Bekijk volle/desktop versie : Uitnodiging: Kritisch gesprek met Wouter Bos



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

25-10-2006, 15:50


Namens Stichting De Nieuwe Horizon en Marokko.nl willen wij je uitnodigen voor de tweede activiteit van De Nieuwe Horizon, sinds haar officiële bestaan op 11 oktober 2006.

Eén van de periodiek terugkerende activiteiten die De Nieuwe Horizon organiseert is: ‘Een kritisch gesprek met…’ Hierbij wordt een prominent persoon uitgenodigd die in het recente verleden zijn of haar visie/mening in het maatschappelijke en politieke debat heeft geuit over moslims of de islam. Deze persoon wordt daarover geïnterviewd door hoogopgeleide Nederlanders met een islamitische achtergrond. Met het oog op de verkiezingen is Wouter Bos de eerste gast in een reeks van hopelijk vele kritische gesprekken.

Waarom Wouter Bos?

Veel moslims stemmen op de PvdA, dat betekent dat de PvdA een aantal zetels te danken heeft aan moslims. De Sociaal-democraten waren de natuurlijke bondgenoten van de eerste generatie migranten. Logisch, de migranten behoorden immers tot de arbeidersklasse en waren een van de meest kwetsbare en zwakke groepen in de samenleving. Migranten kenden van alle politici maar een naam: Den Uyl. Maar hoe is de relatie nu tussen de erfgenamen van Den Uyl en de nakomelingen van die migranten?

Ondanks dat de meerderheid van “nieuwe" Nederlanders op linkse partijen stemt, de PvdA voorop, rijzen er de laatste tijd veel kritische vragen t.a.v. de standpunten van de PvdA. Vooral als het gaat over integratie en buitenlandse politiek. Is de relatie tussen de Sociaal-democraten en het “nieuw proletariaat” vertroebeld? Het is tijd voor een eerlijk en open gesprek met de leider van de oppositie, leider van de PvdA en beoogd premier n.a.v. van de gemeenteraadsverkiezingen en het verschijnen van zijn boek: “Dit land kan zo veel beter”.

Ben jij ook benieuwd naar het antwoord op bovengenoemde vragen? Zorg dan dat jij aanwezig bent deze avond, waarbij politiek bewuste moslims bij Wouter Bos aan tafel aanschuiven. De volgende thema’s zullen de revue passeren: "Midden-Oosten politiek", "De toekomst van moslims en islam in Nederland" en "Gezondheidszorg en onderwijs".

Datum: 2 november 2006
Tijd: 17.00- 19.30
Locatie: Congrescentrum Cinerama, Westblaak 18, 3012 KL Rotterdam

De organisatie van deze avond is in handen van Stichting De Nieuwe Horizon, Platform voor debat en dialoog en Marokko.nl. Aanmelden voor deelname aan de avond is verplicht. Vanwege een beperkt aantal plaatsen adviseren wij je tijdig te reserveren door je voor- en achternaam te mailen naar: wouterbos@denieuwehorizon.nl

Wij zien je graag tegemoet op donderdag 2 november!


Met vriendelijke groet,

De Nieuwe Horizon & Marokko.nl

25-10-2006, 16:36


Ben benieuwd of we hem echt het vuur aan de schenen kunnen leggen!?

25-10-2006, 16:44
Ik wist niet dat Bos hier een Moderartor is


Ik kom niet en wie kom wil ik hem/haar vragen om de volgende vragen aan Wouter bos te stellen.

1. Waarom zijn politici alleen bedoel om het belang van de autochtonen te behartigen.
2. Waarom komen politici nooit op voor de allochtonen?
3. Waarom doen politici niets tegen discriminatie op het arbeidsmarkt.
4. Waarom willen ze niets doen om Allochtonen met name Marokkanen aan het werk te krijgen?
5. Waarom moeten hoogopgeleide Marokkanen gaan schoonmaken, terwijl hoogopgeleide autochtonen mooie banen krijgen? Zijn allochtonen allemaal bedoeld om de WC van de autochtonen schoon te maken?

25-10-2006, 17:07

Citaat door AnabjiGast:
Ik wist niet dat Bos hier een Moderartor is


Ik kom niet en wie kom wil ik hem/haar vragen om de volgende vragen aan Wouter bos te stellen.

1. Waarom zijn politici alleen bedoel om het belang van de autochtonen te behartigen.
2. Waarom komen politici nooit op voor de allochtonen?
3. Waarom doen politici niets tegen discriminatie op het arbeidsmarkt.
4. Waarom willen ze niets doen om Allochtonen met name Marokkanen aan het werk te krijgen?
5. Waarom moeten hoogopgeleide Marokkanen gaan schoonmaken, terwijl hoogopgeleide autochtonen mooie banen krijgen? Zijn allochtonen allemaal bedoeld om de WC van de autochtonen schoon te maken?





25-10-2006, 17:09



Citaat door AnabjiGast:
Ik wist niet dat Bos hier een Moderartor is


Ik kom niet en wie kom wil ik hem/haar vragen om de volgende vragen aan Wouter bos te stellen.

1. Waarom zijn politici alleen bedoel om het belang van de autochtonen te behartigen.
2. Waarom komen politici nooit op voor de allochtonen?
3. Waarom doen politici niets tegen discriminatie op het arbeidsmarkt.
4. Waarom willen ze niets doen om Allochtonen met name Marokkanen aan het werk te krijgen?
5. Waarom moeten hoogopgeleide Marokkanen gaan schoonmaken, terwijl hoogopgeleide autochtonen mooie banen krijgen? Zijn allochtonen allemaal bedoeld om de WC van de autochtonen schoon te maken?



!!

25-10-2006, 17:31
Ayouma ik ben het helemaal met je eens, jammer dat je niet om hem het even duidelijk te maken

25-10-2006, 17:46
Lijkt me leuk om aanwezig bij te zijn. Zal het dan ook proberen, ondanks de verre afstand.

25-10-2006, 17:47
Ik neem mijn ak47 mee.

Undercover natuurlijk.

25-10-2006, 18:28

Citaat door AnabjiGast:
Ik wist niet dat Bos hier een Moderartor is


Ik kom niet en wie kom wil ik hem/haar vragen om de volgende vragen aan Wouter bos te stellen.

1. Waarom zijn politici alleen bedoel om het belang van de autochtonen te behartigen.
2. Waarom komen politici nooit op voor de allochtonen?
3. Waarom doen politici niets tegen discriminatie op het arbeidsmarkt.
4. Waarom willen ze niets doen om Allochtonen met name Marokkanen aan het werk te krijgen?
5. Waarom moeten hoogopgeleide Marokkanen gaan schoonmaken, terwijl hoogopgeleide autochtonen mooie banen krijgen? Zijn allochtonen allemaal bedoeld om de WC van de autochtonen schoon te maken?


Nou, je vragen zijn wel kritisch, maar makkelijk te beantwoorden:
1. Dat klopt niet, parlementariers zijn bedoelt om het belang van alle NL-ers te behartigen. Daarbij zitten er ook 'allochtone' politici in de Tweede Kamer. Wat doen die?
2. Deze vraag lijkt een beetje op het bekende 'wanneer stopt u met het slaan van uw kind?' Ieder antwoord is fout. Kortom, de premisse van de vraag is een aanname die aantoonbaar niet klopt.
3. Ook niet waar, maar als je alternatieve oplossing hebt... Ik ben ERG benieuwd!
4. Klopt ook niet. Je luistert nooit naar reclamespotjes op de radio?
5. De hoogopgeleide Marokkanen die ik ben tegengekomen hadden allemaal een goede baan. Da's wat anders met de laag opgeleide. Ik zou zeggen: luister ns naar het volgende: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/ncrv/casaluna/woensdag.wma?start=00:00
en kijk ns hier
http://www.koerswijziging.nl/man/manifest.htm

25-10-2006, 18:57
Ik had liever Nawijn, of wilder of onze vriend Jan Peter paar vragen gesteld dan Wouter Bos,dat is een goede man die Bos!

25-10-2006, 19:27
tegenwoordig weet je niet op wie je moet stemmen.
want ze kunnen zo van de koers veranderen.
praatjes hebben ze wel, maar resultaat hou maar..

25-10-2006, 19:28
Zeker aanwezig.

25-10-2006, 19:48


Waarm GRATIS? Weet je wat dan krijgt? Al die kleine marokkaanse kakkerlakken die geen leven hebben en niet te doen hebben binnen krijgt. Mensen die je een simpel vraagt over de islam stelt en aankomt met iets van: gewoon weet je, is haram. Vraag wat zijn de vijf zuilen van de islam dan moet ie er nog overna denken wat het ook weer was.

Wat krijg je? Mensen die steeds door heen gaan praten met : weet jeeeeee, gewoon weeeeeet je.

Als je iets wilt organiseert moet je het wel goed doen vind ik.

Ik heb een debat meegemaakt en ik schaamde me dood met al die kleine kakkerlaken ertussen die steeds gingen schreeuwen, mensen niet lieten uitpraten en stoer gingen doen.

Ik hoop dat jullie de touwtjes in handen nemen, anders komen jullie weer als slecht nieuws op tv.


succes

25-10-2006, 19:56

Jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Plaats er iemand hier een verslag van het debat?


25-10-2006, 20:06
LIjkt me leuk kom denk ook

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18