Bekijk volle/desktop versie : stelling: een meisje die later voor hijab kiest is beter dan........



Pagina's : [1] 2 3 4

28-10-2006, 23:42
[.....een meisje die van jongs af aan een hoofdoek van haar ouders moet dragen ]

is maar een stelling, mee eens of niet?

28-10-2006, 23:46


ik ben er ook mee eens

28-10-2006, 23:47
oneens, het hoeft niet zo te zijn. Iedereen is anders.


28-10-2006, 23:48

Citaat door Atlas_Leeuw:
mee eens


Omdat...???

28-10-2006, 23:48


Beetje generaliserend don't you think.

28-10-2006, 23:50

Citaat door Beloved:
Beetje generaliserend don't you think.


wie generaliseer ik dan, ik heb het over 'beter dan', heb niemand als slecht bestempeld!

28-10-2006, 23:51
Deels..

28-10-2006, 23:57

Citaat door DE_WARE_MOCRO:
wie generaliseer ik dan, ik heb het over 'beter dan', heb niemand als slecht bestempeld!



Ik heb het ook niet goed of slecht genoemd.

Maar als je kijkt naar de de meeste reacties is de stelling zo geformuleerd, dat je het een of het ander kiest.

En dan generaliseer je dus.

29-10-2006, 12:03
gedeeltelijk mee eens.. als ze gedwongen wordt om ene hoofddoek tre dragen is dat dus niet goed want ze doet het niet voor haar zelf en allah. maar als ze al jong begint heeft dat zen voordelen, later zal het niet moeilijk zijn. het lijkt me moeilijker om laat te beginnen met hoofddoek.

29-10-2006, 12:10
mee eens, ik heb zelf voor gekozen om hijab aan te doen, dat komt omdat ik dat wil dragen en zo veel mogelijk doen wat allah wilt, iemand die zijn eigen keuze maakt doet iets beter dan wanneer je wordt gedwongen. ik zal je een voorbeeld geven, iemand die een opleiding kiest omdat hij het leuk vind, haalt altijd zijn diploma,. maar iemand die gedwongen wordt om een bepaalde opleiding te volgen, wordt zijn opleiding vaak mislukt. zo kan je het ook vergelijken met hijaab.

maar er zijn nog altijd uitzonderingen natuurlijk

29-10-2006, 12:46
Ik mag van mn ouders geen hijaab dragen !

29-10-2006, 12:48

Citaat door DE_WARE_MOCRO:
[.....een meisje die van jongs af aan een hoofdoek van haar ouders moet dragen ]

is maar een stelling, mee eens of niet?



Ligt aan de persoon.

kwestie 1:

De één wordt verplicht door de ouders op jonge leeftijd, en komt er na een half jaar achter dat de ouders gelijk hebben, dat een hoofddoek hóórt, en gaat de hoofddoek vanzelf met trots en liefde voor haar dien dragen.

De ander wordt verplicht, vind het allemaal niets, en doet stiekem op de hoek haar hoofddoekje af, trekt haar bedekkende rokje uit die over haar strakke spijkerbroek zat, en tippelt op haar hoge hakjes de stad in.

Kwestie 2 :

De één groeid op met het idee in haar hoofd van : " als ik getrouwd ben, ga ik een hoofddoekje dragen, want dat hóórt zo".. Hierbij ontbreekt de goede niyyat helemaal, en wordt het meer gedaan uit het oogpunt van het omhoog houden van de culturele tradities en de familie eer, waarbij het getrouwde, hoofddoekdragende meisje als geslaagd wordt gezien.

De ander leeft haar leven, en komt er op latere leeftijd achter dat haar leven eigenlijk zonder invulling is geweest. Ze gaat zich interesseren in de islam, leest het één en ander, ét viola; ze gaat een hoofddoek dragen, met de niyyat om vanaf dat moment alles goed proberen te doen in de dien, en haar vroegere, verkeerd leven achter zich te laten.

Zo zie je dus maar weer, beide gevallen kunnen verschillend uitpakken

Toedel0e

29-10-2006, 12:48



Citaat door tetouaniia:
Ik mag van mn ouders geen hijaab dragen !



Omdat......... ??

29-10-2006, 12:49

Citaat door Nogatlady:
Omdat......... ??




Ik later dan geen carriere kan maken en geen kans op een baan heb met hijaab !

29-10-2006, 13:44

Citaat door tetouaniia:
Ik later dan geen carriere kan maken en geen kans op een baan heb met hijaab !



Carriere neem je nie mee je graf in

Gayr InschaAllah

Pagina's : [1] 2 3 4