door Schaatser:
Helaas. Na het afronden van je rechtenstudie kun je niet meteen je eigen kantoor beginnen. Pas als je drie jaar advocaat bent kun je je eigen kantoor starten. Je zult dus eerst drie jaar bij een bestaand advocatenkantoor moeten gaan werken en een verdere opleiding volgen.


Ja klopt.. veel mensen denken dat je na het afronden van de studie rechten al direct advocaat bent, maar in feite begint de echte studie pas nadat de je van de uni bent afgestudeerd..


Ramza, veel succes met het vinden van een partner.. Ben helaas nog niet afgestudeerd..

01-11-2006, 16:19
maar verdien je in het algemeen wel veel als je advocaat bent of niet?
Heb ik me eigenlijk altijd al afgevraagd..

01-11-2006, 17:20
Ligt eraan wat voor rechtsgebied, best betaalde in het algemeen is toch fiscaal en notarieel.

01-11-2006, 21:55

Citaat door Schaatser:
Je kunt een heel redelijke boterham verdienen. Maar er staat geen enkele advocaat of notaris in de Quote 500...



Oke! hhaha en dat laatse is?

01-11-2006, 23:23



Citaat door Schaatser:
Dat was tot een paar jaar geleden inderdaad zo. Er was een door de overheid bepaald vast aantal notarisstandplaatsen. Maar dat is al een paar jaar veranderd. Nu moet je een ondernemingsplan schrijven en dan kun je jezelf als zelfstandig notaris vestigen. Alleen moet je wel eerst (ik geloof 6 jaar) ervaring op een bestaand notariskantoor hebben opgedaan.



weet je zeker dat het 6jaar is?

ramza

02-11-2006, 00:36

Citaat door Schaatser:
Ja, heb het net effe gecheckt... http://www.notaris.nl/page.asp?id=924

Maar als kandidaat-notaris heb je al wel een volwaardige baan. Net als een advocaat-stagiaire overigens... Het is trouwens niet iets typisch voor juridische beroepen. Denk je dat je na een universitaire studie geneeskunde meteen chirurg of huisarts kunt worden? Nou nee, daarvoor geldt ook dat je onder leiding van een ervaren persoon de kneepjes van het vak leert en verdere cursusen en opleidingen volgt.


Bedankt voor het uitzoeken!
En ik weet natuurlijk dat je niet meteen na een universitaire studie meteen huisarts of advocaat kan worden.
Maar in iedere geval bedankt!

ramza

02-11-2006, 01:01

Citaat door Schaatser:
En voor de advocatuur: http://www.ikwiladvocaatworden.nl/

Na je studie moet je solliciteren bij een bestaand advocatenkantoor. Je wordt dan meteen beëdigd tot advocaat. Je mag dan alles wat iedere advocaat ook mag. Pleiten bij de rechtbank etc. Maar de overheid wil dat je de kneepjes van het vak leert. In het belang van degene die je als advocaat bijstaat. Daarom moet je de eerste drie jaar onder leiding van een meer ervaren advocaat werken en mag je je niet zelfstandig vestigen.



Bedankt voor je uitleg, maar een klein vraaje ben je zelf advocaat? omdat je zoveel weet..................

ramza

Pagina's : [1] 2