Bekijk volle/desktop versie : Website helpt minima met extraatjes



23-10-2006, 12:31
Website helpt minima met extraatjes

Gepubliceerd op 23 oktober 2006, 09:40
Laatst bijgewerkt op 23 oktober 2006, 09:54
assen -

Minima kunnen vanaf dit najaar terecht op een website waar ze snel, eenvoudig en anoniem kunnen zien voor welke gemeentelijke vergoedingen ze in aanmerking komen. De intergemeentelijke sociale dienst in Assen werkt op verzoek van de gemeente Assen aan zo'n service.

Het gaat om het internetprogramma Bereken je Recht. Mensen met een minimuminkomen, die niet weten op welke vergoedingen ze recht hebben, kunnen dat eenvoudig uitzoeken via dit programma. Met inkomensgegevens en bankpapieren bij de hand, zijn de vragen binnen tien minuten te beantwoorden.

Aan het eind van de vragenlijst verschijnt een overzicht met regelingen en vergoedingen, zoals bijzondere bijstand, kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen of sociale alarmering. Per stuk wordt aangegeven of de invuller er recht op heeft of niet. Met een uitdraai van het overzicht op zak kunnen de minima naar het gemeentehuis om de regelingen aan te vragen.

De gemeente Goirle gebruikt het internetprogramma al. De Asser SP maakte het gemeentebestuur van Assen onlangs attent op het bestaan van dit programma. Het college heeft nu de sociale dienst verzocht dit programma voor Assenaren toegankelijk te maken.

http://www.intelscreen.nl/minima/

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article1049291.ece

Goede zaak met de dure maanden in aankomst, de site is simpel te doorlopen en geeft de mogelijkheid om inzicht te krijgen van gelden waarvan je misschien het bestaan niet wist..

23-10-2006, 12:34


Ik wil graag geholpen worden, maar heb geen geld voor internet. Dus geef me eerst 2 euro voor internetcafe, dan vul ik die lijst in.

Deal, handje derop. Mooi zo!

23-10-2006, 12:44

Citaat door Guy:
Ik wil graag geholpen worden, maar heb geen geld voor internet. Dus geef me eerst 2 euro voor internetcafe, dan vul ik die lijst in.

Deal, handje derop. Mooi zo!


In de tijd dat je deze post typte had je die lijst al kunnen invullen

23-10-2006, 13:07
Nu maar hopen dat andere gemeenten dit voorbeeld volgen en dat programma ook gaan gebruiken.

Anders schiet ik daar nog niks mee op

Maar het is een goed initiatief, voor de mensen die nu niet weten waar ze recht op hebben.