Bekijk volle/desktop versie : Marokko Veroordeelt terroristen tot de doodstraf



Pagina's : [1] 2

12-07-2003, 12:02
Marokko veroordeelt terroristen tot de doodstraf

In Marokko zijn tien mannen ter dood veroordeeld, vanwege betrokkenheid bij de aanslagen in Casablanca. Bij die aanslagen op 16 mei kwamen 40 mensen om, onder wie twaalf zelfmoordenaars.


Beweging
De tien zijn lid van de radiciale islamitische beweging Salafia Jihadia, die volgens de Marokkaanse justitie achter de zelfmoordaanslagen zat.

Levenslang
Vóór de aanslagen waren er al 21 andere leden van de beweging opgepakt, vanwege meerdere moorden en gewelddadigheden. De rechtbank in Casablanca heeft acht van hen veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

Vinden Jullie dit terecht????

12-07-2003, 12:21


Het is moord met voorbedachte rade. Volgens de sharia verdienen ze dus de doodstraf, toch?? De extremisten willen toch zelf een bestuur naar de leidraad van de islam, nou dan zul je dus zelf ook volgens islamitisch recht veroordeeld worden!

12-07-2003, 12:40
Als ze vast komen te zitten gaan ze echt gemarteld worden
Dus dat is wel goed

12-07-2003, 12:43
oeps i am to late ik heb ook zo een topic geopend
maar ik vind het eerlijk gezegd wel terecht wat zal allah ( swt )
wel voor straf aan deze terroristen geven ...???

12-07-2003, 13:13


nou..ik vind het NIET terecht laat die corrupte marokkaanse overheid maar eens eerst bewijzen dat die mannen iets concreets met die aanslag te maken hebben
ik heb het idee dat de marokkaanse regering erg bang is voor amerikaanse kritiek en elke schijn daarvan probeert weg te nemen door maar lukraak een aantal mensen op te pakken die lid zijn van een islamitische beweging

zoals de situatie nu in marokko is , kan iedereen gearresteerd worden die een baard draagt , en zo wil washington het ook graag zien , ...meester bush zal tevreden zijn over zijn schoothondjes ...

12-07-2003, 14:18

Citaat:
Origineel gepost door BENTGHATAR
[B]Marokko veroordeelt terroristen tot de doodstraf

In Marokko zijn tien mannen ter dood veroordeeld, vanwege betrokkenheid bij de aanslagen in Casablanca. Bij die aanslagen op 16 mei kwamen 40 mensen om, onder wie twaalf zelfmoordenaars.


Beweging
De tien zijn lid van de radiciale islamitische beweging Salafia Jihadia, die volgens de Marokkaanse justitie achter de zelfmoordaanslagen zat.

Levenslang
Vóór de aanslagen waren er al 21 andere leden van de beweging opgepakt, vanwege meerdere moorden en gewelddadigheden. De rechtbank in Casablanca heeft acht van hen veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

Vinden Jullie dit terecht???? [/B]
Ze mogen van mij wel de doodt straf krijgen want als je 1 keer het lef hebt om aantallen mensen hun leven te ontnemen doe je het de volgende keer 2 keer zo snel.

het is net een drempel die erg hoog is ga je er eenmaal over heen doe je het de volgende keer iets sneller. want je hoeft er dan al niet meer over na te denken want je kan het toch.

Dus Marokko heeft gelijk ze moeten niet het risiko lopen om die ezels los te laten.

en inderdaadt volgens de islam hebben ze recht op de doodslag

12-07-2003, 15:23

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Het Marokkaanse rechtsysteem is rot, Marokko is niet Islamitisch, dus Islamitische straffen moeten ze niet proberen toe te passen.
Wie wil er dat de rechtvaardigheid zegeviert ? Ik in ieder geval wel, dus eerst bewijzen aan de haak slaan voordat je die mannen schuldig verklaart, en geef die mannen een advocaat.
Bij voorbaat schuldig ? Is dat iets positiefs ?
OOOOOOOh ja en wie ben jij om dit te bepalen en waar trek jij je conclusie uit dat marokko geen islamitische land is meneer de prof uhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

eerst bewijzen heb je die niet al dan als je ze op heter daadt oppakt. Of moeten er eerst meer doden vallen soms

een advocaat ze kunnen een klap voor hun smoel verwachten die mensen hebben het recht niet om te praten. Kom nauw op heter daadt oppakken en dan niet schuldig.

afmaken die handel.

is ook toegestaan in de islam.

en dat soort mensen die zich zelf willen opblazen die schamen zich niet je laat ze los en ze bedenken al weer iets nieuws

12-07-2003, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door bezoeker99182
ONZIN ...

Indien iemand niet meer vecht of kan vechten, dient het gevecht van de andere kant ook te stoppen.

Zodra iemand al gevangen zit, is doding dus hartstikke HARAM !

Opsluiten is dus genoeg !

VOLGENS DE KORAN DUS !
bull shit in de koran staat letterlijk en figuurlijk als iemand iemand vermoordt mag je volgens de wet van de islam hem ook doden.

niet ieder persoon nee de regering of de rechter mag dat doen.
dus niet de buurman man of zo maar de wet van het land.

12-07-2003, 15:40
Dus in andere woorden had nederland de 19 VERDACHTE marokkanen zonder pardon levenslang of de doodstraf moeten geven?, wat een kortzichtige onzin!. De mensen die hard roepen dat deze 'terroristen'(?) de juiste straf hebben gekregen hebben echt een ziekte in hun harten want, ze doen net of het marokkaans rechtelijk orgaan nu ineens wel heel fair te werk gaat. De stem van amerika geldt nu éénmaal zwaar en dat kan niemand ontkennen of geldt dit alléén als het gaat over moslims die verdacht worden?.

Als er een europeaan of amerikaan verdacht wordt van een delict zoals het smokkelen van drugs dan staat de gehele wereld op z'n kop, drugs is één van de meest gevaarlijke oorzaken die leiden tot ontwrichting van de maatschappij en in het ergste geval tot dood van duizende mensen. Het maakt dan niet uit of die persoon nu een koerier is of een drugsbaron. Ik hoop datr jullie de link een beetje begrijpen tussen deze 2 verschillende strafbare feiten maar beide leiden tot onnodig leed.

Het is maar waar amerika en europa hun prio's leggen zal ik maar gemakshalve zeggen.

12-07-2003, 15:47

Citaat:
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Dus in andere woorden had nederland de 19 VERDACHTE marokkanen zonder pardon levenslang of de doodstraf moeten geven?, wat een kortzichtige onzin!. De mensen die hard roepen dat deze 'terroristen'(?) de juiste straf hebben gekregen hebben echt een ziekte in hun harten want, ze doen net of het marokkaans rechtelijk orgaan nu ineens wel heel fair te werk gaat. De stem van amerika geldt nu éénmaal zwaar en dat kan niemand ontkennen of geldt dit alléén als het gaat over moslims die verdacht worden?.

Als er een europeaan of amerikaan verdacht wordt van een delict zoals het smokkelen van drugs dan staat de gehele wereld op z'n kop, drugs is één van de meest gevaarlijke oorzaken die leiden tot ontwrichting van de maatschappij en in het ergste geval tot dood van duizende mensen. Het maakt dan niet uit of die persoon nu een koerier is of een drugsbaron. Ik hoop datr jullie de link een beetje begrijpen tussen deze 2 verschillende strafbare feiten maar beide leiden tot onnodig leed.

Het is maar waar amerika en europa hun prio's leggen zal ik maar gemakshalve zeggen.
nee zijn niet op heter daadt betrapt. En ik vind wel dat ze ze hard moeten aanpakken, ander krijgen we nog meer van mafe groepen, het moet niet gekker worden

12-07-2003, 15:53

Citaat:
Origineel gepost door noralive
nee zijn niet op heter daadt betrapt. En ik vind wel dat ze ze hard moeten aanpakken, ander krijgen we nog meer van mafe groepen, het moet niet gekker worden
Je zegt het zelf al, NIET OP HETER DAAD dus men moet hun schuld nog bewijzen!. Als ik je reactie zo zie dan neem ik aan dat wanneer een individu of groep verdacht word eigelijk geen proces nodig heeft, gelijk naar de martelkamers en daarna voeren aan een stel hongerige leeuwen xzuchtx

12-07-2003, 16:14

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Het Marokkaanse rechtsysteem is rot, Marokko is niet Islamitisch, dus Islamitische straffen moeten ze niet proberen toe te passen.
Wie wil er dat de rechtvaardigheid zegeviert ? Ik in ieder geval wel, dus eerst bewijzen aan de haak slaan voordat je die mannen schuldig verklaart, en geef die mannen een advocaat.
Bij voorbaat schuldig ? Is dat iets positiefs ?
Ik vrees dat je gelijk hebt, Yahya.

Het Marokkaanse rechtssysteem is goed voor degenen........


met veel geld....


Jammer, maar het zij zo..........

voor degenen die gaan klagen dat het niet zo is,

het is zo..........

zelf meegemaakt...


12-07-2003, 16:31



Citaat:
Origineel gepost door bezoeker99182
Arme, noodlijdende hash-kaas !

maar effe zonder dolle ....

waar zat je voor ?
en hoelang ?

smul, smul, smul
Hash-kaas.........

Spacecake, space-bonbons, hash-thee, ........

hhmmm...............bedankt, Bezoeker,...

Je brengt me op een schitterend idee.

Ik ga alsvast patent aanvragen voor:

"Grendel's homemade goat Hash-cheese".........

Effe serieus,

het is gewoon zo, dat je met DIRHAMS meer "medewerking" krijgt van de Marokkaanse autoriteiten..........

Sad but true.....

Nooit zal ik die kloot.zakken van een Marokkaanse Gendermarie (volgens mij schrijf ik het verkeerd ) vergeten in Marokko, die we, nadat we de Marokkaans-Spaanse grens waren gepasseerd, na elke 100 meter kwamen slijmen voor wat "koffiegeld" en anders moest de bagage "effetjes" gecontroleerd worden.

Klein voorbeeldje, maar ik ken er meer.



12-07-2003, 17:38
Dat heb jij helemaal goed Grendel!!!!!!!!

12-07-2003, 17:41
Ik geloof niet dat er bewijs man dat die manen het hebben gedaan..

Ik geloof dat dit het bewijs ja gaan deze mannen vaak naar de moskee;Ja
Wonen ze in de buurt;Ja
Woonde ze ooit i nhet buiten land;Ja
Ewa jallah zied al Idam

Jahaaa de Marokkaanse rechtsystheem is de meest eficiente in de whole wide world

Pagina's : [1] 2