Bekijk volle/desktop versie : wie kan mij helpen??????



20-10-2006, 10:45
wie kan mij helpen met het volgende


een lieve serieuze jongen wil om mijn hand komen vragen maar zijn ouders weigeren al 3jaar omdat ik vanuit een andere streek uit marokko kom en ik volgens hun ook met shor werk.

mijn vraag is nu weet er iemand mischien een imam of zo die zou kunnen bemiddelen.

20-10-2006, 12:00


Asalamoe 3alaikoem zuster, ik snap iets niet ben jij het die met chor werkt of die jongen??
Wasalam.

20-10-2006, 12:20

Citaat door MissTangawia:
Asalamoe 3alaikoem zuster, ik snap iets niet ben jij het die met chor werkt of die jongen??
Wasalam.


wa 3alaikom salaam zuster....volgens zijn ouders heb iik shor bij hem gedaan en wil hij daarom met mij trouwen....

20-10-2006, 12:40
Asalamoe 3alaikoem zuster, sorry dat ik het zeg maar waarom zeggen ze dat jij shor bij hem hebt gedaan dan?? Hebben ze iets gehoord ofzo??? Maar het is toch normaal als een jongen om een meisje een hand komt vragen en ik vindt dat er niks mis mee is maar er zijn natuurlijk altijd van die mensen die denken en zeggen dat bijvoorbeeld dat meisje niet goed is voor mijn zoon!!! Maar als je denkt dat hij "echt" met jou wil trouwen en jij wil het ook dan kan niemand jullie tegen houden. Want als een man en vrouw elkaar willen dan is het Haram van beide ouders zowel de ouders van de man en de vrouw om " NEE" te zeggen want dan ontaat er Corruptie op Aarde d.w.z. dat als een man op zoek is en wordt elke keer geweigerd dan gaat hij bij zich zelf zeggen dat niemand hem wil en dat hij dan nooit gaat trouwen en nooit trouwen is Haram want Trouwen is Soennah en verplicht. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen hiermee en dat Allah het voor jou makkelijk maakt bij je keuze en dat zijn ouders er niet zo"n probleem van gaan maken Insh-Allah.
Wa3alaikoem salam Oegtoek Fie Dien.

21-10-2006, 12:23



Citaat door MissTangawia:
Asalamoe 3alaikoem zuster, sorry dat ik het zeg maar waarom zeggen ze dat jij shor bij hem hebt gedaan dan?? Hebben ze iets gehoord ofzo??? Maar het is toch normaal als een jongen om een meisje een hand komt vragen en ik vindt dat er niks mis mee is maar er zijn natuurlijk altijd van die mensen die denken en zeggen dat bijvoorbeeld dat meisje niet goed is voor mijn zoon!!! Maar als je denkt dat hij "echt" met jou wil trouwen en jij wil het ook dan kan niemand jullie tegen houden. Want als een man en vrouw elkaar willen dan is het Haram van beide ouders zowel de ouders van de man en de vrouw om " NEE" te zeggen want dan ontaat er Corruptie op Aarde d.w.z. dat als een man op zoek is en wordt elke keer geweigerd dan gaat hij bij zich zelf zeggen dat niemand hem wil en dat hij dan nooit gaat trouwen en nooit trouwen is Haram want Trouwen is Soennah en verplicht. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen hiermee en dat Allah het voor jou makkelijk maakt bij je keuze en dat zijn ouders er niet zo"n probleem van gaan maken Insh-Allah.
Wa3alaikoem salam Oegtoek Fie Dien.



djazzaka allahoe ghairan....ik hoop het ook

21-10-2006, 12:25
doe je in het algemeen aan sihr?

21-10-2006, 12:33
[QUOTE=Sayyid_AZ;25383963]doe je in het algemeen aan sihr?[/QUOTE


nee eigenlijk niet..........allahj7fad

21-10-2006, 16:51

Citaat door romaisa85:
wie kan mij helpen met het volgende


een lieve serieuze jongen wil om mijn hand komen vragen maar zijn ouders weigeren al 3jaar omdat ik vanuit een andere streek uit marokko kom en ik volgens hun ook met shor werk.

mijn vraag is nu weet er iemand mischien een imam of zo die zou kunnen bemiddelen.




Wa assalaam alaikum wa barakatoe oegti fie dien,

allereerst vind ik dit zeer spijtig dat sommige mensen zomaar andere veroordelen dan wel beoordelen terwijl ze neits van dat bepaalde persoon afweten. dit zouden ze aan allah sws over moeten laten.

dan terug op je verhaal, kijk hoe spijtig het ook is als jullie die zegening niet krijgen van zijn ouders, is het misschien verstandig om afstand te nemen van deze situatie, omdat ik denk dat als ze eenmaal over jou denken, dat jullie huwelijk alleen maar pijn en verdriet zal leiden,

daarom raad ik aan, denk er heel goed over na, omdat zijn ouders toch wel veel invloed heeft op jullie huwelijk in de toekomst,

want wat vind hij hiervan??

ik denk dat je heel veel moet praten met zijn ouders op een beleefde rustige manier, ondanks hun slechte gedachte over jou, blijf rustig en praat beleefd, want gedenk mensen die onrecht plegen zullen door allah sws gestraft worden, en jij die op normale beleefde manier om uitleg vraagt, zal beloond worden. Maar je moet wel bedenken dat dit niet zomaar uit de lucht is gevallen, daarom verstandigste is met hen in gesprek met je aanstaande erbij, en laat zien dat jij toch anders bent dan men denkt over jou.

want er kan van alles aan de hand zijn, miss hebben zijn ouders iets meegemaakt, of geroddel o.a over jou door jaloezie kan ook nog eens bij komen, daarom moeten jullie in gesprek waarom ze zoo over jou denken


thala oegti

en moge allah jou helpen het goede pad te kiezen.

19-11-2006, 22:35
Ze accepteren je niet omdat je van een andere streek komt. Je wacht al 3 jaar en hij wilt met je trouwen met toestemming van zijn ouders.
Je wacht al 3 jaar hoe lang ga je blijven wachten. Schakel een imam in of een vertrouwenpersoon.

21-11-2006, 10:50
salaam

ik heb geprobeerd een gesprek aan te gaan met zijn ouders en hij ook maar ze blijven bij hun beslissing.
Ik heb er nu inshallah een punt achter gezet. Ik doe nu niks meer als het almekteb is dan komt het wel goed en anders ghair inshallah.

salaam wa alaikom