Bekijk volle/desktop versie : wat word er bedoeld met deze hadith?



29-10-2006, 14:50
Hadith bukhari
Volume 1, Boek 6, Nummer 312:
overgeleverd door 'Aicha:

een Ansari vrouw vroeg aan de profeet (vrede zij met hem) hoe ze zichzelf moest wassen als de menstruatie is geëindigd
hij antwoordde "neem een lap stof en parfumeer het met musk en maak je geslachtsdeel schoon (drie maal) "
de profeet (vrede zij met hem) werd verlegen en wende zijn gezicht.
Daarom nam ik (Aicha) haar mee en vertelde haar wat de profeet bedoelde.

29-10-2006, 15:49


wat begrijp je er niet aan

29-10-2006, 19:06
lees het meerder malen en je zult het begrijpen.

29-10-2006, 21:15
ok maar moet je je dan met een lap met musk van onder afvegen ofzo? ik bedoel voor zo ver ik weet moet je de grote wassing doen toch? ik snap dat niet

29-10-2006, 21:19


ik ook niet,

misschien na de wassing?

29-10-2006, 21:27

Citaat door Daliaatje:
Hadith gaat over een gedeelte van de reiniging.... Je moet de hadith volgens de historische context interpreteren. Vroeger bestond er geen zeep en werd in plaats daarvan o.a. musk gebruikt. Men wil hiermee zeggen dat men voor de grote wassing eerst de geslachtsdelen grondig reinigt met musk(nu zeep e.d.) en daarna de eigenlijke wassing verrichten(eerst woedoe en daarna water over je heen gieten, 3 maal over heel je lichaam vanaf je hoofd, daarna 3 maal vanaf je rechterschouder en tenslotte 3 maal over je linkerschouder)


joh dus je moet daar zeep gebruiken dacht dat dat niet goed is

29-10-2006, 21:47

Citaat door halouba:
Hadith bukhari
Volume 1, Boek 6, Nummer 312:
overgeleverd door 'Aicha:

een Ansari vrouw vroeg aan de profeet (vrede zij met hem) hoe ze zichzelf moest wassen als de menstruatie is geëindigd
Belachelijke vraag om aan een man te stellen. Wat een onzinhadith. Maar ja, hij is 'sahih' dus voor Moslims heilig...
En zo heb je nog veel meer van die geschifte hadiths.

30-10-2006, 00:13

Citaat door halouba:
Hadith bukhari
Volume 1, Boek 6, Nummer 312:
overgeleverd door 'Aicha:

een Ansari vrouw vroeg aan de profeet (vrede zij met hem) hoe ze zichzelf moest wassen als de menstruatie is geëindigd
hij antwoordde "neem een lap stof en parfumeer het met musk en maak je geslachtsdeel schoon (drie maal) "
de profeet (vrede zij met hem) werd verlegen en wende zijn gezicht.
Daarom nam ik (Aicha) haar mee en vertelde haar wat de profeet bedoelde.



misschien was er geen water aanwezig
Wa Allahoe a3lam

30-10-2006, 00:21

Citaat:
eerst woedoe en daarna water over je heen gieten, 3 maal over heel je lichaam vanaf je hoofd, daarna 3 maal vanaf je rechterschouder en tenslotte 3 maal over je linkerschouder
bron?

30-10-2006, 00:58
Die Ansari vrouw was Asmaae bint As-Siddieq, de zus van 'Aa-ishah. Just ter info.

30-10-2006, 12:17

Citaat door Moeraabita:
Die Ansari vrouw was Asmaae bint As-Siddieq, de zus van 'Aa-ishah. Just ter info.


ahh ok djazaaki allahu gairan