Bekijk volle/desktop versie : ‘Afellay groeit naar Oranje toe’



30-10-2006, 18:27
In verklaringen aan verschillende Nederlandse ochtendkranten heeft PSV-trainer Ronald Koeman aangegeven dat Ibrahim Afellay dicht tegen het Nederlands elftal zit. De 20-jarige middenvelder speelde gisteren tegen RKC Waalwijk (0-3) een sterke wedstrijd en nam de openingstreffer voor rekening.

“Als je ziet wie er kans maken op het Nederlands elftal of wie de kans al hebben gehad, dan denk ik zeker dat Afellay aan de beurt komt. Als hij erom vraagt, geef ik advies bij het maken van een keuze, net zoals ik dat bij Ismail Aissati zou doen. Verder bemoei ik me daar niet mee, omdat het een kwestie is waarin de speler zelf in samenspraak met zijn familie tot een beslissing moet komen”, aldus Koeman.

Afellay kan immers ook kiezen voor het nationale elftal van Marokko, waar bondscoach Mohammed Fakhir staat te popelen om hem op te nemen in zijn selectie. Het talent gaf echter aan nog niet nagedacht te hebben over een keuze.

“Hier wil ik pas echt over nadenken als die keuze echt gemaakt moet worden. Tot nu toe ben ik nog nooit voor een A-ploeg uitgenodigd, niet door Marokko en niet door Nederland”, aldus Afellay.