Bekijk volle/desktop versie : Balkenende erkent armoede onder gezinnen!



Pagina's : [1] 2

29-10-2006, 14:45
Balkenende erkent armoede onder gezinnen

(Novum) - Premier Jan Peter Balkenende (CDA) erkent dat er nog steeds kinderen in Nederland zijn die het slecht hebben. "Dat is helaas zo. Maar daar hebben we wat aan gedaan door meer geld vrij te maken voor onder meer kinderkorting en kinderbijslag", zei hij zondag tijdens een debat met SP-leider Jan Marijnissen op Radio 1. "En het CDA wil op die weg verder."

De twee spraken met elkaar over normen en waarden. Marijnissen noemde het onfatsoenlijk van het kabinet dat er in Nederland 430 duizend kinderen in langjarige armoede leveren. De premier vindt juist dat er veel is gedaan voor jongeren met wie het niet goed gaat. Wel ergert hij zich nog steeds aan hufterigheid in het verkeer en onhebbelijk gedrag op scholen. "Daarom moet het normen- en waardendebat ook doorgaan."


http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_binnenland/article526247.ece/Balkenende_erkent_armoede_onder_gezinnen

29-10-2006, 14:47


Balkenende jij heb met je kabinet die mensen arm gemaakt. De euro, energieprijzen, zorgpremie etc hebben de mensen arm gemaakt en afhankelijk gemaakt van voedselbanken.

29-10-2006, 14:49
hij steelt van de armen en geeft het aan de rijken.

29-10-2006, 14:49

Citaat door Mister1979:
Balkenende jij heb met je kabinet die mensen arm gemaakt. De euro, energieprijzen, zorgpremie etc hebben de mensen arm gemaakt en afhankelijk gemaakt van voedselbanken.


daar gaat het ook niet om

het gaat om normen en waarden !!

29-10-2006, 14:58



Citaat door misti:
daar gaat het ook niet om

het gaat om normen en waarden !!



Ik heb niks gemerkt van de normen en waarden van Balkenende, integendeel dit kabinet was een hufterig kabinet naar de mensen toe. Kijk een naar de getraumatiseerde overlevende van de schipholbrand hoe schandalig ze zijn behandeld en sommige zijn direct zonder pardon het land uitgezet, is dat fatsoen?

29-10-2006, 15:09
Citaat:
De twee spraken met elkaar over normen en waarden. Marijnissen noemde het onfatsoenlijk van het kabinet dat er in Nederland 430 duizend kinderen in langjarige armoede leveren

Kinderen die leven in langjarige armoede hebben ook kans op een leven in voortdurende armoede.

In vroegere tijden hadden politici en politie nog gezag. Dat is weg. We zullen het zelf moeten opknappen.

29-10-2006, 15:21

Citaat door rooiemao:
Citaat:
De twee spraken met elkaar over normen en waarden. Marijnissen noemde het onfatsoenlijk van het kabinet dat er in Nederland 430 duizend kinderen in langjarige armoede leveren

Kinderen die leven in langjarige armoede hebben ook kans op een leven in voortdurende armoede.

In vroegere tijden hadden politici en politie nog gezag. Dat is weg. We zullen het zelf moeten opknappen.



Dat gebeurt als je alles gaat libraliseren. Libralisering van de energieprijzen en huurprijzen heeft als gevolg gehad dat de prijzen gigantisch zijn gestegen en alleen nog maar meer zullen stijgen. En de lonen van de lage inkomens zijn nauwelijks gestegen.


Kijk maar naar de nieuwe zorg, keus uit tientalle zorgverzekeraars en nauwelijks is er een prijsdaling, maar alleen een prijstijging. Terwijl men had belooft dat er door de libralisering de prijzen zouden dalen.

In Belgie, Frankrijk, Zwistersland, Duitsland etc is de zorg van de staat en men heeft daar nauwelijks problemen. Men krijgt er voor veel minder dezelfde kwaliteit zorg als in Nederland. Sommige dingen zoals huurpijzen, energieprijzen, zorg moet je in de handen van de staat houden en niet verkopen aan de markt.

29-10-2006, 15:51

Citaat door Mister1979:
Dat gebeurt als je alles gaat libraliseren. Libralisering van de energieprijzen en huurprijzen heeft als gevolg gehad dat de prijzen gigantisch zijn gestegen en alleen nog maar meer zullen stijgen. En de lonen van de lage inkomens zijn nauwelijks gestegen.


Kijk maar naar de nieuwe zorg, keus uit tientalle zorgverzekeraars en nauwelijks is er een prijsdaling, maar alleen een prijstijging. Terwijl men had belooft dat er door de libralisering de prijzen zouden dalen.

In belgie, Frankrijk, Zwistersland, Duistland etc is de zorg van de staat en men heeft daar nauwelijks problemen. Men krijgt er voor veel minder dezelfde kwaliteit zorg als in Nederland. Sommige dingen zoals huurpijzen, energieprijzen, zorg moet je in de handen van de staat houden en niet verkopen aan de markt.


Ben ik wel met je eens, dat sommige dingen in de handen van de staat moeten worden gegeven. Of moeten blijven.

Energieprijzen zijn aanzienlijk omhoog gegaan. Nou de kabelkosten ook en dat is al heel ingewikkeld geworden. Een tijd geleden kwam er een postbode langs met een pakket van UPC, ik keek niet goed, dacht dat het boeken waren. Dus ik pak dat pakketje aan, teken ervoor, en nu heb ik opeens een schuld bij UPC. Terwijl ik niet van die diensten gebruik maak.

Ik vond het vroeger makkelijker en goedkoper. Ik betaal tegenwoordig meer aan Eneco aan energie in Euro's dan tien jaar geleden in Guldens.

29-10-2006, 16:02

Citaat door rooiemao:
Ben ik wel met je eens, dat sommige dingen in de handen van de staat moeten worden gegeven. Of moeten blijven.

Energieprijzen zijn aanzienlijk omhoog gegaan. Nou de kabelkosten ook en dat is al heel ingewikkeld geworden. Een tijd geleden kwam er een postbode langs met een pakket van UPC, ik keek niet goed, dacht dat het boeken waren. Dus ik pak dat pakketje aan, teken ervoor, en nu heb ik opeens een schuld bij UPC. Terwijl ik niet van die diensten gebruik maak.

Ik vond het vroeger makkelijker en goedkoper. Ik betaal tegenwoordig meer aan Eneco aan energie in Euro's dan tien jaar geleden in Guldens.


Juist,


Ook het eten is duur geworden vroeger kon je een hele maand leven van 50 Gulden nu kan je van 50 euro niet eens een week van leven.
Voor bepaalde fruit betaal je tegenwoordig 7 gulden als je het gaat omrekennen en dat is gewoon absurd.

29-10-2006, 18:21

Citaat door Mister1979:
Balkenende jij heb met je kabinet die mensen arm gemaakt. De euro, energieprijzen, zorgpremie etc hebben de mensen arm gemaakt en afhankelijk gemaakt van voedselbanken.


Juist, hij probeert nu kiezers te winnen en komt met onzin aan.

29-10-2006, 18:34

Citaat door Mchicha:
Juist, hij probeert nu kiezers te winnen en komt met onzin aan.


En het lukt hem verdraaid goed moet ik zeggen ....

Nog een klein zetje en de CDA-VVD coalitie kan gewoon verder regeren. De nieuwe Gouden Eeuw is aanstaande !

29-10-2006, 18:37

Citaat door Mister1979:
Juist,


Ook het eten is duur geworden vroeger kon je een hele maand leven van 50 Gulden nu kan je van 50 euro niet eens een week van leven.
Voor bepaalde fruit betaal je tegenwoordig 7 gulden als je het gaat omrekennen en dat is gewoon absurd.


Ik heb nooit kunnen leven van 50 gulden per maand. Maar misschien heb ik een absurd dure smaak. Zo heb ik net een bakje aardbeien van de Jumbo gegeten, 500 gram voor 2,99 Euro.

Welk ongans duur fruit eet jij dan wel ? Zeven Euro, ben je niet in de war met kaviaar of zo ?

29-10-2006, 18:38


Hij geeft het tenminste toe, uit de mond van een VVD-er zul je dit nooit en te nimmer horen. Hyena's

29-10-2006, 18:39

Citaat door Hazouz_54:
Hij geeft het tenminste toe, uit de mond van een VVD-er zul je dit nooit en te nimmer horen. Hyena's


Ik zeg niks ...

29-10-2006, 18:42

Citaat door rooiemao:
Ben ik wel met je eens, dat sommige dingen in de handen van de staat moeten worden gegeven. Of moeten blijven.

Energieprijzen zijn aanzienlijk omhoog gegaan. Nou de kabelkosten ook en dat is al heel ingewikkeld geworden. Een tijd geleden kwam er een postbode langs met een pakket van UPC, ik keek niet goed, dacht dat het boeken waren. Dus ik pak dat pakketje aan, teken ervoor, en nu heb ik opeens een schuld bij UPC. Terwijl ik niet van die diensten gebruik maak.

Ik vond het vroeger makkelijker en goedkoper. Ik betaal tegenwoordig meer aan Eneco aan energie in Euro's dan tien jaar geleden in Guldens.


Gek, dat ik dus minder aan Tele2 betaal dan vroeger aan staatsbedrijf PTT.
Dus er is ook van alles goedkoper geworden. En de lonen zijn ook sterk verhoogd.

Maar Hollanders zeiken graag, en de allochtonen integreren echt razendsnel op dat punt. (Ze kunnen het wel dus ...).

Pagina's : [1] 2