Bekijk volle/desktop versie : Slavernij En Dwangarbeid



Pagina's : [1] 2 3 4

09-07-2003, 22:56
Slavernij bestaat al vanaf de vroegste geschiedenis van de mensheid. Maar pas in het oude Griekenland werden slaven tot handelswaar. Haar "bloei"tijd beleefde de slavernij van de 16e tot de 18e eeuw met de verscheping van Afrikaanse slaven naar Noord- en Zuid Amerika. Uitgeroeid is ze, ondanks internationale verdragen over de mensenrechten, nooit.

Ook tegenwoordig wordt het totale aantal slaven en dwangarbeiders over de hele wereld op meer dan 27 miljoen mensen geschat. Veel schattingen spreken zelfs van 100 miljoen!
Naast de klassieke vorm waarbij mensen door geboorte, roof of koop als eigendom worden beschouwd, is verreweg de meest voorkomende vorm lijfeigenschap. Daarbij moet de lijfeigene door onbetaald of slecht betaald werk te verrichten een werkelijk bestaande of "vermeende" schuld aflossen. In veel gevallen maakt deze vermeende schuld zelfs latere generaties tot lijfeigene. Het snelst neemt de zogeheten "contract slavery" toe, die gebaseerd is op bedrieglijke arbeidsovereenkomsten. Een speciaal geval vormt de door de staat gesanctioneerde slavernij, zoals die in Myanmar wordt aangetroffen. Duizenden tot slavernij gedwongen mannen, vrouwen en kinderen zijn daar bij de aanleg van een aardgasleiding te werk gesteld. Zakenpartners zijn de westerse olieconcerns Unocal en Total.

In West-Afrika zijn de laatste jaren ca. 200.000 kinderen als slaven verkocht - ze worden in huishoudens, in werkplaatsen en op plantages te werk gesteld. Maar ook bij ons bloeit de handel in het artikel mens: alleen al in West-Europa worden 500.000 vrouwen als slachtoffer van de mensenhandel tot prositutie gedwongen, aldus Mike Dottridge van de organisatie "Anti-Slavery International.

Info: http://www.antislavery.org

09-07-2003, 23:13


200.000 kinderen als slaven verkocht..is het niet verhuurd of geleend voor een bepaalde tijd..

Ik snap het niet goed...en ik wil het ook niet snappen..dat een mens van vlees en bloed een bezit wordt van een ander...

09-07-2003, 23:25

Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Waarom zou dat niet kunnen? Wat is daar mis mee?
Wat is er daar goed mee..niets.

Dit is de totale vernedering van het mens-zijn..

09-07-2003, 23:48

Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Een beetje ARBEITEN op commando moet kunnen, niemand gaat daar aan dood.
Je bedoeld gewoon werken..
Dat is geen probleem..je wordt ervoor betaald..


Maar iemand als jou bezit behandelen...en gebruiken...dat gaat voor mij te ver..TE ver.

09-07-2003, 23:54



Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Een beetje ARBEITEN op commando moet kunnen, niemand gaat daar aan dood.
Dit meen je? Ik kan je wel uitleggen wat daar mis mee is, maar jij zou dat aan den levenden lijve moeten ondervinden. Kdenk dat je wel wist wat er mis mee is als jij op 8 - jarige leeftijd verkocht zou worden en naast koken en boenen ook je seksuele 'functies' in dienst jouw eigenaar moest stellen!

Of moet in jouw ondertiteling i.p.v. piekeren eigenlijk NADENKEN staan en slaat die dan op jou?!

10-07-2003, 00:00

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice
200.000 kinderen als slaven verkocht..is het niet verhuurd of geleend voor een bepaalde tijd..

Ik snap het niet goed...en ik wil het ook niet snappen..dat een mens van vlees en bloed een bezit wordt van een ander...
Dat kan ik me voorstellen.

Ik wist wel dat slavernij nog bestaat, maar dat vele vormen juist in toenemende mate voorkomen wist ik niet!

Wie is schuldig? De grote internationale concerns? De lokale corrupte regeringen/dictators? Wij als consumenten van produkten die door kindenarbeiders worden vervaardigd? De moeders die hun ene kind verkopen om een ander te kunnen voeden?

10-07-2003, 00:02

Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Ach...ja...

Zoveel inhoud

10-07-2003, 00:07
Oke, oke, oke... ik neem mijn woorden terug.
Mijn excuses!!!

Jullie hebben gelijk.

Het is uit met de pret

Fijne vakantie allemaal.

10-07-2003, 00:11

Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Oke, oke, oke... ik neem mijn woorden terug.
Mijn excuses!!!

Jullie hebben gelijk.

Het is uit met de pret

Fijne vakantie allemaal.
O, ik had nog wel een tip voor je..
In Ivoorkust kun je een slaafje kopen voor ong. 30 EURO! De technische levensduur is maximaal een paar jaar (dan is het jongetje of meisje gebroken) en dan moet je dus wel weer een nieuwe kopen.

Jij ook een hele fijne vakantie!!


10-07-2003, 00:12

Citaat:
Origineel gepost door Rajaa
Dat kan ik me voorstellen.

Ik wist wel dat slavernij nog bestaat, maar dat vele vormen juist in toenemende mate voorkomen wist ik niet!

Wie is schuldig? De grote internationale concerns? De lokale corrupte regeringen/dictators? Wij als consumenten van produkten die door kindenarbeiders worden vervaardigd? De moeders die hun ene kind verkopen om een ander te kunnen voeden?
Alatif..het houd nooit op zo te zien..

Dus, iedereen is schuldig..triest...zeer triest.

Is de grote massa niet gedrogeerd..wij zien zoveel ellende..dat we met de tijd het ook nog gaan accepteren..hoe meer we van zien hoe minder we gevoeliger voor worden..

Men heeft ons gevaccineerd met ellende, moorden, totale menselijke vernedering, oorlog, nog een dosis oorlog, een dosis wanhoop, een dosis rotzooi..

Euuhh..het werkt...we worden nu minder gevoelig voor deze zaken

10-07-2003, 00:20
Ik zwijg..........

10-07-2003, 07:42
die mensen zijn wel harde werkers

10-07-2003, 08:51



Citaat:
Origineel gepost door Rajaa
In West-Afrika zijn de laatste jaren ca. 200.000 kinderen als slaven verkocht - ze worden in huishoudens, in werkplaatsen en op plantages te werk gesteld. Maar ook bij ons bloeit de handel in het artikel mens: alleen al in West-Europa worden 500.000 vrouwen als slachtoffer van de mensenhandel tot prositutie gedwongen, aldus Mike Dottridge van de organisatie "Anti-Slavery International.

Info: http://www.antislavery.org
Leuk dat je het hebt over West-Afrika en West-Europa, maar als je de site zelf echt bekeken hebt, dan zie je dat "eerzame" landen als de Emeriraten, Pakistan en Sudan ook vreselijk veel aan slavernij doen....

10-07-2003, 08:55

Citaat:
Origineel gepost door ArabLady
die mensen zijn wel harde werkers
mwah... dat valt ook wel mee toch...
Je hoort altijd dat ze lui zijn toch??


10-07-2003, 08:57

Citaat:
Origineel gepost door nasima30
Ik zwijg..........
ja...doe maar, hahahahaha



Pagina's : [1] 2 3 4