Bekijk volle/desktop versie : mijn deeg voor brood (tsnift) niet luchtig genoeg!



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6]

13-11-2006, 20:22

Citaat door cuisinetje:
Heb je mijn recept gebruikt?


Ja

Ik denk dat het of te maken heeft met de hoeveelheid gist of dat ik het niet lang genoeg laat rijzen.

Tijdens het kneden ziet het er prachtig uit, en na een uur rijzen voelt het deeg luchtig aan maar het is niet extreem toegenomen in hoeveelheid.

Ik denk dat ik alle manieren moet proberen tot het lukt, ik weet het anders ook niet

13-11-2006, 20:24



Citaat door sanaa_moslima68:
volgens mij ,meer water gebruiken bij het kneden.
suc6


Het deeg was best wel plakkerig, ik denk niet dat het aan het water lag

13-11-2006, 20:32

Citaat door Miss-Understood:
Ja

Ik denk dat het of te maken heeft met de hoeveelheid gist of dat ik het niet lang genoeg laat rijzen.

Tijdens het kneden ziet het er prachtig uit, en na een uur rijzen voelt het deeg luchtig aan maar het is niet extreem toegenomen in hoeveelheid.

Ik denk dat ik alle manieren moet proberen tot het lukt, ik weet het anders ook niet



Is vreemd heb vandaag nog brood gebakken en was gewoon goed en luchtig.

Ik laat het wel in de oven rijzen nu met het koude weer, misschien ligt het daaraan??
Wallah weet echt niet hoe ik je moet helpen nu en voel me een beetje schuldig

Heb je geen buurvrouw of familie die in de buurt woont en het je eens kan tonen?

Ik wens je alsnog veel succes

15-11-2006, 18:38
Je hoeft je niet schuldig te voelen lieverd! Ik heb gewoon 2 linkerhanden, en moet het gewoon blijven proberen tot het lukt

01-09-2009, 11:34


mijn brood wordt altijd zo hard

01-09-2009, 13:48
noti

Ik wil het er weer eens op wagen, na verscheidene mislukte pogingen...jaren terug nu alweer!

01-09-2009, 15:16
voor 1 brood

600 gr volkoren bloemof gewoon bloem
1 koffielepel zout
1 eetlepel zachte boter
1 eetlepel instantgist oplossen in lauwe water
lauw water


alles samen mengen en het water beetje bij beetje bijdoen totdat het een soepele deeg is ( iets soepelere dan lemmsemen )
werkblad bestoven en het deeg in een bol doe, 15 min laten rusten en plat maken ongeveer 1 cm daarna laten rusten today het gerezen is

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6]