Bekijk volle/desktop versie : Voor Je Het Weet Is Het.....



Pagina's : [1] 2 3

25-10-2006, 11:44
Voor je het weet is het ....

Salamoe 3alaikom wa raghmatoeh wa barakatoeh..

Beste broeders en zusters...

We weten dat elke ziel, elke mens hier op aarde een keer zal sterven. Of het nu over 1 jaar is of over 80 een mens zal sterven (wanneer is alleen bekend bij Allah subhana wa ta3ala). Elke moslim weet dat hij een keer zal sterven, elke moslims weet dat zijn ziel de dood zal beproeven. Elke moslim weet dat zijn ziel door de Engels des Doods uit zijn lichaam getrokken zal worden, met geweld of zonder geweld.

In het kort gezegd je kunt in een hoog gebouw gaan gewoon beschermd door ijzeren bunkers etc.. je zult sterven hoe dan ook met bescherming hoe dan ook je zult sterven.

Broeders en zusters als wij dit allemaal weten, als wij allemaal weten dat het wereldse leven slechts een beproeving is voor het hiernamaals waarom handelen wij er niet naar. Als wij weten dat wij ondervraagd zullen worden in het graf, als wij weten dat wij bestraft kunnen worden in het graf, als wij weten dat al onze daden genoteerd worden 24/7 365 dagen per jaar. Wij weten dat wij altijd gezien worden door Allah swt... en dat al onze handelingen daden genoteerd worden, waarom handelen wij niet naar het goeden insha Allah... Waarom houden we geen evenwicht in goede daden en zondes... waarom plegen wij niet meer goede daden dan zondes...

Waarom luisteren wij eigenlijk naar muziek en niet naar Quran terwijl dit onze zorgen laat verdwijnen, onze hart de rust geeft, onze gedachtes bij Allah brengen om hem te aanbidden... Waarom bidden wij niet onze salaat die 5x per dag gebeurd moet worden en nog niet zoveel moeite van je vergt alleen een sterke imaan, een rein hart, Maar we zitten liever voor msn, tv, of hangen buiten rond. Wallahi... we moeten onze tijd insha Allah goed benutten want elke seconde kan over zijn beseft dat goed... gedenk de dood, en wat je meebrengt in je koffer naar je graf, daarbij bedoel ik niet letterlijk een koffer met geld, of een koffer vol papieren voor je dikke huizen, of voor je dikke auto's of voor de mooie dames die je versiert had of voor de leuke mannen die je versiert had...

Maar dan heb ik het over JE DADEN, DE GOEDE EN DE SLECHTE... Alsjeblieft ik vraag een ding van je heb 1 minuut besef van je daden, ben je nu eigenlijk wel eerlijk tegenover Allah, besteedt je wel eigenlijk aandacht aan je geloof...... Zeg eens eerlijk wanneer was het de laatste keer dat je Quran hebt gepakt en serieus bent gaan lezen, of wanneer is het de laatste keer dat je, gebeden hebt. Of zeg eerlijk wanneer is het de laatste keer dat je je bent gaan verdiepen in je geloof islam, door middel van boeken te lezen over profeet Mohammed Salalahoe 3alaihie wa salaam, en over andere profeten. Wanneer is het de laatste keer dat je überhaupt gedacht hebt aan Allah, die jou laat ademen, eten, alles heb je te danken aan Allah swt, heb daar besef van... Maar danken wij Allah eigenlijk wel genoeg in die 24 uur per dag die je hebt. O lieve broeders en zusters zodra je in het graf zit alleen in het donker blindend met je daden, zul je spijt hebben dat je niet hebt gebeden, en aan Allah hebt gedacht bedankt voor alles...
Je zult zelfs wensen dat je 1 x mocht terug keren naar de wereld om 1 salaat te verrichten om als goede daad mee te nemen..

Insha Allah we moeten onze tijd goed benutten, want we zijn niet voor niets op de wereld terecht gekomen. Allah is de eerste die aan je denkt, hij laat je ademen, zoals ik net al zei hij geeft je alles om gezond te blijven, hij heeft je 3akel je hersenen gegeven om te gaan werken om iets te worden, benut deze ook goed, houdt je verre weg van haram dingen die je daden zullen schaden. Masha Allah, alles is een verleiding, maar houdt je hier weg van en je zult beloont worden insha Allah...

Hoeveel mensen geven liever 7 euro aan een bioscoop uit, en niet 5 euro aan zakaat, we moeten eerlijk realiseren dat we liever lux leven, en minder denken aan de mensen die het nodig hadden. Zo zijn er genoeg verhalen over de Profeet Salalahoe 3alaihie was alaam die net zo minder at tot hij alle armen eten kon geven, deelde zijn eten.

Masha Allah waarom volgen wij deze Soennah niet, we krijgen genoeg geld om te leven, we mogen absoluut nooit klagen, heb besef dat je beproeft wordt op je geld, ben je gul of juist gierig. Keer het uit aan je familie in Marokko of andere landen die niet genoeg geld hebben. Keer het geld uit aan mensen in Palestina die het hard nodig hebben voor voedsel. Masha Allah .....

Maarja ook zijn er genoeg mensen die Prada schoenen kopen , Armani kleding , voor talloze euro's terwijl je voor minder geld net zo'n mooie kleding kan kopen. maar oke,


We moeten ons beseffen dat we beoordeelt worden, zonder herkansing, je hebt een keer de kans op het wereldse leven om je te bewijzen aan Allah subhana wa ta3ala. En zodra je voor je beoordeling staat is er niets wat je de schuld kan geven dat je geloof heeft belemmerd dan je zelf..

Je kunt nooit een persoon de schuld geven van je daden, de computer, de t.v. je auto je geld etc... nooooooooooooit want jij maakt de zondes je handen je mond, etc.....

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden, jij jij..... Besef je nou niet dat de hele wereld jou waarschuwt om in Allah te geloven, er zullen genoeg hints langs je gekomen zijn maar die je hebt afgewezen. Bekijk de wereld, er bestaat masha Allah een Quran in het Nederlands vertaald zodat je je kunt verdiepen, en Allah's woorden kunt lezen als je geen Arabisch kunt. Er bestaan zoveel zenders op satteliet die hadiths geven met vertaling in Engels (amr Khaled op iqraa), die speciaal de jongeren wilt raken in het geloof. Er bestaan zoveel boeken die je kunt bestellen, kopen in winkels over islam, er bestaan zoveel sites waar je Quran kunt downloaden en mee kunt lezen en leren insha Allah...zoveel dingen zijn er nog die ik niet heb opgenoemd.

Er bestaat zelfs een programma dat je waarschuwt wanneer je je salaat moet verrichten, bedenk niet dat de mens dit heeft gemaakt maar dit heeft Allah subhana wa ta3ala gemaakt.

Masha Allah, besef je nou niet dat we Allah bedroevig maken als we niet aan hem denken maar Hij wel aan ons.. Subhana Allah de Alwetende , aan hem behoort alles in hemel en de aarde alles gewoon alles Hij is degene die Perfect is, de Glorijke ...


Moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd want, dit zou nooit mijn bedoeling geweest zijn om jullie het slechte te leren.

Moge Allah jullie zondes vergeven, en jullie jenna firdaus schenken.. Amien Ya Rabbie

Wa 3alaikom broeders en zusters

25-10-2006, 11:46


Alla swt Leid ons naar het goede en verwijder ons van het slechte.

25-10-2006, 12:31
..

25-10-2006, 13:13
Dialoog met de shaytaan

Een willekeurige dienaar van Allah zei: “In een donkere nacht ben ik eens in
discussie geraakt met de vervloekte shaytaan zei, toen ik opeens de oproep
tot het Fadjr-gebed hoorde en ik mij naar de moskee wilde begeven. Hij zei
tegen mij: “Je hebt een lange nacht achter de rug, ga nog even liggen.”

Ik antwoordde: “Ik ben bang dat ik het verplichte gebed mis.”

De shaytaan zei: “Je hebt tijd zat.”

Ik antwoordde: “Maar ik ben bang dat ik het gezamenlijke gebed mis.”

De shaytaan zei: “Wees niet te hard voor jezelf als het gaat om het
gehoorzamen van Allah.”

Daarna werd ik pas na zonsopgang wakker en hij fluisterde in mijn oor: “Heb
geen spijt van wat reeds voorbij is. De dag is nog lang.”

Ik ging zitten om de lofuitingen van de ochtend te verrichten, waarna hij
mij op allerlei gedachten begon te brengen. Ik zei: “Je leidt mij af van het
verrichten van mijn lofuitingen.”

De shaytaan zei: “Stel dit uit tot een later tijdstip.”

Toen ik besloot berouw te tonen zei de shaytaan: “Geniet toch van je jeugd.”

Ik antwoordde: “Ik ben bang voor de dood.”

De shaytaan zei: “Je hebt nog een heel leven voor je.”

Toen ik de Koran wilde leren zei hij: “Ontspan je door wat muziek te
luisteren.”

Waarop ik antwoordde: “Maar dat is haraam.”

De shaytaan zei: “Er zijn geleerden die daar anders over denken.”

Ik antwoordde: “Maar ik heb alle overleveringen die duiden erop dat muziek
haraam is genoteerd.”

De shaytaan zei: “Dit zijn allemaal zwakke overleveringen.”

Later kwam een mooie vrouw langs waarna ik mijn blik neersloeg. Hierop zei
hij: “Wat is er nu weer mis met het werpen van een blik?”

Ik antwoordde: “Dat is gevaarlijk.”

De shaytaan zei: “Er is niets mis met het bewonderen van schoonheid.”

Toen ik mij begaf naar het Oude Huis in Mekka kwam ik hem tegen op mijn weg,
waarna hij mij vroeg: “Waar ben je van plan naar toe te gaan?

Ik antwoordde: “Ik wil de cOemrah verrichten.”

De shaytaan zei: “Je stelt jezelf daardoor bloot aan gevaren terwijl er
zoveel verschillende manieren zijn om het goede te verrichten en waarmee
vele beloningen te verdienen valt.”

Ik antwoordde: “Het is noodzakelijk dat wij aan onszelf werken.”

De shaytaan zei: “Het paradijs betreedt je niet door je daden.”

Toen ik op het punt stond iemand advies te geven, zei hij: “Doe jezelf geen
schande aan.”

Ik antwoordde: “Maar de dienaren van Allah hebben hier baat bij.”

De shaytaan zei: “Ik vrees dat je hierdoor bekendheid zult verkrijgen wat
tevens de hoofdoorzaak is van hoogmoed.”

Ik vroeg hem daarna: “Wat vind je van een aantal personen?”

De shaytaan antwoordde: “Ik kan je over iedereen wat vertellen.

Ik vroeg: “Ahmad ibn Hanbal?”

De shaytaan antwoordde: “Hij heeft mij kapot gemaakt met zijn volgende
uitspraak: ,,Houdt jullie vast aan de Soennah en de Koran die geopenbaard
is.”

Ik zei: “En vertel eens over Ibn Taymiyyah.”

De shaytaan antwoordde: “Zijn slagen voel ik nog dagelijks op mijn hoofd.”

Ik vroeg: “En al-Boechari?”

De shaytaan antwoordde: Met zijn boek heeft hij mijn huis afgebrand.”

Ik vroeg: “En Fircauwn?”

De shaytaan antwoordde: “Hem komt al onze hulp en steun toe.”

Ik vroeg: “En Salaah ud-Dien, de held van de slag van Hittien?”

De shaytaan antwoordde: “Begin niet over hem. Hij heeft met ons de grond
aangeveegd.”

Ik vroeg: “En Mohammed Ibnoe cAbd ul-Wahhaab?”

De shaytaan antwoordde: “Hij heeft mij met zijn dacwah door vuur verteerd
laten worden.”

Ik vroeg: “En Aboe Djahl?”

De shaytaan antwoordde: “Voor hem zijn wij broeders en familie.”

Ik vroeg: “En Aboe Lahab?”

De shaytaan antwoordde: “Wij zijn met hem waar hij ook gaat.”

Ik vroeg: “En wat kun je vertellen over zedenloze tijdschriften?”

De shaytaan antwoordde: “Die zijn voor ons als wetsvoorschriften.”

Ik vroeg: “En tv-schotels?”

De shaytaan antwoordde: “Daarmee maken wij van mensen monsters.”

Ik vroeg: “En koffieshops?”

De shaytaan antwoordde: “Daar verwelkomen wij iedere ijdele
tijdsverdrijver.”

Ik vroeg: “Wat zijn jullie lofuitingen?”

De shaytaan antwoordde: “Muziek.”

Ik vroeg: “En jullie daden?”

De shaytaan antwoordde: “Het geven van valse hoop.”

Ik vroeg: “En wat vind je van marktplaatsen?”

De shaytaan antwoordde: “Onze vaandel triomfeert daar en op deze plaatsen
komen onze vrienden bijeen.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je eigenlijk de mensen?”

De shaytaan antwoordde: “Door middel van wellusten, het zaaien van twijfels
over de Islam, amusement, het geven van valse hoop en muziek.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de vrouwen?”

De shaytaan antwoordde: “Door hen hun aantrekkelijkheden te laten tonen, en
hen aan te sporen de geboden van Allah te verlaten en zonden te plegen.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de geleerden?”

De shaytaan antwoordde: “Door pronkzucht, zelfbewondering, hoogmoed en
afgunst die de harten vult.”

Ik vroeg: “hoe misleid je het gepeupel?”

De shaytaan antwoordde: “Door roddels, lasterpraat, ijdele gesprekken en
alles wat waardeloos is.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de koopliederen?”

De shaytaan antwoordde: “Door hen met rente te laten handelen, gierig te
maken en buitensporig te laten zijn in hun uitgaven.”

Ik vroeg: “Hoe misleid je de jongeren?”

De shaytaan antwoordde: “Door flirten, verliefdheid, het opwekken van
lustgevoelens, het minachten van de voorschriften van Allah en het plegen
van zonden.”

Ik vroeg: “Wat vind je van de doecaat (verkondigers tot de Islam)?”

De shaytaan antwoordde: “Zij hebben mij kapot, moe en ziek gemaakt. Zij
slopen wat ik heb gebouwd. Zij reciteren de Koran als ik zing en zoeken hun
toevlucht tot Allah als ik verschijn.”

Ik vroeg: “En wat zeg je tegen de dronkaards?”

De shaytaan antwoordde: “Ik zeg tegen hen: ,,Drink maar lekker door, en
spoel jouw zorgen en verdriet weg. Je kunt nog altijd berouw tonen.”

Ik vroeg: “Wat vernietigt jou?”

De shaytaan antwoordde: “Aayat ul-Koersiy, die bezorgt me ellende en berooft
mij van vrijheid waardoor ik in ergernis beland.”

Ik vroeg: “Van wie hou je het meest?”

De shaytaan antwoordde: “Van zangers, afgedwaalde dichters, zondaars en een
iedere onrustzaaiende verdorvene.

Ik vroeg: “Wie haat je het meest?”

De shaytaan antwoordde: “De bezoekers van de moskeeën en iedere aanbidder
van Allah, asceet en strijder.

Toen zei ik: “Ik zoek toevlucht tot Allah tegen jou.” Waarna hij verdween
alsof hij door de grond wegzakte. Dat is het lot wat de leugenaar verdient.

Uit het boek ‘Maqaamat al-Qarniy’ al-yaqeen.com

25-10-2006, 13:34


massa allah
Djazakalahoe gairane broeder dat je dit met ons wilt delen.
moge allah swt ons naar het rechte pad lijden en ons belonen met het goede allahoema amine
salaam alaikoem wr wb

25-10-2006, 13:50
Bedankt lie ve zuster,,, Maar ik ben niet je broeder!!! Maar je zuster

25-10-2006, 19:03
Omschrijving van het Paradijs

Alle Lof zij Allah, de Heer der Werelden en vrede en zegeningen zij met de meest achtenswaardige Boodschapper, onze Profeet Mohammed en met zijn familieleden en metgezellen en zijn volgelingen tot aan de Dag des Oordeels.

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Allah zegt: ,,Ik heb voor Mijn dienaren klaargemaakt wat geen oog ooit heeft gezien, en wat geen oor ooit heeft gehoord en waarvan de mens nooit heeft durven dromen. Lees maar de volgende Woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):

“En geen ziel weet wat voor haar verborgen ligt aan bekoringen voor het oog.”
(al-Boechari en Moeslim)

Imam Ibn ul-Qayyim (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Hoe kan iemand de waarde van een huis vaststellen dat Allah met Zijn Hand heeft aangeplant en dit als verblijfplaats heeft aangewezen voor Zijn geliefden en dit heeft opgevuld met Zijn Genade, Giften en Welbehagen. Hij heeft de gunst van het Paradijs beschreven als ‘de Grote Glorie’ en haar Koninkrijk als ‘het Grote Koninkrijk’. Hij heeft haar voorzien van al het goede en haar gevrijwaard van elke tekortkoming en mankement.

Als je vraagt naar haar grond en haar aarde: dan bestaat dit uit muskus en saffraan.

Als je vraagt naar haar plafond: dan is dit de Troon van de Meest Barmhartige.

Als je vraagt naar haar voeging: dan bestaat dit uit welriekende muskus.

Als je vraagt naar haar kiezelstenen: dan zijn dit parels en diamanten.

Als je vraagt naar haar bouwwerk: dan bestaat dit uit stenen van goud en zilver niet uit sprokkelhout en hardhout.

Als je vraagt naar haar bomen: er is geen boom of zijn stam bestaat uit goud.

Als je vraagt naar haar vruchten: het lijken wel kruiken, zachter dan boter en zoeter dan honing.

Als je vraagt naar haar bladeren: daaruit komen de beste gewaden voort.

Als je vraagt naar haar rivieren: haar rivieren zijn van melk die niet van smaak verandert en ook zijn er rivieren van wijn die een genot zijn voor hen die ervan drinken en rivieren van gezuiverde honing.

Als je vraagt naar het voedsel van haar inwoners: dit bestaat uit vruchten waaruit zij kunnen kiezen en gevogelte waar zij van houden.

Als je vraagt naar het drank van haar inwoners: dit komt uit de bronnen Tasniem, Zandjabiel en Kaafoer.

Als je vraagt naar het servies van haar inwoners: dan is dit gemaakt van doorzichtig goud en zilver.

Als je vraagt naar de breedte van haar poorten: de afstand tussen haar twee panelen is gelijk aan een loopafstand van veertig jaar en er zal een dag komen dat het zeer druk zal zijn aan haar poorten.

Als je vraagt naar hoe de wind met haar takken speelt: het geluid ervan is aanlokkelijk voor hen die dit aanhoren.

Als je vraagt naar haar schaduw: er is daar een boom waarvan de schaduw een afstand beslaat die door een ruiter in volle galop nog niet wordt afgelegd in honderd jaar.

Als je vraagt naar haar tenten: dan zijn deze uitgehouwen parels waarvan de lengte gelijk is aan zestig mijl.

Als je vraagt naar haar paleizen en kastelen: dan bestaan deze uit opeengestapelde kamers, waaronder rivieren stromen.

Als je vraagt naar haar hoogte: kijk dan naar de uiterste sterren die je met het oog bijna niet kunt waarnemen.

Als je vraagt naar de kleding van haar inwoners: dit is van zijde en goud.

Als je vraagt naar haar bekleding: dan is de binnenkant gemaakt van brokaat die verspreid ligt over plaatsen die verhoogd zijn.

Als je vraagt naar haar ligbedden: dit zijn bedden die overdekt zijn met aaneengesloten draperieën. Het zijn draperieën die bewerkt zijn met gouden knopen.

Als je vraagt naar de leeftijd van haar inwoners: zij zijn allen drieëndertig jaar oud en naar het evenbeeld van Adam, de vader van alle mensen, vrede zij met hem.

Als je vraagt naar de gezichten van haar inwoners en hun schoonheid: die zijn zo mooi als de maan.

Als je vraagt naar datgene wat haar inwoners te horen krijgen: dit bestaat uit het gezang van de ‘Hor al-cAyn’ waarmee zij zijn gehuwd. Nog beter dan dit zijn de stemmen van de engelen en de profeten. En nog beter dan dit allemaal is de toespraak van Allah.

Als je vraagt naar het vervoer van haar inwoners waarmee zij aan elkaar bezoeken afleggen: dan is dit de beste vervoer die Allah voor hen heeft klaargemaakt. Dit brengt hen overal door de Tuinen heen.



25-10-2006, 19:04
[COLOR="magenta"][Als je vraagt naar de sieraden van haar inwoners: dit bestaat uit gouden armbanden en kronen bewerkt met parels die zij op hun hoofden dragen.

Als je vraagt naar de bedienden van haar inwoners: dit zijn eeuwige jeugdigen als welbewaarde parels.

Als je vraagt naar de echtgenoten van haar inwoners: zij zijn jeugdige gezellinnen gelijk in leeftijd, door hun lichaam vloeit het levenselixer. Hun wangen lijken wel omhult met (het rood van) appels en rozen. Hun boezems lijken wel granaatappels. Hun gebit lijkt wel op gerangschikte parels. Hun heupen zijn welgevormd en een streling voor het oog. Als zij tevoorschijn komt dan schittert haar gezicht als de zon. Als zij glimlacht dan is het net alsof je door het bliksemlicht wordt overmand. En als zij haar geliefde tegemoet loopt, dit kun je jezelf totaal niet voorstellen, hoe vervuld zij zijn van vurig verlangen naar elkaar. En als zij met haar geliefde spreekt dan kun je de mate van onderlinge genegenheid tijdens deze conversatie niet voor mogelijk houden. Als hij haar omhelst, dan zijn zij als twee in elkaar verstrengelde takken. Hij kan de reflectie van zijn gezicht zien in haar wang, zoals hij deze kan zien in een gladde spiegel. Hij kan het merg door haar vlees heen zien, dit wordt niet bedekt door haar huid, gebeenten en gewaad.

Zou zij zich tonen aan de wereld dan zal haar heerlijke geur alles tussen hemel en aarde opvullen. De monden van de schepselen zullen uit bewondering geheel in beslag genomen worden door het zeggen van: ‘Laa ilaaha ill-Allah’, ‘Allaahoe Akbar’ en ‘Soebhaan Allah’. Haar vertoning zal de hele wereld versieren. Alle ogen zouden op haar gericht zijn. Zij zal de zon doen verbleken zoals de zon de sterren doet verbleken. Iedereen die haar ziet zal meteen in Allah, de Levende, de Onderhouder, geloven en haar Khimaar die haar hoofd bedekt is beter dan de hele wereld en wat zich hierin bevindt.

Bij haar geliefde zijn is haar grootste wens. Het verstrijken van de tijd doet haar slechts in schoonheid en aantrekkelijkheid toenemen en de gevoelens van liefde en verlangen worden alleen maar heviger. Zij is vrij van zwangerschap, bevalling, menstruatie en kraambloeding. Zij is gereinigd van slijm, spuug, urine, ontlasting en overige viezigheden.

Haar jeugdigheid vergaat niet, haar kleding verslijt niet en haar schoonheid zal niet ophouden te bestaan. Hij zal nooit genoeg van haar krijgen en zij heeft slechts aandacht voor haar echtgenoot. Zij wenst niemand anders en hij heeft alleen aandacht voor haar. Zij is zijn ultieme droom. Als hij naar haar kijkt raakt hij vervuld met blijheid, als hij haar iets opdraagt dan gehoorzaamt zij hem en als hij afwezig is dan is zij waakzaam over wat hem toebehoort. Hij voelt zich bij haar volledig veilig en onwerkelijk als in een droom.

Geen mens of djinn heeft haar ooit vóór hem aangeraakt. Elke keer dat hij naar kijkt, raakt zijn hart vervuld met vreugde en haar stem heeft een hemelse uitwerking op zijn oren. Als zij zich vertoond vult zij het paleis op met licht.

Als je vraagt naar hun leeftijd: zij zijn jeugdige gezellinnen in de bloei van hun leven.

Als je vraagt naar hun schoonheid: zij doen de zon en de maan verbleken.

Als je vraagt naar hun ogen: hun pupillen zijn van het fijnste zwart die sterk afsteken tegen het sneeuwwit van het oogbol.

Als je vraagt naar hun postuur: zo goed geproportioneerd zul je nooit zien.

Als je vraagt naar hun huid: deze glinstert als edelstenen en koraal.

Als je vraagt naar hun gedrag: zij zijn welgemanierde en aantrekkelijke vrouwen die beschikken over zowel innerlijke als uiterlijke schoonheid. Zij zijn als een rust voor het gemoed en een lust voor het oog.

Als je vraagt naar hun omgang met hun echtgenoten en de heerlijkheid hiervan: zij zijn de gezellinnen naar wie de voorkeur van hun echtgenoten uitgaat. Dit omdat zij hun mannen op zo een liefderijke wijze verzorgen dat niemand dit kan weerstaan.

Als zij naar haar man lacht dan licht het hele Paradijs op. En als zij zich verplaatst van het ene paleis naar het andere dan is zij net als de zon die binnen het zonnestelsel wentelt. De manier van haar conversatie met haar echtgenoot en de wijze waarop zij omhelst zijn van ongekende pracht.
/COLOR]

25-10-2006, 19:05
Haar manier van spreken is als tovenarij. Zou je jezelf hiertegen proberen te verzetten dan zal dit ofwel je dood worden of je zou er gek van worden. Als zij haar conversatie verlengt dan zal dit nooit gaan vervelen en als zij deze kort houdt dan zou je dorsten naar het moment waarop zij haar conversatie weer voortzet.

Als zij zingt dan is dit een genot voor het oog en het gehoor en zij is de meest aangename gezelschap die je jezelf maar kan toewensen. Haar kus is het meest heerlijke wat iemand ooit kan overkomen en alles wat van haar afkomstig is, is paradijselijk.

Als je naar meer hunkert… wat te denken van het afleggen van een bezoek aan de Almachtige, de Prijzenswaardige en het aanschouwen van Zijn Aangezicht Dat verheven is boven iedere gelijkenis en vergelijking. Je zult Het zien zoals je ook de zon op klaar daglicht ziet en de volle maan in een heldere nacht. En luistert naar de omroeper op de dag dat hij zal oproepen: “O bewoners van het Paradijs, jullie Heer, de Prijzenswaardige, de Verhevene, vraagt jullie om Hem te bezoeken. Komt, geef gehoor aan zijn uitnodiging Hem op te zoeken.” Zij zullen dan antwoordden: “Wij hebben gehoord en wij zullen gehoorzamen.” Zij zullen zich vervolgens haasten om Hem een bezoek af te leggen. Zij zullen hun vervoermiddel bestijgen om vervolgens te vertrekken totdat zij aankomen in een welriekend vallei waar zij zich zullen verzamelen. Niemand zal door de oproeper worden achtergelaten. Dan zal Allah, de Geprezene, de Verhevene opdracht geven om Zijn Troon daarginds te plaatsen. Daarnaast zullen voor hen Manaabir (meervoud van minbar- zitstoelen) van licht, parels, aquamarijn, goud en zilver opgesteld worden.

De minst gefortuneerden onder hen zullen op een heuvel van muskus gaan zitten en zullen niet in staat zijn om de anderen te zien die plaats hebben genomen op de verhoogde manaabir. Als iedereen plaats heeft genomen dan zal de omroeper roepen: “O bewoners van het Paradijs, vrede zij met jullie.” Waarop zij met het beste zullen antwoorden, namelijk: “O Allah U bent as-Salaam en van U is salaam afkomstig. Geprezen zij U, O Bezitter van Grootsheid en Glorie.” Dan zal de Heer, de Geprezene, de Verhevene Zichzelf lachend aan hen tonen en zal zeggen: “O bewoners van het Paradijs,” en het eerste wat zij te horen zullen krijgen is het volgende: “Waar zijn Mijn dienaren die Mij hebben gehoorzaamd zonder Mij te hebben gezien. Dit is de Dag van Vermeerdering.” Zij zullen allemaal tegelijk zeggen: “Wij zijn tevreden, wees ook tevreden met ons.” Waarop Hij zal zeggen: “O bewoners van het Paradijs, als Ik niet met jullie tevreden zou zijn dan had Ik jullie niet Mijn Paradijs laten bewonen. Dit is de Dag van Vermeerdering, vraagt Mij dan ook.” Zij zullen dan allemaal tegelijk zeggen: “Laat ons Uw Aangezicht zien zodat wij ernaar kunnen kijken.” Allah zal dan Zijn Aangezicht ontbloten en Zich vertonen. Zij zullen overmand worden door Zijn Licht en ware het niet dat Allah, de Verhevene, het had voorbeschikt dat zij niet door het Licht zouden verbranden, dan zouden zij zeker zijn verbrand.

Iedereen van de aanwezigen zal persoonlijk aangesproken worden door Zijn Heer, de Verhevene. Hij zal zeggen: “O die en die, herinner jij je nog de dag waarop je jezelf schuldig hebt gemaakt aan dit en dat?” En Hij zal een aantal van zijn misstappen in het wereldse leven aanhalen. Hij (de dienaar) zal dan zeggen: “O Heer, heeft U mij dan niet vergeven?” Hij zal antwoorden: “Welzeker, was het niet voor Mijn Vergeving, dan had je dit nooit kunnen bereiken.”

Hierop zal het meest zalige gesprek volgen. O, wat een lust voor het oog van de gelovigen is het kijken naar Zijn Geëerde Aangezicht op deze Dag. En wat een vernedering is het voor hen die alles zijn verloren.

“Gezichten zullen op die Dag verlicht zijn. Naar hun Heer zullen zij kijken. En gezichten zullen op die Dag donker zijn.” (Interpretatie van de betekenis van Soerat al-Qiyaamah: 22-25)

Kom laten wij dan afgaan op de Tuinen van Eden want dat was waarlijk jouw oorspronkelijke verblijfplaats en daar willen wij ons ook vestigen. Maar wij worden gevangen gehouden door de vijand en de vraag is of wij ooit nog terug zullen keren.

(Haadi al-Arwaah ilaa Balaadil Afraah, blz. 355-360)

25-10-2006, 19:31
Het prachtige geduld

Het leven kan moeilijk zijn. Er zijn momenten dat de wateren beginnen te
stromen en de boot begint te schommelen. Als dit gebeurt dan zijn dit
momenten van beproevingen.

Moslims geloven dat alles gebeurt met de toestemming van Allah de
Almachtige; niets ontglipt aan Zijn Kennis en Zicht, en alles gebeurt
met een bepaalde wijsheid die wij soms niet kunnen vatten. Allah de
Verheven zegt:

''Er is niemand die een ramp overkomt, of deze gebeurt met het verlof
van Allah. En wie in Allah gelooft: Hij zal diens hart leiden. En Allah
is Alwetend over alle zaken.''

[Soerat at-Taghaaboen (64), aayah 11]


Hoe gaan we dus om met armoede, tegenspoeden, slecht nieuws,
calamiteiten en verliezen? Zakken we dan in elkaar? Komen we dan in
opstand tegen Allah's voorbeschikking (al-Qadr) en laten we onze tongen
dingen uitspreken waar we later spijt van krijgen? Of zeggen we zoals de
geweldige profeet Jacob (Ja'qoeb) ('Alayhi s-Salaam) zei- toen zijn
geliefde zoon Yoesoef ('Alayhi s-Salaam) hem jaren werd afgenomen:

''Maar jullie hebben voor jezelf iets moois verzonnen. Daarom is geduld
het best. En Allah is Degene Die om hulp wordt gevraagd bij wat jullie
beschrijven.''

[Soerat Yoesoef (12), aayah 18]


Dat is een voorbeeld van prachtig geduld (Sabroen Djamiel), de soort die
een persoon sterk kan houden, standvastig in zijn geloof en hem dichter
bij Allah kan brengen. Het prachtige geduld plaatst een slot op de tong
en staat het klagen over de Schepper ten opzichte van Zijn hulpeloze
schepselen niet toe. En, het herinnert ons dat er zaken zijn die buiten
ons eigen bevattingsvermogen reiken, dat Allah Alwijs is, aan Wie de
heerschappij en uiteindelijke macht over alle dingen toebehoort.

Ongeacht de omstandigeheden, zijn wij bevolen om ons altijd vast te
houden aan de Schepper. Door dit te doen verkrijgen wij de Tevredenheid
van Allah en we voelen dat we behoren tot degenen die geleid zijn, over
wie Allah zegt:

''Maar geef verheugende tijdingen aan de geduldigen. Degenen die wanneer
een ramp hen treft zeggen: ''(Innaa liLaahie wa innaa ilaihi raadji'oen)
Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen wij
terugkeren. Zij zijn degenen op wie de zegeningen van hun Heer
neerdalen, en Barmhartigheid, en zij zijn degenen die de rechte Leiding
ontvangen.''

[Soerat al-Baqarah (2), aayah 156-157]


Het niet begrijpen van wat ons overkomt of het moeilijk vinden om het
aan te kunnen, is geen reden voor ons om onze beheersing te verliezen en
de wijsheid van waarom Allah ons test te vergeten. We dienen veeleer
altijd op onze tongen te passen, en vooral op momenten van onaangename
verrassingen. We dienen voorzichtig te zijn zodat we onze Heer niet boos
maken. We dienen te leren om onze weeklagen tot niemand anders te
richten dan tot Hem, de Verhevene. De profeet Ya'qoeb ('Alayhi s-Salaam)
zei:

''Voorwaar, alleen bij Allah klaag ik over mijn ellende en verdriet, en
ik weet van Allah wat jullie niet weten.''

[Soerat Yoesoef (12), aayah 86]


En bij de dood van zijn zoon Ibraahiem zei onze geliefde boodschapper
(Salla Laahou 'alayhi wa sallam):

''Voorwaar, de ogen vloeien tranen, het hart is verdrietig, maar wij
zeggen slechts hetgeen wat onze Heer tevreden stelt, en wij, O
Ibraahiem, zijn heel verdrietig vanwege jouw scheiding. ''

[Overgeleverd door al-Boekhaarie]

25-10-2006, 22:13
Moge allah je hiervoor belonen zuster!!

Als je meer leerzame verhalen hebt wil je ze dan plaatsen zuster en moge je ajr bij alah zijn

26-10-2006, 11:48

Citaat door missasilahtje:
Moge allah je hiervoor belonen zuster!!

Als je meer leerzame verhalen hebt wil je ze dan plaatsen zuster en moge je ajr bij alah zijn



Amin lieve zuster, Ik zal er zeker meer plaatsen.

26-10-2006, 13:29


Het verhaal van een uitnodiger tot Allah
Verteld door Sjeikh Mahmoud Al Masry die het zag op Qanat Al Majd.



Ik zoek toevlucht in Allah tegen de vervloekte Shaytaan, In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige, Waarlijk, alle lof behoort toe aan Allah, wij prijzen Hem, wij zoeken hulp bij Hem, en vragen Hem om vergeving.

En we zoeken toevlucht in Allah tegen het slechte in onszelf, en tegen het slechte in onze werken. Wie door Allah wordt geleid, niks of niemand
kan hem misleiden, en wie Allah laat dwalen; voor hem is er geen leiding. En ik getuig dat er geen enkele godheid bestaat buiten Allah, Hij is de Enige, zonder deelgenoten, en ik getuig dat Mohammed zijn dienaar en Boodschapper is, Allah's zegeningen en vrede zijn met hem en zijn familie.


Inleiding

Mahmoud al Masry: Dit is een zeer belangrijk verhaal.Vaak horen wij verhalen over berouwtoners die allemaal heel mooi zijn, maar dit is
wel een heel bijzonder verhaal.Dit verhaal heeft heel veel indruk op mij gemaakt.Dit verhaal liet mij de gunsten van Allah meer voelen dan ik ooit had gevoeld en werd zelf door die jongen verteld die het
had meegemaakt.Gunsten die je meestal normaal vond en gunsten waaraan je niet eens dacht en die heel normaal en vanzelfsprekend leken: gunst van het kijken, de gunst van het lopen, de gunst van de
armen, de gunst van het verstand, de gunst van het hart etc. Al die gunsten treffen wij aan zodra wij opstaan en we vinden dat het hoort als je opstaat dat je die gunsten aantreft.

Dit verhaal is vooral voor jongeren bedoeld en het moraal is: Pronk nooit met je gezondheid, lichaam
geld etc, want het kan in een ogenblijk erdwijnen.Een persoon kan pronken met het geld en het geld kan dan opeens verdwijnen.Een persoon kan pronken met zijn
lichaam en gezondheid en zijn gezondheid kan in een ogenblik vergaan.

Ik en jij zullen voelen hoe groot de gunsten van Allah zijn terwijl wij niet opletten en dus achteloos zijn.Wij kunnen Allah niet genoeg dankbaar zijn.

Dit is het verhaal van een Saudische jongeman Abdoellah ibn Omar genaamd.Zijn naam is al een gunst.Hij vertelt het verhaal zelf.Het is vooral heel mooi om het verhaal zelf te horen van de persoon en
er lering uit te trekken.Daarom ga ik vertellen met zijn tong, dus alsof hij het vertelt.

Hij vertelt dat hij een zeer sterke jongen was.Hij speelde karate, Kong Fu, Taikwando en hij zwom veel.Hij was zo sterk dat hij alleen 5 mensen kon verslaan.Hij zegt:
Ook al is de kracht en de gezondheid
van een mens zo goed; het is tussen twee letters: de kaf en de noen, kon fa ya kon: Wees en het is!

Abdoellah begint zijn verhaal: Ik zal een bewijs voor of tegen elke persoon in de wereld die mijn verhaal heeft gehoord op de dag des oordeels.Ik kom om deze boodschap te verkondigen en Allah heeft mij
gebruikt om deze boodschap te verkondigen en jullie moeten het begrijpen en praktiseren.

Op een dag was ik aan het roken.Mijn vader kwam langs en zag de aansteker in mijn zak.Hij vroeg mij: "O Abdoellah, rook jij soms?"
Ik antwoordde: "Wallahi ik rook niet!" Toen vroeg mijn vader wéér: "Rook jij?" Ik zei weer: "Nee Wallahi ik rook niet." We begonnen te discusseren en de stemmen werden harden en Abdoellah
begon tegen zijn vader te schreeuwen.Ik verhief mijn stem boven mijn vaders stem.Ik beging
hierdoor twee grote zonden: Ik zwoer bij Allah
terwijl ik loog en ik was ongehoorzaam en brutaal tegenover mijn vader.

En Allah zegt: 'En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders; of nu een van tweeën of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet 'Foei' tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een
hoffelijke manier tot hen (23) En wees uit barmhartigheid voor hen nederig en ontvankelijk en zeg:'Mijn Heer, erbarm U over hen, zoals
zij mij grootbrachten toen ik klein was.' (Surah 17 : Ayah 23- 24)

De Profeet salalahoe 3elejhie wa salam heeft gezegd: De Tevredenheid van Allah zit in de tevredenheid van de ouders en de woede van Allah zit in de woede van de ouders.

Nadat ik tegen mij vader schreeuwde zei hij één zin: "Moge Allah je nek breken als je rookt."

We kunnen veel van dit stukje leren:
1 Dat we onze ouders niet boos mogen maken zodat ze duaae over ons doen.
2 Voor de ouders: wees geduldig en doe geen dua tegen je kinderen, want misschien verhoort Allah het en zul je je hele leven spijt hebben.

De profeet zei: "Verricht geen smeekbede tegen jullie zelf, noch tegen jullie kinderen, niet tegen jullie hulpen of bezittingen…pas op dat jullie Allah niet iets vragen en dat Hij jullie smeekbede
vervolgens beantwoord."(Sahieh Aboe Dawoed)

De Boodschapper (sallallaahu `alayhi wa sallam) zei: "Drie soorten dua worden ongetwijfeld verleend: een dua van de ouders voor zijn kinderen, dua van een vastende, en dua van de reiziger." (Aboe
Dawoed) En in Ahmed en Tirmizi: een dua van de ouders tegen zijn kinderen

Toen mijn vader boos was ging ik slapen.Dit was om 1
uur 's nachts gebeurd.Mijn vader stond op voor Salaat al Fajr en maakte mij wakker zodat ik het gebed ging verrichten.Ik bad nooit, maar mijn vader deed zijn plicht om mij te waarschuwen en tot het goede op te
roepen.Hij maakte mij dus wakker en ik stond op, deed alsof ik woedoe aan het verrichten was en wachtte totdat mijn vader naar de moskee ging.Toen hij weg was ging ik weer slapen zonder het gebed verricht te hebben.'S morgens moest ik naar school en daar
aangekomen zag ik mijn slechte vrienden.En een van de grootste factoren die mij te gronde hebben gericht zijn mijn slechte vrienden.Ze hadden veel slechte invloed op mij.

De Profeet heeft gezegd: Iemand is geneigd het geloof van zijn vriend te volgen. Een ieder van jullie moet dus uitkijken wie hij bevriend. (Aboe Dawoud)

Het opzienbarende van dit verhaal was dat mijn
moeder een droom over mij had gedroomd toen ik 5 jaar oud was.Ze zag een vrouw in haar droom die de hele tijd haar zoon aan het bekijken was.Toen vroeg
mijn moeder:"Waarom kijk je zo naar mijn zoon?" De vrouw antwoordde: "Jouw zoon Abdoellah zal op zijn 18e sterven, kijk dus uit!" Ze bleef heel erg ongerust totdat ik 19 werd.Ze zei: "Alhamdoelilah dat er niets is gebeurd" Twee dagen later gebeurde het ongeluk.

We verlieten de school en begaven ons naar het strand in Jada.Het zoute water irriteerde ons.We wilden naar een zwembad gaan om ons te wassen van het zout.We gingen naar de zwembad en zagen dat ie gesloten was.Maar we wilden persé zwemmen.Ik had een idee: Laten we over het hek springen.We klommen erover heen en er was niemand van het zwembadpersoneel aanwezig.We konden ook teruggaan, maar let goed
op: Een mens kan nooit vluchten van het lot van Allah! Datgene wat Allah beveelde moest gebeuren!

In het zwembad was een plank aanwezig.Ik beklom de trappen van de plank om te duiken.Mijn vrienden waren het gewend van mij dat ik dook en 3 minuten onder water bleef om hen uit te dagen.Dus als ik
dook en lang onder water bleef, lieten ze mij lang onder water en keken zij niet naar mij, omdat ze wisten dat ik gewoon onder water bleef (voor de lol). Dus ik sprong van de hoge plank en dook naar
beneden terwijl mijn vrienden druk bezig waren en viel op de rand van het bad.Al mijn botten in mijn nek braken op dat moment.Ik was dus voor altijd verlamd! Ik bleef 6 minuten onder water! Ik kon dus
helemaal niet meer bewegen.Ik hield mijn adem al 6 minuten in.Ik voelde alles en ik was gewoon wakker.Ik voelde een ondraaglijke pijn,elke bot voelde ik breken en ik hoorde al mijn botjes terwijlze braken.Iemand zwom langs mij en ik wilde mijn hand uitsteken zodat hij mij boven water kon halen, maar ik kon niets van mijn lichaam bewegen.In die 6 minuten zag ik mijn leven voor mij: zonden,
ongehoorzaamheid aan de ouders, het niet verrichten van het gebed etc.Dit was de eerste keer dat ik angst voor de dood kreeg.Ik begon uit te ademen zodat mijn vrienden water zagen bewegen (bubbels), maar niemand merkte iets op.Ook al zag ik al mijn slechte daden voor mij, ik herinnerde één goede daad die ik vaak verrichte.Ik kwam altijd langs een oude vrouw die ik altijd wat geld als sadaqa gaf.Dus toen ik eraan dacht had ik veel hoop dat Allah mij zou redden door mijn goed gedrag tegenover deze vrouw.

Subhan Allah op dezelfde dag wilde mijn broertje mee zwemmen met ons.Ik wilde dat eerst niet, maar na lang
gezeur mocht mijn broertje toch mee.Mijn broertje was degene die mij uit het water haalde.Hij voelde iets raars en vroeg zich af wat ik zo lang onder water
deed.Mijn vrienden haalden mij uit het water.Ze wilden mij redden door middel mond beademing en maakten mij nek nog erger dan het was.Ze brachten mij naar het ziekenhuis.In het ziekenhuis zei ik: "Ik ben verlamd." Tegen mijn broertje zei ik: "Bericht mijn
vader en vertel niets aan mijn moeder." Mijn vader hoorde dat mijn nek was gebroken en haastte zich naar mij.Hij zei: " Het spijt me, mijn zoon Ik had nooit gedacht dat die dua uit zou komen, ik had niets bedoeld." Ik antwoordde: "Het spijt mij, vader."

26-10-2006, 13:30
Daarna raakte ik in coma en mijn longen begonnen steeds slechter te werken door de grote hoeveelheid water dat mijn longen bereikte.Ik kon daarna niet meer praten en bewegen.Ik kon dus helemaal niet
praten. Ik kon zelfs niet aangeven dat ik me niet lekker voelde ,dat ik pijn had, dat ik naar het toilet moest, dat ik honger had, dat ik dorst had etc. Ze begonnen water uit mijn longen te zuigen en ik kon niet eens zeggen dat ik pijn had.Daarna kreeg ik een zeer zware operatie waarbij de overlevingskans 5% was.Ik kreeg 32 hechtingen/gaten in mijn buik en de artsen vertelden mijn vader dat ik waarschijnlijk zou sterven.Maar de operatie slaagde.

De vrager vraagt Abdoellah over zijn slechte vrienden.Abdoellah antwoordde: Toen ik naar het ziekenhuis ging verbraken ze hun contact met mij en bezochten mij géén enkele keer! Ik verbleef 4 jaar in het ziekenhuis en ik kon geen een lichaamsdeel
bewegen.Na negen maanden kon ik weer praten.Dat luchtte heel erg op, want ik kon vertellen wat ik nodig had.



Allah heeft mij een zeer grote gunst gegeven: Mijn moeder! Ze zorgde de hele tijd voor mij en kon in één nacht meer dan 20 keer opstaan om mij te drinken te geven, vliegjes weg te jagen die op mijn gezicht kwamen, mij in een andere houding laten liggen etc.Ze stond 24 klaar voor mij.Ik kon 14 jaar niet eens mijn vinger gebruiken om te krabben! Veertien jaar verzorgde mijn moeder mij.Mijn vader gaf alleen al een half miljoen riyaal uit voor de operaties.

De vrager vraagt Abdoellah: Wat is de balsem (geneesmiddel) die jou leven heeft veranderd? Wat heeft ervoor gezorgd dat jij een uitnodiger tot Allah bent? Abdoellah antwoord: De geneesmiddel is
imaan.Allah heeft mij begunstigd met een neef die praktiserend was.Hij nam elke keer vrome mensen met zich mee, omdat hij medelijden met mij had. Zij werden geraakt door mijn verhaal en ik werd geraakt door hun woorden (over het geloof) De imaan wortelde zich in mijn hart en ik begon liggend te bidden.Zijn moeder deed woedoe bij hem of tayamoem als er geen water was.Ik begon met mij ogen te bidden en bewegen.
De vrager vraagt Abdoellah om de mensen een naseeha te geven. Abdoellah: Mijn naseeha tot de mensen is om nooit achteloos te zijn in het bezoeken van de zieken, want ze zieken hebben je echt nodig.Een zieke heeft een gebroken hart en ieder mooie dingen vertelt, maakt zijn gevoelens beter.Als hij goede mensen ziet, dan voelt hij zich goed.Als zij hem het leven na de dood herinneren, dan krijgt hij veel hoop.

Toen die jongeren mij kwamen bezoeken herinnerde wij Allah.Ik kreeg veel imaan in mijn hart en ik vroeg hen mij mee te nemen naar elke plek om mijn verhaal aan mensen te vertellen.Ik ging naar lezingen,
conferenties en bijeenkomsten en daar vertelde ik mijn verhaal zodat de mensen lering trekken uit mijn verhaal en tevreden zijn met wat
Allah ons heeft gegeven.

Mahmoud Al Masry zegt: En jij broeder? Wat heb jij voor Allah gedaan? Wat voor da3wa heb jij gedaan? Een man die niet kan bewegen.Zijn gezicht kan niet eens bewegen, alleen zijn tong die de hele wereld reist om da3wa te doen en zijn verhaal te vertellen.Wat
heb jij echt bereikt? Op De dag des Oordeels als jullie naast elkaar komen te staan: Jij als een gezonde man die alles kan en hij als iemand die verlamd was dan zie je dat hij meer heeft bereikt dan jij hebt bereikt terwijl jij gezond bent! Wat houdt jou weg van het uitnodigen tot Allah? Nee sommige mensen gebruiken hun energie om te luisteren naar de geleerden van de islaam om hen te bekritiseren en
over hen te praten. Houd je bezig, broeder, met het uitnodigen tot Allah! Moge Allah ons beschermen.

Toen ik mijn verhaal vertelde, begonnen de sjoejoeg mij aan te moedigen.Een van de mooiste dingen die Abdoellah zei tijdens zijn preek was: O Jongeren, Allah heeft mij 4 keer van de dood gered
zodat ik uitnodig tot Allah en de soennah van de Profeet salalahoe 3elejhie wa salam.Hij zei ook nog een paar mooie en indrukwekkende woorden.Hij zei: Jullie hebben vaak verhalen gehoord van mensen die
berouw hebben getoond en die niets hebben verloren ( ze zijn van situatie alleen veranderd), maar ik heb nadat ik alles had verloren berouw getoond.

Er was een vrome man en hij had geen handen en geen benen ook was hij blind.Hij had alleen een lichaam en een tong.Hij had de gewoonte om te glimlachen en naar de hemel te kijken zeggend: Alhamdoelilah
alazie 3afani mima ibtala bihi katieran min al naas.Lof aan Allah Die mij heeft gespaard met datgene waarmee Hij velen van de mensen heeft getroffen.Een man passeerde en vroeg hem: Wat heeft Hij jou
gespaard? Je hebt immers geen voeten, geen handen etc.De man zei: Hij heeft mij behoed voor al shirk en mij de Tawheed geschonken terwijl velen shirk begaan terwijl ze gezond zijn!

Abdoellah vraagt aan de jongeren: Hoe vaak heb jij de gunsten van Allah herinnerd en Allah gedankt? Heb jij Allah gedankt voor elk moment dat jij kunt zien? Heb jij Allah wel eens gedankt terwijl jij quraan luistert om die gunsten van hem (het luisteren etc.) O jongeren, gedenk en bedank Allah.Ik kon 14 jaar helemaal niets van mijn lichaam bewegen!

Het mooie van Abdoellah is dat hij altijd bezoek krijgt in zijn huis van geliefden.Ondanks alle beproevingen is hij een zeer tevreden en vrolijke man.Hij is tevreden met het lot van Allah.Hij zegt: Geluk ligt in de handen van Allah en je zult het niet vinden behalve bij het om hulp vragen bij Allah.

Ze vragen Abdoellah: Door wat ben jij zo geduldig gebleven? Wat heeft jou 14 jaar zo geduldig gemaakt?

Mahmoud Al Masry zegt: Zou jij het aankunnen om één dag verlamd te zijn? Ik zou het eerlijk gezegd niet aankunnen! Wallahi het is mogelijk dat je er psychisch door wordt! Stel je voor dat je niet
eens een vlieg weg kunt jagen, omdat je verlamd bent? Stel je voor: Hoe vaak staat zijn moeder op? Stel je zijn schaamte voor als ze hem zelfs moeten helpen om naar het toilet te gaan? Stel je zijn moeite
om te eten voor? Stel je voor, stel je voor….
Abdoellah antwoordde met een Ayaah en een hadith
De Ayaah is : "Degenen die geduld hebben zullen rijkelijk beloond worden, zonder berekeningen"


En de Hadith is: "Hoe wonderbaarlijk is de zaak van een gelovige! Alles wat hem overkomt is goed, en dit geldt alleen voor de gelovige. Als hem iets goeds overkomt, is hij hiervoor dankbaar, en dit is goed voor hem. Als hem iets slechts overkomt, draagt hij dit met geduld, en dit is goed voor hem."


En als laatst vroegen ze hem:
Wat zijn jou drie wensen/dromen?
Mahmoud al Masry: Zelfs een persoon die een hart van steen heeft, zal huilen als hij zijn wensen heeft gehoord.
Abdoellah antwoordde:
1 Ik hoop Dat Allah mij weer laat bewegen en dat ik daarna sujuud verricht en niet opsta totdat Malak al Mawt mij komt ophalen.
2 Ik hoop dat Allah mij laat bewegen en dat ik de Quraan kan vastpakken en het zelf kan lezen en kan bladeren.
3 Ik hoop dat Allah mij laat bewegen en dat ik mijn
moeder kan omhelzen die mij jaren heeft geholpen.


Dit was het prachtige verhaal van Abdoellah! Ik wil dat jullie even stilstaan bij zijn wensen! Wie van ons bidt? Wie van ons is zo blij als hij sudjuud doet? Hoeveel mensen bidden niet? Wie van ons leest
de quraan uit? Wie van ons leest de quraan soms? Wie leest het helemaal nooit? En behandel jij je moeder goed? Omhels jij haar weleens? Ga vandaag en omhels je moeder en help haar voor het te laat is…


stuur dit verhaal AUB door insha Allah

26-10-2006, 14:50
De Hel zal die dag met 70.000 teugels worden aangesleept en elke teugel zal
door 70.000 engelen getrokken worden. De zon en de maan zullen samen met
andere dingen die aanbeden werden naast Allah in de Hel geworpen worden op
de Dag der Opstanding. Degene die voor de Hel bestemd is zal zo groot
verschijnen dat alleen zijn kies even groot is als de berg Uhud. Het
afstand tussen de twee schouders van een ongelovige in de Hel zal zijn als
een reis van& ;nbs p;drie dagen afgelegd door een snelle ruiter. Zijn zitplaats zal
zo groot zijn als van Mekkah tot Madinah [Dat is ongeveer 500 km]. De
bovenste gedeelte van zijn arm zal als Al Bayda zijn, zijn dij zal als
Warqaan zijn. De ligtste bestraffing is dat je in schoenen moet staan
waarbij je hersenen beginnen te koken, denkende dat hij de zwaarste straf
ondergaat. De dikte van de huid van een pmgelovige in de Hel zal 35 meter
zijn, zodat hij de pijn sterker voelt ..


Het Vuur van de Hel is 69 keer heter dan het vuur die wij kennen op aarde.
Allah heeft 19 engelen als bewakers gesteld over de Hel, elk van die
engelen kan de Hele mensheid alleen aan. De brandstof van de Hel bestaat
uit mensen en stenen, alles wat je erin werpt is zijn brandstof. In de Hel
zullen verschrikkelijk hete winden zijn, niet koel en ze zullen niet Helpen
tegen de hitte van de Hel zelf. De mensen van het Hel zullen kokend
water&a mp;n bsp;drinken, en het zal over hun gezichten worden gegoten. Dat zullen ze
drinken en het zal op ze gegooid worden tot het hun zijkanten bereikt en
hun ingewanden eruitvallen. De schaduwen zijn van zwarte rook, die de
gezichten zullen bedekken, mensen zullen met zwarte gezichten rondgesleurd
worden in de Hel.

Allah heeft de Hel 1.000 jaar laten branden, toen werd het vuur rood. Dan
liet Allah het nog 1.000 jaar branden toen werd het vuur wit. En dan liet
Allah hem no g een keer 1.000 jaar branden zodat het vuur zwart werd, en het
is nu zwart. De Hel heeft vier muren, elke muur is zo groot dat je een reis
van 40 jaar moet maken om van de ene kant naar de andere kant te gaan. De
gevangenen van de Hel zullen met zware ijzeren vastgeketend worden. Indien
je een zo'n ketting om aarde zou zetten zouden de mensheid en jin's samen
er niet in slagen het op te tillen. En als je het op een berg z ou plaatsen
zou die berg uitteen vallen. De huiden zullen vervangen worden nadat ze
zijn geroosterd, zodat ze steeds opnieuw de pijn proeven, en de dood
best aat niet daar. De Helbewoners zullen 70.000 keer per dag geroosterd
worden, en steeds zullen ze opnieuw hersteldt worden.

De Hel zal niet gevuld worden totdat Allah zijn 'Voet' erin stopt en het
zal schreeuwen, 'Genoeg, Genoeg!'. In het Vuur zullen de gezichten
verschrompelen, de mensen zullen om de dood schreeuwen, maar alle gebeden
zullen niet verhoord worden. De bewoners van de Hel zullen gewaden dragen,
die Allah uit het vuur van de Hel zal snijden, speciaal voor hun. De& ;nbs p;
ongelovigen zullen bij de haren en voorhoofden worden gegrepen en in de Hel
geslingerd, met hun gezichten tegen de grond. De harten zullen verminkt
worden en vegaan, het vuur van de Hel zal erover heen gaan en niets
onverteerd en ongeraakt laten. Wanneer de ongelovigen het Vuur zien, zullen
ze om vernietiging schreeuwen en huilen totdat hun tranen op zijn en bloed
tranen. Er zullen kuilen ontstaan boven hun wangen en in de grond door de
tranen. De Helbewoners zullen ; ;zoveel huilen dat er een schip zou kunnen
drijven op iemand's tranen.

De zwarte gezichten van de Helbewoners zullen er gruwelijk uitzien als één
van hen op aarde werd getoond zou iedereen sterven van de schrik. De
bovenlip van de Helbewoner zal zijn gezicht bedekken en zijn onderlip zal
tot zijn navel hangen. De tongen van hen zullen op de grond slepen zodat
een ander Hel bewoner erop zal lopen. De voeten van een Mujahid die bedekt
zijn door stof op Jihad zul len de Hel niet raken zei de Profeet, Allah's
vrede en zegen zij met hem. Een traan gelaten uit vrees voor Allah kan een
Oceaan van vuur doven. Ze zullen Addarie eten, dat is een doornige plant
dat bekend staat als Ash Shubruq en het groeit in Hijaaz. En ze zullen uit
de boom van Zaqqoem eten. Een boom die uit de bodem der Hel ontspringt. De
trossen er van zijn als de koppen van duivels. Wanneer ze hun buiken ermee
gevuld hebben begint het te ; ;koken, waaraan ze zwaar zullen lijden. In de
Hel zitten slangen en scorpioenen, als ze je bijten zal je 40 jaar lijden.

Ze zullen met hete roeden geslagen worden. En als ze hebben gegeten zullen
ze dorst krijgen en drinken uit kokend water zoals dorstige kamelen, het
zal hun ingewanden openscheuren. Als één druppel van de Zaqqoem op aarde
zou vallen, dan zouden alle bewoners van de aarde en hun voedsel vernietigd
zijn. Nog iets dat ze zullen eten is Al Gasleen, d e spoelsel van wonden,
pus. Als je een steen in de Hel zou gooien, zou het 70 jaar duren voor het
de bodem zou raken. En het zweet van de mensen van de Hel zullen ze
drinken, en ook degenen die op aarde alcohol dronken onder de moslims. Als
je een Helbewoner uit het vuur van de Hel haalt en hem hier op op het vuur
gooit, dan zal hij rustig slapen. En ijskoude, verschrikkelijk stinkende,
dranken zullen ze opdrinken. En Almuhl zullen ze drinken, het is als kokend
olie en wanneer het dicht bij iemand gezicht is gebracht, zal het huid van
zijn gezicht eraf vallen.

Koran 3:193. Onze Heer, wij hebben een prediker gehoord, die opriep tot het
geloof, 'Geloof in de Heer' en wij hebben geloofd. Onze Heer, vergeef ons
daarom onze zonden en bedek onze zwakheden en doe ons sterven met de
rechtvaardigen.


Pagina's : [1] 2 3