Bekijk volle/desktop versie : Dierenrechten



21-10-2006, 23:05
Dieren zijn evenals als mensen wezens met gevoel en bewustzijn en dienen daarom op een respectvolle wijze behandeld te worden

21-10-2006, 23:11


Hier is je bron

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert1.htm

"Hij die medelijden heeft met (zelfs maar) een spreeuw en zijn leven spaart,
voor hem zal God genadig zijn op de Dag des Oordeels."
(Profeet Mohamed Vrede Zij Met Hem)

21-10-2006, 23:16
verkeerd gevote

ik bedoelde eigenlijk die laatste

De profeet (s.a.s) zei zelfs dat er op de dag des oordeels een vrouw naar de hel zal gaan omdat ze haar kat opgesloten had en die dood ging van hongertekort.

verbeter me aub als ik fout zit

21-10-2006, 23:21

Citaat door NewMessage:
Dieren zijn evenals als mensen wezens met gevoel en bewustzijn en dienen daarom op een respectvolle wijze behandeld te worden



zolang er mensen veroordeeld worden zonder proces komen dierenrechten toch op een laag pitje

21-10-2006, 23:26


Abu Huraira rapporteerde dat de Profeet een incident aanhaalde dat aan een andere profeet uit het verleden overkomen was. Die profeet had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden: "omdat één mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid." (Bukhari en Muslim)

Subhana allah.

Dieren zijn net als mensen. Ook zij aanbidden Allah (sw). Wat geeft ons het recht om dieren als vuil te behandelen? Niets.

"Er is geen man die zelfs maar een spreeuw of iets kleiner kan doden zonder dat het dit verdient, of God zal hem erover ondervragen." (Gemeld door Ibn 'Omar en door Abdallah bin Al-As. An-Nasai)


"een goede daad voor een dier, is zoals goed als een goede daad voor een mens, terwijl een daad van wreedheid tegenover een dier, zo slecht is als een daad van wreedheid tegenover een mens." (Mishkat al-Masabih)

04-11-2006, 06:38
weg met het islamitisch slachten dus

04-11-2006, 14:10
Verdiep je eerst eens in de materie zou ik zeggen.

04-11-2006, 14:57

Citaat door yuba II:
weg met het islamitisch slachten dus


Haha nee je begrijpt het niet. In de Islam mag je sommige dieren slachten en opeten, maar met een reden (je offert hem voor Allah swt). Het is een vorm van aanbiding. Je mag dieren of insecten niet zomaar doden, je moet er een reden voor hebben, en er is maar 1 reden die in jou voordeel zal zijn en dat is als offer voor Allah swt met de bijhorende richtlijnen...

Ik zelf heb een zwakte voor dieren, ik eet wel vlees maar denk er maar niet al teveel bij na..

04-11-2006, 15:09

Citaat door Seliima:
Haha nee je begrijpt het niet. In de Islam mag je sommige dieren slachten en opeten, maar met een reden (je offert hem voor Allah swt). Het is een vorm van aanbiding. Je mag dieren of insecten niet zomaar doden, je moet er een reden voor hebben, en er is maar 1 reden die in jou voordeel zal zijn en dat is als offer voor Allah swt met de bijhorende richtlijnen...

Ik zelf heb een zwakte voor dieren, ik eet wel vlees maar denk er maar niet al teveel bij na..
mooi gezegd.

04-11-2006, 16:49

Citaat door Seliima:
Haha nee je begrijpt het niet. In de Islam mag je sommige dieren slachten en opeten, maar met een reden (je offert hem voor Allah swt). Het is een vorm van aanbiding. Je mag dieren of insecten niet zomaar doden, je moet er een reden voor hebben, en er is maar 1 reden die in jou voordeel zal zijn en dat is als offer voor Allah swt met de bijhorende richtlijnen...

Ik zelf heb een zwakte voor dieren, ik eet wel vlees maar denk er maar niet al teveel bij na..




jaja....

je hebt me hélemaal overtuigd...

04-11-2006, 17:11
Stem op TYGER

11-11-2006, 22:16
ik vind je Poll mogelijkheden te kort door de bocht, gelieve dit aan te passen, mensen met een islamitische achtergrond weten dat dieren ook belangrijk zijn en je ze niet slecht mag behandelen en / of onnodig pijn moet doen, maar het islamitisch slachten is volgens de norm en richtlijnen gewoon ok, terwijl de partij voor de dieren daar heel bekrompen over doen.

als iemand dieren ook belangrijk vind, en het goed behandelen van dieren ook hoort bij beschrvaing (staat ook in islam leer). dan wil dat niet automatisch zeggen dat ze een blinde stem op een groep linkse extremisten gaan geven, die heel bekrompen over de marokkaanse cultuur en gebruiken denkt en de islam.

ritueel slachten past in een beschaafde omgang met dieren en in overleveringen van de Profeet(vzmh) zal je ook veel verwijzingen naar het voorkomen van dierenleed vinden, en er zijn veel cultuur gebonden vertellingen over. Veel vinden dat je dieren goed moet behandelen en niet al voorwerp moet zien. Dat wil niet automatisch betekenen dat er PvdD gestemd wordt!

geleive je Poll aan te passen, zodat het een echt beeld kan schetsen, en gelieve echte info te geven en geen populaire kreten.

11-11-2006, 23:13


Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: “Er was een man onderweg die hevige dorst kreeg. Toen hij bij een bron aangekomen was daalde hij erin af en kwam er na wat gedronken te hebben weer uit en zag toen een hond met zijn tong uit zijn mond die vanwege extreme dorst probeerde de modder op te likken. De man zei (tegen zichzelf): “Deze hond lijdt net zo van de dorst als ik geleden heb” Dus daalde hij nog een keer in de bron af en vulde zijn leren sok met water en kwam met deze tussen de tanden omhoog en gaf de hond wat te drinken. Allah waardeerde deze handeling en vergaf hem zijn zonden.”
Ze zeiden: “Boodschapper van Allah, is er voor ons verdienste in goedheid tegenover dieren?”
Hij antwoordde: “Er is een beloning voor vriendelijkheid voor ieder levend ding”

12-11-2006, 21:45

Citaat door driss777:
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: “Er was een man onderweg die hevige dorst kreeg. Toen hij bij een bron aangekomen was daalde hij erin af en kwam er na wat gedronken te hebben weer uit en zag toen een hond met zijn tong uit zijn mond die vanwege extreme dorst probeerde de modder op te likken. De man zei (tegen zichzelf): “Deze hond lijdt net zo van de dorst als ik geleden heb” Dus daalde hij nog een keer in de bron af en vulde zijn leren sok met water en kwam met deze tussen de tanden omhoog en gaf de hond wat te drinken. Allah waardeerde deze handeling en vergaf hem zijn zonden.”
Ze zeiden: “Boodschapper van Allah, is er voor ons verdienste in goedheid tegenover dieren?”
Hij antwoordde: “Er is een beloning voor vriendelijkheid voor ieder levend ding”

Sadaka Rasoello Allah

Die Hadith zocht ik.