Bekijk volle/desktop versie : Tinghir : Effondrement de plusieurs maisons



30-10-2006, 16:37
Tinghir, 29/10/06 - Plusieurs maisons se sont effondrées et d'autres partiellement endommagées dans la commune rurale de Todgha-Assoufla ( surtout à Lhart), près de Tinghir, suite aux pluies torrentielles qui se sont abattues sur la région dans la nuit de samedi à dimanche, apprend-on auprès de la province de Ouarzazate.

Aucune victime n'est à déplorer, assure le même source, précisant que les habitations effondrées sont en majorité construites en pisé.

Tôt dans la matinée, les autorités locales ont procédé à la distribution de tentes, de couvertures et de denrées alimentaires aux familles touchées, indique la même source.

Une délégation conduite par le gouverneur de la province de Ouarzazate, s'est rendue dimanche dans la commune de Toudgha, où elle a tenu une réunion avec les membres de la commission locale pour évaluer les dégâts et décider d'autres mesures urgentes à prendre.

bron: http://www.tinghir.fr/modules/news/article.php?storyid=660

30-10-2006, 16:44


Salaam oe 3alaikoem,

Mijn Frans is niet al te best. Misschien even korte nederlandse samenvatting?

30-10-2006, 16:54

Citaat door moslima_bouchra:
Salaam oe 3alaikoem,

Mijn Frans is niet al te best. Misschien even korte nederlandse samenvatting?



vertaling volgt strakjes als ik thuis ben, ben op mn werk nu

30-10-2006, 17:59

Citaat door moslima_bouchra:
Salaam oe 3alaikoem,

Mijn Frans is niet al te best. Misschien even korte nederlandse samenvatting?


Door hevige stortregens zijn huizen in Todgha-Assoufla ingestort en beschadigd. Er worden tenten en levensmiddelen uitgedeeld aan de bevolking.

Dat is het in het kort.

30-10-2006, 18:18


is tinghir=tanger?

30-10-2006, 18:46

Citaat door moslima_bouchra:
Salaam oe 3alaikoem,

Mijn Frans is niet al te best. Misschien even korte nederlandse samenvatting?

Tinghir, 29/10/06 - Verschillende huizen hebben en anderen ingestort die gedeeltelijk in de plattelandsgemeente van Todgha-Assoufla (vooral aan Lhart) worden beschadigd, dichtbij Tinghir, ten gevolge van de stortregens die zich op het gebied in de nacht van zaterdag op zondag hebben omvergeworpen, leert men bij de provincie Ouarzazate.

Geen enkel slachtoffer is te betreuren, waarborgt dezelfde bron, verklarend dat de ingestorte woningen voor het merendeel in pisé worden gebouwd.

Vroeg in de ochtend, de plaatselijke autoriteiten zijn overgegaan tot de verdeling van tenten, van dekking en levensmiddelen aan de getroffen families, geeft dezelfde bron aan.

Een delegatie die door de gouverneur van de provincie Ouarzazate wordt geleid, zich heeft de zondag in de gemeente van Toudgha teruggegeven, waar zij een vergadering met de leden van de plaatselijke commissie heeft gehouden om de schade tot andere te treffen dringende maatregelen te besluiten te evalueren en.

30-10-2006, 18:49

Citaat door h7ajatie25:
Tinghir, 29/10/06 - Verschillende huizen hebben en anderen ingestort die gedeeltelijk in de plattelandsgemeente van Todgha-Assoufla (vooral aan Lhart) worden beschadigd, dichtbij Tinghir, ten gevolge van de stortregens die zich op het gebied in de nacht van zaterdag op zondag hebben omvergeworpen, leert men bij de provincie Ouarzazate.

Geen enkel slachtoffer is te betreuren, waarborgt dezelfde bron, verklarend dat de ingestorte woningen voor het merendeel in pisé worden gebouwd.

Vroeg in de ochtend, de plaatselijke autoriteiten zijn overgegaan tot de verdeling van tenten, van dekking en levensmiddelen aan de getroffen families, geeft dezelfde bron aan.

Een delegatie die door de gouverneur van de provincie Ouarzazate wordt geleid, zich heeft de zondag in de gemeente van Toudgha teruggegeven, waar zij een vergadering met de leden van de plaatselijke commissie heeft gehouden om de schade tot andere te treffen dringende maatregelen te besluiten te evalueren en.


De ingestorte woningen waren van pisé, dat is leem. Dus het waren eigenlijk meer hutjes dan huizen.

30-10-2006, 19:40

Citaat door ezte:
is tinghir=tanger?



nee meid, het is een stad in het midden atlasgebergte gelegen tussen ouarzazate en er rachidia

30-10-2006, 19:42

Citaat door h7ajatie25:
Tinghir, 29/10/06 - Verschillende huizen hebben en anderen ingestort die gedeeltelijk in de plattelandsgemeente van Todgha-Assoufla (vooral aan Lhart) worden beschadigd, dichtbij Tinghir, ten gevolge van de stortregens die zich op het gebied in de nacht van zaterdag op zondag hebben omvergeworpen, leert men bij de provincie Ouarzazate.

Geen enkel slachtoffer is te betreuren, waarborgt dezelfde bron, verklarend dat de ingestorte woningen voor het merendeel in pisé worden gebouwd.

Vroeg in de ochtend, de plaatselijke autoriteiten zijn overgegaan tot de verdeling van tenten, van dekking en levensmiddelen aan de getroffen families, geeft dezelfde bron aan.

Een delegatie die door de gouverneur van de provincie Ouarzazate wordt geleid, zich heeft de zondag in de gemeente van Toudgha teruggegeven, waar zij een vergadering met de leden van de plaatselijke commissie heeft gehouden om de schade tot andere te treffen dringende maatregelen te besluiten te evalueren en.


goede vertaling alleen met die slachtoffers als je vrij vertaald is het dat er volgens een zekere/goede bron geen slachtoffers zijn gemeld de rest moet ik nog nalezen maar lijkt me heel goed vertaald meziane

wa salaam,....