Bekijk volle/desktop versie : Welke??



Pagina's : [1] 2

25-10-2006, 00:59
Welke opleiding heeft meer met islaam te maken:
1. Arabische taal en cultuur
2. Religie en Levensbeschouwing

Welke van de twee moet ik kiezen....

25-10-2006, 01:00


De naam spreekt toch voor zich zou ik zeggen...

25-10-2006, 01:01
Religie en Levensbeschouwing

is dat niet een brede opleiding

25-10-2006, 01:02
Geen van beiden. Om de islam te bestuderen zoals het werkelijk overgeleverd is, dan kan je hiervoor beter je grondig verdiepen in de Arabische taal om daarna de islam in het buitenland te bestuderen. Hier geven ze geen betrouwbare informatie aan de universiteiten!

25-10-2006, 01:06



Citaat door Dina86:
Welke opleiding heeft meer met islaam te maken:
1. Arabische taal en cultuur
2. Religie en Levensbeschouwing

Welke van de twee moet ik kiezen....


kies dan maar eerder arabisch.. ook al is dat ook niet echt gewldig op de djaami'at hier

op nlandse uni's leer je islaam van koeffaar daar heb je nix aan

25-10-2006, 01:09
Kies Arabisch.

Die zogenaamde Islam opleiding is een kartoffel mix van sektes en stromingen, vleugje soefi, nageltje shi3i, nog wat ash3ari erbij voor de pittige smaak.. en viola.

Recept van de verschrikkelijke popman.

25-10-2006, 01:41
Kies voor Arabisch,die heb j meer nodig want,
9oraan en a7adith zijn in t arabisch.
Daar in Nl s t moelijk om Arabisch te lern
beter naar Maghreb of andre islamitische landn.
en ben met j 1s Eliette_Nina
Insha allah khair.

25-10-2006, 01:41
Cheftoe mgebe3 onder die ene ring bij de club net.
Precies op het moment fash kandiro die ene opdracht op die ene bal, was hij verdwenen.. waqila hoewa li kan kaj dir lina hele tijd naar achteren trekken!

25-10-2006, 01:42
hhahaha popman

25-10-2006, 01:49

Citaat door hmaama:
Doe ze allebei zou ik zeggen. Op die manier kun je zowel de taal leren waarmee je je verder kan verdiepen in de islam en ben je alvast bezig met het opdoen van kennis over de islam. Als je toch zou moeten kiezen dan de arabische taal, maar dan ben je wel 4 jaar verder. Allah ewafe9.


islaam leren hier op nlandse jaami'at? kaifa

25-10-2006, 01:56
Ibn Sireen rahimahoe Allah zei: Deze kennis is deen, weet dus van wie jullie kennis nemen.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een van de meest hatelijke zaken voor mij zijn dat ik constant een filter moet hebben aanstaan van wat ik moet onthouden en overnemen en wat niet, vooral als het om mijn geloof gaat.

25-10-2006, 01:59

Citaat door hmaama:
Ja waarom niet? Je krijgt gewoon colleges van mensen die elders hebben gestudeerd hoor(in rotterdam voornamelijk in Irak gestudeerde mensen). En op geen enkele jaamia krijg je ongekleurde informatie. De kunst zit hem in het zoveel mogelijk kennis opdoen. En als leerling moet je je ervan bewust zijn dat je een leerling bent en dat er veel opinies zijn en je dus veel dingen moet onderzoeken. Dat is de geest van een universitaire student dacht ik zo.


sorry maar hier kan ik me echt niet in vinden... ik ga niet naar de uva bijv om dan aqeedah les te krijgen van meester kafir klaas jan, mij niet gezien

25-10-2006, 02:00



Citaat door Abu_Baseer:
Ibn Sireen rahimahoe Allah zei: Deze kennis is deen, weet dus van wie jullie kennis nemen.
.


juist

25-10-2006, 02:04
ik denk dat ik me dan hele lesdagen door zou gaan ergeren aan de leugens etc.. en dat ik et hele lesschema zou willen om spitten

khayr insha allah, ik begrijp wel wat je bedoelt

25-10-2006, 02:08

Citaat door hmaama:
Ik maak onderscheid tussen iemand die zich in religie gaat verdiepen omdat het zijn deen is en iemand die daar werkelijk een studie van maakt. Het ligt dus aan je doel. Als student is het naar mijn mening juist goed om je in meer richtingen te verdiepen.

reactie is dus voor Abu baseer.

Zuster, verdiepen doe je alleen als je daadwerkelijk een sterk fundament hebt opgebouwd, en een goede kennis hebt. Wij zijn daar verre van, en moeten zaken constant opzoeken.

Als ik u voor 5 jaar tussen qadariyyah zou zetten, zou u binnen een mum van tijd een van hen zijn.

We hebben het hier niet over verdiepen in de madahib of iets dergelijks, we hebben het hier over de Islaam studeren bij een overheid gefinancierd instituut! Onze 3adu ons les geven? Subhanallah.

En als onze salaf zelfs de oren dichtknoopten als een moubtadi3 begon te praten, wat moeten wij dan wel niet doen?


En het was zo bij Ibn Omar wanneer hij Sjoebaah hoorde, stopte hij zijn vingers in zijn oren en vertrok, hij zei: ''Inna Al-Kalba Da3ief'' (Het hart is zwak)''


Salaam Rahimullah Ta'ala zei:' Er kwam een man (van ahloul-bid'ah) naar Ayyoeb As-Sachteyaanie toe en zei: ' Ik wil je over een woord vragen?' Ayyoeb liep weg en zei met een wijsende vinger: 'Nee, en zelfs geen halfwoord!

Overgeleverd door Al-Laaekaai in oesoel 'Itiqaad Ahloes-Soennah hadieth nr. 291, en door Al-Aadjorrie in Ash-Sharie'ah en Ibn Batta in Al-Iebaanah.

Er kwam een man van Ahlou Bieda3 naar Ibn Sireen Rahiemahoe Allah, en zei tegen hem: ''Mag ik een ayaa of een Hadieth aan u voorlezen''. Ibn Sireen zei hierop: ''Nee, vertrek of als je niet wilt vertekken, dan vertek ik''.

Toen de man wegwas vroeg één van de aanwezigen aan Ibn Sireen: ''Waarom heeft u hem geen Ayaa of Hadieht laten voorlezen''. Ibn Sireen Rahiemahoe Allah zei hierop: ''Ik was bang dat hij de betekenis van die Hadieth of ayaa zou veranderen''.

Dit waren mensen die een afgedwaalde weg volgen, laat staan de personen die vandaag met de shi3a tong praten en morgen met die van sufis en overmorgen....

Pagina's : [1] 2