Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Ze verzinnen elke dag wel weer iets:!



Pagina's : [1] 2

19-10-2006, 20:31


Mensen Stem
http://www.home.nl/nieuws/peiling/
En zorg ervoor dat de Nederlanders niet hun zin krijgen!
Ook al zijn we nu de minderheid
je kan vaker stemmen

We moeten en zullen groeien
Straks mogen we niet eens meedoen met de ramadan of hijaab dragen

Ze hebben t wel leuk over vrijheid van meningsuiting
maar als wij iets doen, dan is het gelijk maatregelen nemen.

Op school vind ik een burka niet kunnen je kan niet goed met elkaar communiceren en je weet ook niet met wie je praat behalve dan als die gene iets opvallends draagt
Maar buiten school en werk zou het echt geen probleem moeten zijn!

19-10-2006, 20:35


We staan nu 14% probeer er nu 15 van te maken

19-10-2006, 20:47

Citaat door Mar0cia_17:
We staan nu 14% probeer er nu 15 van te maken



Blijf jij maar lekker in je middeleeuwse boerka lopen, hoor.
Van mij mag het.
Maar je moet niet raar opkijken als geen werkgever jou wil hebben.
Als ik in een winkel of in een restaurant zou werken zou ik je waarschijnlijk ook niet bedienen.
Ach, wat maakt het uit, waarschijnlijk blijf je binnen. Je man doet lekker de deur op slot.
Geniet van je vrijheid.

19-10-2006, 20:49
Ik draag het niet
Voor alle duidelijkheid....

Maar om het te verbieden is te overdreven

19-10-2006, 20:51


Ik verbied het je toch niet??!!
Goed lezen!
Ik schrijf: Van mij mag het!


19-10-2006, 20:54

Citaat door Hairfreak:
Ik verbied het je toch niet??!!
Goed lezen!
Ik schrijf: Van mij mag het!


Jij moet beter lezen
Heb helemaal niet gezegd dat je me het verbiedt
Ik draag het niet eens

ik zeg dat ik het te overdreven vindt als de regering daar een wet voor gaan verzinne of/en het gaan verbieden

19-10-2006, 21:00
Heb gestemd


Wooow 85% wil de boerka verbieden. Poeeh dat zijn echt veel mensen!

19-10-2006, 21:00
de Nederlandse regering weet nu wel dat de Bourqa niet verplicht is in de Islaam...als ze het willen verbieden (in openbare gelegenheden)...dan hebben ze alle recht...

je weet maar nooit wie achter zo een bourqa schuilt..

maar dit is gewoon mijn mening...

aan de andere kant...dit is wel tegen de godsdienstvrijheid...ik vind het aannemelijker als ze vrouwen met een bourqa geen uitkering geven...

19-10-2006, 21:01
Je moet eens goed nadenken over de positie van de vrouw in onze maatschappij (met '' onze" maatschappij bedoel ik ook de maatschappij waar jij in leeft, jouw maatschappij, jij leeft namelijk ook hier en nu).

Je moet je realiseren dat vrouwen eeuwen lang gestreden hebben voor gelijke behandeling en emancipatie. Honderd jaar geleden mochten vrouwen niet studeren. Ze mochten geen broek dragen. En als ze al een broek droegen, zo'n veertig jaar geleden, dan mocht het geen broek zijn met een gulp. En uiteraard kregen ze minder betaald voor hetzelfde werk. En zo nog vele dingen die niet eerlijk waren. Ze mochten niet stemmen en ze mochten niet gekozen worden. Kijk naar de SGP, die wil nog steeds niet aanvaarden dat vrouwen ook een mening hebben. Zo was het in Europa honderd jaar geleden.

Vele moedige vrouwen hebben er voor gestreden dat die oneerlijkheid verdween. Vrouwen zijn niet minder dan mannen.

En nu ga jij pleiten voor het dragen van een boerka...
Volens mij zet je de klok daarmee enkele eeuwen terug.
Ik begrijp dat niet. Ik zou blij zijn met de huidige positie en de verworvenheden van de hedendaagse vrouw in "onze" maatschappij.

19-10-2006, 21:02

Citaat door Niet_Bekend:
de Nederlandse regering weet nu wel dat de Bourqa niet verplicht is in de Islaam...als ze het willen verbieden (in openbare gelegenheden)...dan hebben ze alle recht...

je weet maar nooit wie achter zo een bourqa schuilt..

maar dit is gewoon mijn mening...

Daar heb je wel gelijk in

Verbieden op scholen, werk etc. okey
maar in het dagelijks leven gaat te ver.

19-10-2006, 21:03

Citaat door Hairfreak:
Je moet eens goed nadenken over de positie van de vrouw in onze maatschappij (met '' onze" maatschappij bedoel ik ook de maatschappij waar jij in leeft, jouw maatschappij, jij leeft namelijk ook hier en nu).

Je moet je realiseren dat vrouwen eeuwen lang gestreden hebben voor gelijke behandeling en emancipatie. Honderd jaar geleden mochten vrouwen niet studeren. Ze mochten geen broek dragen. En als ze al een broek droegen, zo'n veertig jaar geleden, dan mocht het geen broek zijn met een gulp. En uiteraard kregen ze minder betaald voor hetzelfde werk. En zo nog vele dingen die niet eerlijk waren. Ze mochten niet stemmen en ze mochten niet gekozen worden. Kijk naar de SGP, die wil nog steeds niet aanvaarden dat vrouwen ook een mening hebben. Zo was het in Europa honderd jaar geleden.

Vele moedige vrouwen hebben er voor gestreden dat die oneerlijkheid verdween. Vrouwen zijn niet minder dan mannen.

En nu ga jij pleiten voor het dragen van een boerka...
Volens mij zet je de klok daarmee enkele eeuwen terug.
Ik begrijp dat niet. Ik zou blij zijn met de huidige positie en de verworvenheden van de hedendaagse vrouw in "onze" maatschappij.

Jouw mening,
Misschien omdat je een man bent
Maar ieder zijn mening.

19-10-2006, 21:06

Citaat door Hairfreak:
Je moet eens goed nadenken over de positie van de vrouw in onze maatschappij (met '' onze" maatschappij bedoel ik ook de maatschappij waar jij in leeft, jouw maatschappij, jij leeft namelijk ook hier en nu).

Je moet je realiseren dat vrouwen eeuwen lang gestreden hebben voor gelijke behandeling en emancipatie. Honderd jaar geleden mochten vrouwen niet studeren. Ze mochten geen broek dragen. En als ze al een broek droegen, zo'n veertig jaar geleden, dan mocht het geen broek zijn met een gulp. En uiteraard kregen ze minder betaald voor hetzelfde werk. En zo nog vele dingen die niet eerlijk waren. Ze mochten niet stemmen en ze mochten niet gekozen worden. Kijk naar de SGP, die wil nog steeds niet aanvaarden dat vrouwen ook een mening hebben. Zo was het in Europa honderd jaar geleden.

Vele moedige vrouwen hebben er voor gestreden dat die oneerlijkheid verdween. Vrouwen zijn niet minder dan mannen.

En nu ga jij pleiten voor het dragen van een boerka...
Volens mij zet je de klok daarmee enkele eeuwen terug.
Ik begrijp dat niet. Ik zou blij zijn met de huidige positie en de verworvenheden van de hedendaagse vrouw in "onze" maatschappij.


Emancipatie:

1 streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijker maatschappelijke verhoudingen.
2 toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet.

Wanneer een vrouw 'geemancipeerd" is, heeft ze alle vrijheid om naar haar eigen doen te handelen en dit moet gerespecteerd worden en blijven...wil ze een bourqa dragen..dan moet ze het vooral doen..maar dan moet ze niet klagen dat ze geen werk kan vinden...enz..

19-10-2006, 21:11



Citaat door Mar0cia_17:
Daar heb je wel gelijk in

Verbieden op scholen, werk etc. okey
maar in het dagelijks leven gaat te ver.




Jaah, inderdaad. Hier ben ik het mee eens!

19-10-2006, 21:13

Citaat door Mar0cia_17:
Jij moet beter lezen
Heb helemaal niet gezegd dat je me het verbiedt
Ik draag het niet eens

ik zeg dat ik het te overdreven vindt als de regering daar een wet voor gaan verzinne of/en het gaan verbieden


Ik verbied het jou niet en ik verbied het niemand.
Maar ik wijs je er op dat je jezelf, als je een boerka zou willen dragen (jij dus niet, gelukkig) in een moeizame positie manoevreert.
Ik begrijp heel goed dat werkgevers geen medewerksters in boerka willen.
En dat scholen en openbare instellingen ook geen zin in vrouwen/meiden in boerka hebben.
En laat ik eerlijk zijn: ik vind het niet behaaglijk om vrouwen in boerka op straat tegen te komen. Je kunt hun gezicht niet zien, je kunt niet bevroeden wat ze van zins zijn.
In de middeleeuwen had je beulen met maskers op, je zag hun gezicht niet. Denk ook aan een groepering als de Ku Klux Clan. Zij zaaiden dood en verderf. Let wel, ik zeg niet dat het dragen van een boerka hetzelfde is. En toch roept het dat soort associaties op.
Wij leven in een open maatschappij, waarin mensen door middel van hun gezichtsuitdrukking uitstralen dat het goed is, dat iemand te vertrouwen is en dat er geen reden voor wantrouwen of paniek is. Dat soort basic regels maak je door het dragen van maskers, boerkas, noem maar op, onmogelijk.


19-10-2006, 21:14


Citaat door crazyassia:

[B]Jaah, inderdaad. Hier ben ik het mee eens!



Die hairfreak is als ik t goed heb kapper
Dus het is wel duidelijk dat hij zo een mening heeft

Mjah op zen Hollands gezegd
VRIJHEID VAN MENINGS UITING[/B]


Pagina's : [1] 2