Bekijk volle/desktop versie : Eid Moubarak!!



22-10-2006, 21:44
De schoenen van de Shoebaloo raken uitverkocht. Van kleine Marokkaantjes van 14 met donssnorretjes tot 28ers met bruine uitgaanskoppen zitten allemaal als verslaafde merkjunks nieuwe Prada’s aan te schaffen. Luie Marokkanen die een dag van te voren pas naar de Shoebaloo gaan beginnen para te worden en helemaal kapot te stressen.
“Mevrouw, mevrouw…hebben jullie deze nog in 41!?”
“Nee, alles is op. De laatste dagen liep het storm, we weten niet precies waarom.”
“En deze?’
“Nee ook niet meer, alleen in maat 47 nog.”
“Tfoeee, die kut Marokkanen zijn me voor geweest. Alleen die lelijke Botti’s zijn over!”
Ook in de Armani-store is het kapot druk. Allemaal opgeschoren koppen zitten massaal broeken in te slaan. Kleine Marokkaantjes van 14 die niet eens 1.60 zijn, komen met 200 euro aanzetten om die Armanie broek te kopen.
“Sorry jongeman, maar Armani verkoopt geen kinderkleding.”
“Wat kinderkleding! Zie je deze snor niet! Geef die broek, geef!”
“Die maat is echt te groot voor jou, in de lengte moet er dan te veel af. Dan wordt het model heel vreemd.”
“Wat model?! Broek is broek! Al moet ie tot de helft worden ingekort, interesseert me niet.”
De winkeleigenaren vragen zich af waar ineens de koopwoede vandaan komt bij deze Marokkanen. Maar wat zij niet weten is dat het bijna El 3id (Suikerfeest) is. En bij elke El 3id is het de traditie geworden om als Marokkaan in Nederland een nieuwe paar Prada’s en een nieuwe Armani-set aan te schaffen. 400 euro brandt in de zakken en moet uitgegeven worden.

Er zijn een aantal zaken in Nederland waaraan je kunt zien dat het El 3id is:Alle treinen van Nederland zitten bomvol met Marokkanen in gloednieuwe merkleding. In de moskee ’s ochtends vroeg ligt een fortuin aan schoenen De centrum zit vol met Marokkanen.De bezoekers van de bioscopen van de grote steden bestaat die dag uit 80% Marokkaans publiek.Elke Marokkaanse jongen is net een uur geleden opgeschoren.Elke Marokkaan krijgt om de 10 minuten een SMS’je met ‘Mabrouk El 3id.’Zonnebank centra zitten vol met Marokkaanse meiden.

Je komt aan in de centrum waar honderden Marokkanen al zijn gearriveerd Je loopt met een kudde krullenbollen en opgeschoren koppen automatisch richting de winkelcentrum.
Een woud aan Marokkanen zitten in de V&D te genieten van een appelpunt en een jus d'orange. Elke tafel is bezet door een Mo of een Fatima. Iedereen doet net alsof ze alleen met hun vrienden in gesprek zijn, maar ondertussen zit elke tafel naar elkaar te gluren.
“Hé Faat, Mo is er ook!”
“Waar zit ie dan?”
“Nee, niet gelijk omdraaien a mongool. Blijf me gewoon aankijken. Daar achter bij die bloem potten. Kijk zo meteen!”
“Oke! Ze hebben heus niks gezien hoor!”
(Stukje verderop. Achter bij die bloempotten)
“Hé Mo, Faat is er ook!”
“Ja, ik zag er al kijken, maar ze doet alsof ze me niet heeft gezien.”
“Die andere vriendin van haar draaide ineens heel raar haar hoofd om.”

Theetje, gebakje, praatje, Marokkaantje gluren en het is weer tijd om door te gaan met de tocht.
Verder lopen dan maar richting de bioscoop. Honderden Marokkanen uit heel het land zitten allemaal de voorstelling van half drie te kijken.
Tijdens de film lopen de Marokkanen minimaal vier keer in en uit de bioscoopzaal en de achterste rij Marokkanen schreeuwt constant door de film. Altijd is er een Nederlander die aan zijn vriendin wilt laten zien hoe stoer hij is en zegt er wat van.
“Nu zeg ik er wat van hoor Caroline!”
“Doe nou maar niet, ze zien er agressief uit allemaal met die opgeschoren koppen.”
“Uhh wat, ik zal dat schorem eens laten horen!!”
“Jeetje, kunnen jullie stil zijn, er zijn ook mensen die rustig willen kijken!!”
Alle Marokkaanse scheldwoorden worden direct naar zijn hoofd gevuurd!

Na de rel in de bioscoop heeft iedereen honger. De Mac stroomt vol met Marokkanen. De Marokkaanse meiden die zogenaamd heilig willen voorkomen, nemen een groenteburger of een visburger. De jongens nemen het niet zo nauw met ritueel geslacht vlees en slurpen een Quarterpundermenu naar binnen. Zo, het Marokkaanse buikje zit vol, nog een rondje weer door het winkelcentrum om het voedsel te verteren en de El 3id dag is geslaagd.