Bekijk volle/desktop versie : wie gaat er 6 dagen Sjawwal vasten?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

24-10-2006, 19:42
wie?


laat de shaytan je niet misleiden en je afhouden van de beloning die Allah
subhana wa ta'ala voor je klaar heeft gemaakt. Dus vast de 6 dagen zoals dat is overgeleverd door de profeet salallahu alayhi wa sallam. 35 of 36 Dagen vasten en je krijgt de beloning van een heel jaar. Is dit
niet een gunst van Allah subhana wa ta'ala? Maar dit is waarschijnlijk een gunst voor mensen die nadenken. Dus beste broeders en zusters, hoor tot de mensen die nadenken!

Aboe Ayyoeb (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) gezegd heeft: "Wie de maand Ramadan gevast heeft en vervolgens 6 dagen van (de maand) shawwaal vast, het is alsof hij het hele jaar gevast heeft."

Overlevering: Muslim, Aboe Dawoed, At-Tiermidie, Nasa'ie en ibn Madjah

24-10-2006, 19:50


Me inscha Allah!!!
Heb er echt zin in alhamduli Allah.

En vele andere moslimzusters en broeders inscha Allah

24-10-2006, 19:52
Ikke insha ALlah heb er ook zin in !!

24-10-2006, 20:10
ik ook inch allah. ik doen nu al 3 jaar mee en ik ben ook van plan incha allah mijn hele leven 6 dagen in chawal blijven vasten.

24-10-2006, 22:01


Ik doe ook mee Insha'Allah!!

24-10-2006, 22:18
Inshallah doe ik ook mee , moge inshallah allah ta'ala ons leiden wa amin.



Sellem aleikom

24-10-2006, 22:38
Een imam vertelde het volgende grappige verhaal:

Een man verrichtte in de moskee het vrijwillige gebed. Een groep jongeren zat achterin op de grond. Die man gebruikte hele lange soerats en hij sprak ze luid uit. Een jongere zei tegen de ander: "Masshallah wat een lange soerats kent deze man. Ik wil later ook graag zoals hem worden."

De man hoorde dit, TIJDENS het gebed draaide hij zich om en zei: "Ja, en ik vast er ook nog eens bij."


Moraal van het verhaal: verricht je goede daad voor Allah. Het is beter om dit in stilte te doen, zonder anderen daarvan op de hoogte te stellen. Verricht je goede daden oprecht, voor Allah, en niet voor de mensen.

Nou ja, misschien aan je ouders als je thuis woont zodat er rekening gehouden kan worden met eten.

25-10-2006, 00:54
InshaAllah ik ben ook van plan sjawwal te vasten... En heb er ook zeker zin in... Moge Allah onze vasten accepteren...Allahoema Ameen

25-10-2006, 02:01

Citaat door Najib26:
Een imam vertelde het volgende grappige verhaal:

Een man verrichtte in de moskee het vrijwillige gebed. Een groep jongeren zat achterin op de grond. Die man gebruikte hele lange soerats en hij sprak ze luid uit. Een jongere zei tegen de ander: "Masshallah wat een lange soerats kent deze man. Ik wil later ook graag zoals hem worden."

De man hoorde dit, TIJDENS het gebed draaide hij zich om en zei: "Ja, en ik vast er ook nog eens bij."


Moraal van het verhaal: verricht je goede daad voor Allah. Het is beter om dit in stilte te doen, zonder anderen daarvan op de hoogte te stellen. Verricht je goede daden oprecht, voor Allah, en niet voor de mensen.

Nou ja, misschien aan je ouders als je thuis woont zodat er rekening gehouden kan worden met eten.




hahahaha, hij is goed.

25-10-2006, 02:19

Citaat door maroc_sh:
wie?


laat de shaytan je niet misleiden en je afhouden van de beloning die Allah
subhana wa ta'ala voor je klaar heeft gemaakt. Dus vast de 6 dagen zoals dat is overgeleverd door de profeet salallahu alayhi wa sallam. 35 of 36 Dagen vasten en je krijgt de beloning van een heel jaar. Is dit
niet een gunst van Allah subhana wa ta'ala? Maar dit is waarschijnlijk een gunst voor mensen die nadenken. Dus beste broeders en zusters, hoor tot de mensen die nadenken!

Aboe Ayyoeb (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) gezegd heeft: "Wie de maand Ramadan gevast heeft en vervolgens 6 dagen van (de maand) shawwaal vast, het is alsof hij het hele jaar gevast heeft."

Overlevering: Muslim, Aboe Dawoed, At-Tiermidie, Nasa'ie en ibn Madjah


eerst m'n eigen zes dagen inhalen en dan sawel inshallah..

25-10-2006, 02:43

Ik Doe Ook Mee,, Inshallah..!


25-10-2006, 03:40
Wanneer is het dan?

25-10-2006, 08:15



Citaat door nordin_nador:
Wanneer is het dan?

Het is nu dag 3 van Shawwal. En elke islamitische maand duurt 29 of 30 dagen. Dus de komende 26, 27 dagen heb je nog de tijd om zes dagen Shwawwal te vasten. Het maakt niet uit hoe je de dagen in die maand verdeelt. Je mag ook drie weekenden vasten.

25-10-2006, 11:11
helaas kan ik het deze jaar niet, ik ben alblij dat ik de ramadan heb gevast, wanr ik ben namelijk nog niet zo lang zwanger en het was de moeilijkste ramadan tot nu toe. gair inchallah.

25-10-2006, 11:18
Ja inchallah.. Ben al begonnen.. Moge allah swt onze vasten accepteren inchallah..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13