Bekijk volle/desktop versie : 7fad raskoem a shab Amsterdam.



Pagina's : [1] 2

30-10-2006, 20:29
Massale fraude in Amsterdam met adressen
Uitgegeven op maandag 30 oktober 2006 om 20:02:43

(Novum) - Tienduizenden Amsterdammers frauderen door verkeerde adresgegevens op te geven. Dat stelt de gemeente Amsterdam maandag in de actualiteitenrubriek Netwerk. De schade, bijvoorbeeld door uitkeringsfraude, zou jaarlijks oplopen tot tien miljoen euro.

De gemeente stelt dat meer dan honderdduizend mensen niet op het adres wonen dat ze hebben opgegeven. Bijna één op de zeven inschrijvingen (vijftien procent) in de Gemeentelijke Basisadministratie klopt niet.

Vooral uitkeringsfraude zou een veel gepleegd misdrijf zijn. Een gemeentewoordvoerder noemt als voorbeeld echtparen die op papier uit elkaar gaan, maar feitelijk blijven samenwonen. Ze krijgen dan een hogere uitkering. Ook studenten zouden ten onrechte opgeven dat ze in Amsterdam woonachtig zijn, terwijl ze nog bij hun ouders wonen. Zo krijgen ze een hogere uitwonende beurs.

De gemeente waarschuwt dat veel mensen als gevolg van de verkeerd verstrekte informatie geen stempas ontvangen voor de aankomende verkiezingen



Ik ga kapot om de sanctie die ze dan zullen geven.. geen stempas.. wat heb je daar nou aan.. alsof het merendeel van ons gaat stemmen..

30-10-2006, 20:58


Pfff voor die 200 euro extra paar maand wil ik best mijn stemrecht inleveren

30-10-2006, 21:08
Misschien wil ik wel toevallig stemmen..

Ik vind Wilders wel WOW..

30-10-2006, 21:25

Citaat door Aitouzine:
Pfff voor die 200 euro extra paar maand wil ik best mijn stemrecht inleveren




Whaha denk ik geen twee keer over na.. die 200 euro is zeker welkom en staat ver boven mijn 'stemrecht' (wat je stemrecht kunt noemen.. heeft totaal geen zin.. is niet eens de moeite waard).

30-10-2006, 21:30


Geen tijd voor stemmen... moet mijn haar wassen

30-10-2006, 22:25
Maar ja frauderen is Haram

30-10-2006, 23:06
geen medelijden met ze

zijn nu eenmaal gevaren van frauderen


en ja je lacht wel om die straffen maar vergeet niet dat gemeente de gegevens door speelt aan de IBgroep en belasting..klaar en die verkrachten je dan

vooral IB willie al die jaren terug betalen + boete van 10000 euro

31-10-2006, 10:57
mijn ouders kennen 2 marokkaanse berber gezinnen die
op papier gescheiden zijn om hogere uitkering te krijgen
echt heel ziek vind ik dat
student die voor het geld uitwonend doet vind ik gewoon slim
maar op papier gaan scheiden voor geld vind ik echt nasty gewoon

31-10-2006, 13:48
Dat is mss slim, maar je moet wel beseffen dat je jarenlang leeft van Haramgeld. Denk niet alleen maar aan je zak, maar ook aan je geloof alsjeblieft. Het is eigenlijk pure oplichterij, fraude en diefstal.

Moge Allah ons vergeven.

31-10-2006, 20:55

Citaat door Alhiwar:
Dat is mss slim, maar je moet wel beseffen dat je jarenlang leeft van Haramgeld. Denk niet alleen maar aan je zak, maar ook aan je geloof alsjeblieft. Het is eigenlijk pure oplichterij, fraude en diefstal.

Moge Allah ons vergeven.



Gelijk heb je broeder.. die 200 euro extra kan je ook gewoon krijgen door een relaxte bijbaantje te nemen.. doe je ook nog eens wat in de tijd dat je verspilt. Moge Allah ons allen vergeven..

Toen ik het hoorde was best lachen.. ik dacht bij mezelf komen ze daar nu pas achter.. En ja alles wordt zeker wel doorgespeelt naar de IB.

31-10-2006, 20:57

Citaat door maroc_reddy:
Whaha denk ik geen twee keer over na.. die 200 euro is zeker welkom en staat ver boven mijn 'stemrecht' (wat je stemrecht kunt noemen.. heeft totaal geen zin.. is niet eens de moeite waard).


Klopt helemaal!

31-10-2006, 21:04

Citaat door Alhiwar:
Dat is mss slim, maar je moet wel beseffen dat je jarenlang leeft van Haramgeld. Denk niet alleen maar aan je zak, maar ook aan je geloof alsjeblieft. Het is eigenlijk pure oplichterij, fraude en diefstal.

Moge Allah ons vergeven.



Ja je hebt gelijk maar veel marokkanen realiseren dat niet vooral als je kijkt naar onze ouderen. Ik schat dat ongeveer 50% van de marokkanen leeft van onrechtmatig verkregen geld doordat ze ooit hebben gelogen en/of overdrijven om WAO te krijgen en/of mensen die jarenlang in sociale dienst zitten omdat ze te lui zijn om te werken en dit met smoesjes als ik ben oud en/of ik heb vroeger hard gewerkt proberen te verdoezelen. En in gemeenten waar sollicitatieplicht heerst zie je dat marokkanen die formulier gewoonweg invullen met adressen waar ze nooit hebben gesolliciteerd.

Desondanks zie je ze wel vaak in de moskee 5 keer per dag. Ze zien niet in dat hun kleren, hun eten, hun hadj allemaal met geld was waarvoor ze niet hebben gewerkt en/of gezweet.

Ik heb het natuurlijk niet over mensen met hartklachten en/of andere serieuze ziektes maar over algemeen kun je zeggen dat veel marokkanen frauderen en liegen. Sommige hebben zelfs het lef om een uitkering aan te vragen en daarnaast een heel salaris met zwart werk bij mekaar te smokkelen waardoor ze het dubbele verdienen van mensen die wel gewoon werken.

31-10-2006, 21:07


En wat je je ouders ziet doen ga je uiteindelijk zelf ook doen en rechtvaardigen alhoewel je weet dat het fout is. En dat voor 150 euro extra ofzo want aanvullend beurs krijg je ook als je thuiswoont en je ouders niet veel verdienen.

31-10-2006, 21:15

Citaat door Zizou1404:
mijn ouders kennen 2 marokkaanse berber gezinnen die
op papier gescheiden zijn om hogere uitkering te krijgen
echt heel ziek vind ik dat
student die voor het geld uitwonend doet vind ik gewoon slim
maar op papier gaan scheiden voor geld vind ik echt nasty gewoon



Scheiden? Echt ziek, dus ze preferen elke dag ziena of beter gezegd elke moment ziena dan even voor hun geld te werken. Hatelijk.

31-10-2006, 21:20

Citaat door najib29:
Ja je hebt gelijk maar veel marokkanen realiseren dat niet vooral als je kijkt naar onze ouderen. Ik schat dat ongeveer 50% van de marokkanen leeft van onrechtmatig verkregen geld doordat ze ooit hebben gelogen en/of overdrijven om WAO te krijgen en/of mensen die jarenlang in sociale dienst zitten omdat ze te lui zijn om te werken en dit met smoesjes als ik ben oud en/of ik heb vroeger hard gewerkt proberen te verdoezelen. En in gemeenten waar sollicitatieplicht heerst zie je dat marokkanen die formulier gewoonweg invullen met adressen waar ze nooit hebben gesolliciteerd.

Desondanks zie je ze wel vaak in de moskee 5 keer per dag. Ze zien niet in dat hun kleren, hun eten, hun hadj allemaal met geld was waarvoor ze niet hebben gewerkt en/of gezweet.

Ik heb het natuurlijk niet over mensen met hartklachten en/of andere serieuze ziektes maar over algemeen kun je zeggen dat veel marokkanen frauderen en liegen. Sommige hebben zelfs het lef om een uitkering aan te vragen en daarnaast een heel salaris met zwart werk bij mekaar te smokkelen waardoor ze het dubbele verdienen van mensen die wel gewoon werken.

Heb je helemaal gelijk in. Veel mensen zijn echt doorgeschoten. Stagfiro Allah. Het is haram, maar toch doen we het. Ik ken ook gevallen van Marokkanen die zich voor doen als psychisch ziek zodat ze niet hoeven te werken. Helemaal te gek voor woorden.

Profeet (VZMH) zei tegen ons dat we moeten werken en kennis opdoen. En niet dat we onze tijd moetenverspillen met thuis op de bank liggen/tijd doorbrengen in de cafe.

Moge Allah ons Vergeven.

Pagina's : [1] 2