Bekijk volle/desktop versie : 'Nep-moslim, munafiq, fitna-zaaier, hypocriet, ik wens je het slechtste!'



Pagina's : [1] 2 3 4

27-10-2006, 20:27
Sinds jaar en dag is er een eigenaardige trend gaande op dit rubriek. Er zijn hier een aantal leden actief die er aardigheid in hebben om anderen zo slecht mogelijk af te schilderen. Deze leden proberen zich te profileren als rechtgeaard moslim en maken er een onderling wedstrijdje van wie zoveel mogelijk mensen kunnen 'ontmaskeren'. Er heerst dan ook een sfeertje van verdenking, verdachtmakerij en concurrentie.

Er wordt heel makkelijk met het woord munafiq of fitna-zaaier gestrooid. Leden die dit roepen dichten zichzelf een bovennatuurlijke gave toe om dit te kunnen weten. Het lijkt welhaast tovenarij. Niet wetend dat zij in hun ijdele poging uberislamitisch te lijken ze zich vergrijpen aan zeer onislamitisch gedrag.

Eigenlijk heeft zulk gedrag iets sekte-achtigs. De mensen die zich opwerpen als Goden zijn als sekteleiders. Waarom zeg ik dat ze zich opwerpen als Goden? Iedere moslim weet dat alleen Allah swt in de harten van mensen kan kijken en hun intenties kennen. Hoe kan een mens dan over deze eigenschap beschikken? Als je een rechtgeaard moslim bent weet je heus niet meer dan de rest. Een rechtgeaard moslim is nobel en geduldig en maakt geen mede-moslims verdacht.

Wat deze leden aanzet om zo te spreken van een fitna-zaaier is al als er leden op dit rubriek die een afwijkende mening hebben dan de meute. Of als er leden zijn die interessante vragen stellen waar de rest geen antwoord op weet.

Het is een sfeertje van omhoog likken en naar beneden trappen om jezelf in een beter licht te krijgen. Denigrerende opmerkingen zijn de orde van de dag. Er is niets te vinden van de liefde, geduld, barmhartigheid en samen er op vooruit gaan qua kennis op dit rubriek. Wat wel zou moeten! In feite is het niveau van dit rubriek beneden alle peil en dat is voor een groot deel te danken aan dit soort sfeerverziekers.

Wanneer wordt er weer ruimte gecreeerd voor gezonde discussie, wanneer helpen de leden elkaar hier verder in plaats van anderen neer te halen? Wanneer wordt er weer effectief gewerkt aan een goede sfeer en gelooft men weer in onbaatzuchtige broerder en/of zusterschap? Het wordt tijd dat er korte metten wordt gemaakt met deze 3akliya gasra. Islam is meer dan bidden, vasten en zakaat geven. Islam is een levensstijl, dat mis ik in dit rurbiek bij een aantal leden die het gelijk voor iedereen verpesten.

Door anderen zwart te maken lijk je zelf heus niet beter. Onthoudt dat!

27-10-2006, 20:30


verbeter de wereld begin bij jezelf

27-10-2006, 20:32
Asalaamoe Aleikom ghair_19 you right sis verbeter de wereld begin bij jezelf

27-10-2006, 20:34
Ik ben alhamdoulilah niet zo dom om iemand te boycotten of te verdenken van iets op niets gebasseerd. Jammer dat de leden hier niet voor open staan. Deze trend is overigens niet altijd zo geweest in dit rubriek. Toen ik vier jaar geleden lid werd was de sfeer erg open en werden andere leden aangemoedigd het beste uit zichzelf te halen. Het kan dus wel!

Bang voor een spiegel?

27-10-2006, 20:40


4jaar trg wist ik niet eens dat dit bestond joh..maar ja iedere persoon is anders GELUKKIG!!

27-10-2006, 23:43

Citaat door jeblia_zina:
4jaar trg wist ik niet eens dat dit bestond joh..maar ja iedere persoon is anders GELUKKIG!!


Ieder mens kan keuzes maken tussen het goede en het slechte te doen. Wanneer je jezelf uitdrukkelijk profileert zou je er naar moeten streven het goede te doen.

28-10-2006, 01:13
Kijkuit mensen feministsche golf komt jullie kant op.

28-10-2006, 01:22

Citaat door Feminist:
Sinds jaar en dag is er een eigenaardige trend gaande op dit rubriek. Er zijn hier een aantal leden actief die er aardigheid in hebben om anderen zo slecht mogelijk af te schilderen. Deze leden proberen zich te profileren als rechtgeaard moslim en maken er een onderling wedstrijdje van wie zoveel mogelijk mensen kunnen 'ontmaskeren'. Er heerst dan ook een sfeertje van verdenking, verdachtmakerij en concurrentie.

Er wordt heel makkelijk met het woord munafiq of fitna-zaaier gestrooid. Leden die dit roepen dichten zichzelf een bovennatuurlijke gave toe om dit te kunnen weten. Het lijkt welhaast tovenarij. Niet wetend dat zij in hun ijdele poging uberislamitisch te lijken ze zich vergrijpen aan zeer onislamitisch gedrag.

Eigenlijk heeft zulk gedrag iets sekte-achtigs. De mensen die zich opwerpen als Goden zijn als sekteleiders. Waarom zeg ik dat ze zich opwerpen als Goden? Iedere moslim weet dat alleen Allah swt in de harten van mensen kan kijken en hun intenties kennen. Hoe kan een mens dan over deze eigenschap beschikken? Als je een rechtgeaard moslim bent weet je heus niet meer dan de rest. Een rechtgeaard moslim is nobel en geduldig en maakt geen mede-moslims verdacht.

Wat deze leden aanzet om zo te spreken van een fitna-zaaier is al als er leden op dit rubriek die een afwijkende mening hebben dan de meute. Of als er leden zijn die interessante vragen stellen waar de rest geen antwoord op weet.

Het is een sfeertje van omhoog likken en naar beneden trappen om jezelf in een beter licht te krijgen. Denigrerende opmerkingen zijn de orde van de dag. Er is niets te vinden van de liefde, geduld, barmhartigheid en samen er op vooruit gaan qua kennis op dit rubriek. Wat wel zou moeten! In feite is het niveau van dit rubriek beneden alle peil en dat is voor een groot deel te danken aan dit soort sfeerverziekers.

Wanneer wordt er weer ruimte gecreeerd voor gezonde discussie, wanneer helpen de leden elkaar hier verder in plaats van anderen neer te halen? Wanneer wordt er weer effectief gewerkt aan een goede sfeer en gelooft men weer in onbaatzuchtige broerder en/of zusterschap? Het wordt tijd dat er korte metten wordt gemaakt met deze 3akliya gasra. Islam is meer dan bidden, vasten en zakaat geven. Islam is een levensstijl, dat mis ik in dit rurbiek bij een aantal leden die het gelijk voor iedereen verpesten.

Door anderen zwart te maken lijk je zelf heus niet beter. Onthoudt dat!


Welkom in de (kleine) wereld van de wahabies en salafies

28-10-2006, 01:35

Citaat door Feminist:
Sinds jaar en dag is er een eigenaardige trend gaande op dit rubriek. Er zijn hier een aantal leden actief die er aardigheid in hebben om anderen zo slecht mogelijk af te schilderen. Deze leden proberen zich te profileren als rechtgeaard moslim en maken er een onderling wedstrijdje van wie zoveel mogelijk mensen kunnen 'ontmaskeren'. Er heerst dan ook een sfeertje van verdenking, verdachtmakerij en concurrentie.

Er wordt heel makkelijk met het woord munafiq of fitna-zaaier gestrooid. Leden die dit roepen dichten zichzelf een bovennatuurlijke gave toe om dit te kunnen weten. Het lijkt welhaast tovenarij. Niet wetend dat zij in hun ijdele poging uberislamitisch te lijken ze zich vergrijpen aan zeer onislamitisch gedrag.

Eigenlijk heeft zulk gedrag iets sekte-achtigs. De mensen die zich opwerpen als Goden zijn als sekteleiders. Waarom zeg ik dat ze zich opwerpen als Goden? Iedere moslim weet dat alleen Allah swt in de harten van mensen kan kijken en hun intenties kennen. Hoe kan een mens dan over deze eigenschap beschikken? Als je een rechtgeaard moslim bent weet je heus niet meer dan de rest. Een rechtgeaard moslim is nobel en geduldig en maakt geen mede-moslims verdacht.

Wat deze leden aanzet om zo te spreken van een fitna-zaaier is al als er leden op dit rubriek die een afwijkende mening hebben dan de meute. Of als er leden zijn die interessante vragen stellen waar de rest geen antwoord op weet.

Het is een sfeertje van omhoog likken en naar beneden trappen om jezelf in een beter licht te krijgen. Denigrerende opmerkingen zijn de orde van de dag. Er is niets te vinden van de liefde, geduld, barmhartigheid en samen er op vooruit gaan qua kennis op dit rubriek. Wat wel zou moeten! In feite is het niveau van dit rubriek beneden alle peil en dat is voor een groot deel te danken aan dit soort sfeerverziekers.

Wanneer wordt er weer ruimte gecreeerd voor gezonde discussie, wanneer helpen de leden elkaar hier verder in plaats van anderen neer te halen? Wanneer wordt er weer effectief gewerkt aan een goede sfeer en gelooft men weer in onbaatzuchtige broerder en/of zusterschap? Het wordt tijd dat er korte metten wordt gemaakt met deze 3akliya gasra. Islam is meer dan bidden, vasten en zakaat geven. Islam is een levensstijl, dat mis ik in dit rurbiek bij een aantal leden die het gelijk voor iedereen verpesten.

Door anderen zwart te maken lijk je zelf heus niet beter. Onthoudt dat!


fitnazaaister

28-10-2006, 01:40

Citaat door hmaama:
Idd.


ga weg van hier a jahiel<- ofzo iets hehe

of: ga je mond spoelen, itaqi Allah!

28-10-2006, 04:46

Citaat door abdel_malik:
fitnazaaister


28-10-2006, 10:22
Wat een inhoudloosheid onder de leden, met die oneliners. Zelfs ongeschoolde huismoeders die doorgaans niet verder komen dan praatjes over koekjes, koters en kaftans hebben meer te melden. Om over Islam te kunnen debatteren zou je denken dat je mede-discuzeurders enigszins mondig en belezen zijn.

Haha, valt dat even tegen! Kennelijk blijven de belezen mensen ver weg van de verrotte sfeer hier. Mensen, doe eens fatsoenlijk zijn! Dat kan jullie kennis ten goede komen. Misschien komen er dan ook nog eens bezoekers met veel kennis hun woordje doen. Lijkt mij erg nuttig.

28-10-2006, 14:23



Bravo Feminist!! Ik ben het helemaal met je eens. Gegarandeerd. Ik baal ook als een stekker van de uitspraken van de zoganaamde ' Tolaaab al 3ilm' die hier op dit forum onzin zitten uit te kramen. Die sukkels moeten nog hun .....schoon vegen, voordat ze een (voor)-oordeel van iemand hebben. Uiteindelijk zijn ze zielig. Vind ik.

28-10-2006, 14:27

Citaat door Hamas_Mujaheeed:
Feminisme en Islam gaan niet samen, feminisme is iets wat bij de kuffaar thuishoort, dus inderdaad, een betere wereld begint bij jezelf zoals de Zuster jeblia zei.....



ja joh fitna zaaister verbeter de world begin bij jezelf

28-10-2006, 14:40

Citaat door ghair_19:
ja joh fitna zaaister verbeter de world begin bij jezelf


Willen de wanabe-Allah's hun mond met bleek spoelen en zich van mijn topic verwijderen tenzij ze hier komen met oprechte excuses en een belofte hun wangedrag bij te stellen?

Pagina's : [1] 2 3 4