Bekijk volle/desktop versie : uitelkaar



Pagina's : [1] 2

31-10-2006, 16:02
De profeet heeft gezegd: "Wanneer twee mensen zacht met elkaar omgaan omwille van Allah, en zij vervolgens uit elkaar gedreven worden, dan komt dit door een zonde die één van hen verricht heeft!"


[Sahieh: Sahiehoel-Djaami'

31-10-2006, 16:14


andere worden, mensen die dus relatie hebben worden uit elkaar gedreven of niet?


ik denk zelf als je een fout hebt gemaakt dus eenr elatie hebt genomen, vind ik dat je met die gene moet trouwen zodat je zonde vervolgens overgaan naar halal. trouwens als je relatie had, en daarna trouwen kan je toch samen naar hajd gaan en 3omra doen enzo veel mogelijk vergiffensi vragen toch?

31-10-2006, 16:19

Citaat door tangawia77:
andere worden, mensen die dus relatie hebben worden uit elkaar gedreven of niet?


ik denk zelf als je een fout hebt gemaakt dus eenr elatie hebt genomen, vind ik dat je met die gene moet trouwen zodat je zonde vervolgens overgaan naar halal. trouwens als je relatie had, en daarna trouwen kan je toch samen naar hajd gaan en 3omra doen enzo veel mogelijk vergiffensi vragen toch?


een fout maken en dan daarna goedmaken met trouwen en umra terwijl je al die tijd weet dat je fout zat is een beetje achterbaks vind je niet??

31-10-2006, 16:20

Citaat door tangawia77:
andere worden, mensen die dus relatie hebben worden uit elkaar gedreven of niet?
ik denk zelf als je een fout hebt gemaakt dus eenr elatie hebt genomen, vind ik dat je met die gene moet trouwen zodat je zonde vervolgens overgaan naar halal. trouwens als je relatie had, en daarna trouwen kan je toch samen naar hajd gaan en 3omra doen enzo veel mogelijk vergiffensi vragen toch?
ja. maar toch heb je een zonde begaan meid en wat je zei als je een haram relatie heb gehad moet je indd met die persoon trouwen

31-10-2006, 16:23



Citaat door Noa_Woman:
een fout maken en dan daarna goedmaken met trouwen en umra terwijl je al die tijd weet dat je fout zat is een beetje achterbaks vind je niet??

ja zeker is achterbaks, maar dat is mijn mening, want sommige mensen nemen relatie za3ma om te trouwen maar gaan uit elkaar, het is haram dus je moet zo ie zo niet ermee beginnen, maar dan gaan ze weer relatie nemen za3ma om te trouwen ineens krijg je hongerden relatie. daarom zeg ik. als iemand een fout heeft gemaakt moet hij met die gene blijven! EN TROUWEN en zo veel vergiffenis vragen. dan is de zonde en probleem een beetje verzacht. men name iemand die relatie ahd met een andere en trouwt met een andere, is een heel groot fout, snap je me?

31-10-2006, 16:25
en met name bedoel ik daarmee, je trouwt met je mektab dus neem geen relatie, wantje kan het nemen om za3ma te trouwen maar alah dat niet weg, dan flawsiiiiiiiiiiiiii alleen tijd verspiling en zwaarder maken van je weegschaal

31-10-2006, 16:26

Citaat door tangawia77:
ja zeker is achterbaks, maar dat is mijn mening, want sommige mensen nemen relatie za3ma om te trouwen maar gaan uit elkaar, het is haram dus je moet zo ie zo niet ermee beginnen, maar dan gaan ze weer relatie nemen za3ma om te trouwen ineens krijg je hongerden relatie. daarom zeg ik. als iemand een fout heeft gemaakt moet hij met die gene blijven! EN TROUWEN en zo veel vergiffenis vragen. dan is de zonde en probleem een beetje verzacht. men name iemand die relatie ahd met een andere en trouwt met een andere, is een heel groot fout, snap je me?



jah bij elke zonde spreekt voor zich dat je vergevenis vraagt. Alleen jah een relatie is niks voor niks haraam en dat uit gaat hebben de mensen aan hun zelf te verwijten omdat iedereen zo onderhand wel weet dat sjatain in het spel komt. Vergevenis vragen is zeker niet fout alleen je moet niet denken dat er meer zegen komt als je denk van oh jah effe nu relatie als je man of vrouw wordt jah Allah zal ons steunen... zo makkelijk gaan dingen niet....zeker niet als je het achterbaks speelt. Het gaat om oprechte spijt ik denk niet dat je dat dan hebt.

31-10-2006, 16:28
tangawia je redenering klopt niet....lees is even rustig na hoe je iets goedkeurt..met je eigen mening.

dat kan niet

31-10-2006, 16:29

Citaat door Matras:
tangawia je redenering klopt niet....lees is even rustig na hoe je iets goedkeurt..met je eigen mening.

dat kan niet

kan kloppen want ik spreek zonder ervaring

31-10-2006, 16:32

Citaat door Noa_Woman:
jah bij elke zonde spreekt voor zich dat je vergevenis vraagt. Alleen jah een relatie is niks voor niks haraam en dat uit gaat hebben de mensen aan hun zelf te verwijten omdat iedereen zo onderhand wel weet dat sjatain in het spel komt. Vergevenis vragen is zeker niet fout alleen je moet niet denken dat er meer zegen komt als je denk van oh jah effe nu relatie als je man of vrouw wordt jah Allah zal ons steunen... zo makkelijk gaan dingen niet....zeker niet als je het achterbaks speelt. Het gaat om oprechte spijt ik denk niet dat je dat dan hebt.

lieverd, ik ehb geen ervaring , dus ik geef maar een conclusie. relatie is haram 100%. en allah heeft zijn redenen daarvoor.

en ik zeg dit, want meeste scheidingen die tegenwoordig gebeuren komt doordat men relatie neemt, daarom zeg ik met andere woorden als je een relatie neemt. want je wordt toch uitelkaar verdeven.

en daarom zeg ik als je een relatie hebt en je trouwt uiteindelijk met die gene moet je egt spijt hebben samen, en veel vergiffenissen vragen zodat allah je huwelijk zegend. snappen jullie mij nu wel?

31-10-2006, 16:32

Citaat door Noa_Woman:
een fout maken en dan daarna goedmaken met trouwen en umra terwijl je al die tijd weet dat je fout zat is een beetje achterbaks vind je niet??



Allah L'gafour ou Rahim!!!!

31-10-2006, 16:36

Citaat door tangawia77:
lieverd, ik ehb geen ervaring , dus ik geef maar een conclusie. relatie is haram 100%. en allah heeft zijn redenen daarvoor.

en ik zeg dit, want meeste scheidingen die tegenwoordig gebeuren komt doordat men relatie neemt, daarom zeg ik met andere woorden als je een relatie neemt. want je wordt toch uitelkaar verdeven.

en daarom zeg ik als je een relatie hebt en je trouwt uiteindelijk met die gene moet je egt spijt hebben samen, en veel vergiffenissen vragen zodat allah je huwelijk zegend. snappen jullie mij nu wel?


Jah is snap wat je bedoeld meid. Vele denken zo. Ik heb ook geen ervaringen. En scheidingen heeft met koppie koppie van mensen van tegenwoordig te maken. Die beheersen ten eerste totaal verkeerd beeld over het huwelijkse leven dat meeste gevallen gebaseerd is op GEDULD. Helaas ontbreekt dat bij vele ook al weten we dat geduld en daarnaast trouwen helft van het geloof is. Maar of het te verwijten is aan een relatie durf ik niet te zeggen omdat trouwen mektab is. Mektab dus die personen zijn voor elkaar bestemd. Alleen je kan de weg volgen van islaam dus islamitisch een huwelijk voort laten komen of door linkse haram weg een relatie dus tot stand laten komen.

31-10-2006, 16:38



Citaat door Noa_Woman:
een fout maken en dan daarna goedmaken met trouwen en umra terwijl je al die tijd weet dat je fout zat is een beetje achterbaks vind je niet??


Het is nooit achterbaks om vergiffenis te vragen..
als het maar oprecht is..


31-10-2006, 16:38

Citaat door tangawia77:
kan kloppen want ik spreek zonder ervaring


vragen is dan de oplossing

31-10-2006, 16:39

Citaat door El Nina:

Het is nooit achterbaks om vergiffenis te vragen..
als het maar oprecht is..


ze bedoelt ermee, dat je weet dat je fout zit en om vergiffenis vraagt, maar toch door gaat met die zelfde zonde, dat is dus helemaal fout

Pagina's : [1] 2