Bekijk volle/desktop versie : Handtekeningenactie, Omwille van Allah!!

Pagina's : 1 [2] 3

01-07-2002, 16:56

Citaat:
Origineel gepost door Rizkki
En weet je hoe het bij j0dedom is?? nog erger dan wat je nu beschrijft over islamieten...waarom wordt daar er niks over geschrijven????
Omdat datgene wat je nu zegt niet waar is.

01-07-2002, 17:42

IK VIND DE TITEL VAN DEZE TOPIC NIET KLOPPEN, HANDTEKENINGEN ACTIE OMWILLE VAN ALLAH? BEN JE WEL GOED BIJ JE HOOFD OF ZO? ALLAH HEEFT HELEMAAL GEEN HANDTEKENINGEN NODIG, ALS DE ALMACHTIGE IETS WIL DAN GEBEURT HET GEWOON.
EEN BETERE TITEL ZOU ZIJN: HANDTEKENINGENACTIE VOOR DE MOSLIMS IN NEDERLAND OF IETS DERGELIJKS

01-07-2002, 18:35
handtekeningen verzamelen??? helpt toch niet!! zonde van je tijd. Wellicht kun je op een andere manier effectiever zijn. bijv. Gesprek aanvragen,met de burgemeester of loco-, dat helpt ook niet direct, maar snel zullen ze het niet vergeten dat de Mar. gemeenschap er serieus mee bezig is.

01-07-2002, 18:54
Lees: Heide je naam zegt het al dus ik hoeft niets meer toe te voegen, en an3sdej ik heb al gezegdt dat vrijheid een SUBjectief begrip is, voor mij is iemand die in het openbaar drinkt als ik me in een islamitische land bevind, iemand die het openbare orde verstoort!! en iemand die in dat land de godsdienst wilt afkraken ziet men ook als iemand die de vrede wil verstoren!! Als ik hier in Nederland de Bijbel en de Kerk ga beledigen of in een ander soort vorm het probeer te vernderen zullen de mensen die hier bij gemoeid zijn zich ook niet over zich heen laten lopen, en terecht vind je niet??? In West europa gebeurt het ook!! dus kom niet met die schijnheiligheid van ooooooooh wij zijn zo goed en wij zijn zo beter!! en bovendien de Christenen in Irland kunnen het niet eens met elkaar vinden laatstaan met iemand die het geloof niet kent en deze zou proberen te beledigen!! dus onder elke godsdienst heb je fanatiekelingen!! en het beste is het Middenweg, dat is volgens de Islaam de beste weg!!

01-07-2002, 19:31

Hopje, in Nederland mag je openlijk kritiek hebben op alles wat je maar wilt, inclusief kerk en regering. Probeer dat eens in een islamitisch land! Je zal worden vervolgd en of je jouw leven dan zeker bent waag ik te betwijfelen, vooral in staten waar het wahabisme machtig is.

En natuurlijk heb je onder christenen ook fanaten maar die krijgen in een democratie als de onze geen poot aan de grond.

01-07-2002, 22:19

Citaat:
Origineel gepost door hopje
Lees: Heide je naam zegt het al dus ik hoeft niets meer toe te voegen, en an3sdej ik heb al gezegdt dat vrijheid een SUBjectief begrip is, voor mij is iemand die in het openbaar drinkt als ik me in een islamitische land bevind, iemand die het openbare orde verstoort!! en iemand die in dat land de godsdienst wilt afkraken ziet men ook als iemand die de vrede wil verstoren!! Als ik hier in Nederland de Bijbel en de Kerk ga beledigen of in een ander soort vorm het probeer te vernderen zullen de mensen die hier bij gemoeid zijn zich ook niet over zich heen laten lopen, en terecht vind je niet??? In West europa gebeurt het ook!! dus kom niet met die schijnheiligheid van ooooooooh wij zijn zo goed en wij zijn zo beter!! en bovendien de Christenen in Irland kunnen het niet eens met elkaar vinden laatstaan met iemand die het geloof niet kent en deze zou proberen te beledigen!! dus onder elke godsdienst heb je fanatiekelingen!! en het beste is het Middenweg, dat is volgens de Islaam de beste weg!!
Vertel eens wat zegt mijn naam?
Omdat ik een "ongelovige" ben is mijn mening niets waard?
Verklaar je nader.

02-07-2002, 20:07
salamou 3aliekom en soekran beste broeder elmarocani, dat je ze uitleg hebt gegeven.
Heide betekend dat je een ongelovige bent zoals je zelf al hebt aan gegeven, en als je ongelovig bent begrijp ik niet waarom je klaar staat met je critiek tegen Moslims, want je zult het toch niet begrijpen, op welke manier ik het ook maar uitleg je zult het niet vatten!!
En an3sdej ik heb inderdaad kennis van de leiders in de Arabische landen die zich suprieur vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de leer van de Islaam is, de Islaam pleit er voor om armoede te bestrijden door een gedeelte van je bezit aftegeven aan de armen, als alle rijken in die arabische landen dat zouden doen dan zou het een stuk beter gaan met de bevolking in die landen. Je zegt het dus verkeerd, het is niet de Islaam die democratie verbiedt enz... niet mogelijk maakt, het tegendeel hier van is juist. Met andere worden je weet nog steeds niet waar je het over hebt, je moet niet zeggen de Islaam, maar hoe de macht hebber gebruik hier van maakt.

02-07-2002, 20:35
Hopje, is het dan zo dat de islam niet de leiddraad voor de politiek hoeft te zijn? Als dat zo is geloof ik jou dat democratie en islam samen kan gaan. Zolang de islam WEL de leiddraad in politiek moet zijn, is dat onmogelijk!

02-07-2002, 20:53
Ik denk wel dat de Islaam en democratie samen kan gaan, met behoudt van de overtuiging dat Allah de enege Heer is die je mag aanbieden.
Maar nog maals dit is mijn overtuiging dat hoeft niet zo te zijn dat jij het hier mee eens bent. Ik denk alleen dat de meeste niet- Moslims een verkeerde beeld hebben van de Islaam, en dat is onterecht!!

02-07-2002, 21:12
"En natuurlijk heb je onder christenen ook fanaten maar die krijgen in een democratie als de onze geen poot aan de grond."

Wat dacht je van de IRA zowel Irland als Engeland zijn westers en democratisch toch krijgt de IRA het voor elkaar om opschuding te veroorzaken!!

02-07-2002, 21:59
De geschiedenis van Noord-Ierland moet je kennen om dat conflict te begrijpen. De IRA streeft aansluiting bij Ierland na, nadat de Engelsen daar eeuwenlang de overheerser zijn geweest. Het is daar dus een politieke strijd waar men net zoals een OBL de godsdienst misbruikt voor politieke doeleinden.

Mag ik in een islamitisch "democratisch" land christelijke kerken stichten en er godsdienstlessen organiseren?

02-07-2002, 22:41
Ja zeker waar ik oorspronklijk vandaan komt staan kerken naast moskee en sinagogen en hebben zelfs de joden hun eigen politieke pratij!! Marokko (Tanger) namelijk!!!
en wat de Ira doet doen sommige islamitische groepen ook dus we staan nu kiet denk ik!!

02-07-2002, 23:07

In Marokko mogen christenen hun geloof niet in het openbaar uitdragen. Atheïsten mogen daar niet verkondigen dat Allah niet bestaat, en je mag niet anti- Monarchie zijn, en al helemaal niet zeggen dat Marokko een republiek moet worden.

02-07-2002, 23:13
.........In Marokko mogen christenen hun geloof niet in het openbaar uitdragen. Atheïsten mogen daar niet verkondigen dat Allah niet bestaat, en je mag niet anti- Monarchie zijn, en al helemaal niet zeggen dat Marokko een republiek moet worden.........

Had ik het hier over joden?

02-07-2002, 23:25
Ik heb niet gezegd dat het een echte democratische land is, daar zijn we het met elkaar over eens denk ik!! maar de Christenen mogen zeker hun geloof openbaar uitdragen!! de Kerk staat er toch niet voor niets??er komt elke zondag een priester de straten langs en citeert de de Authentieke Bijbel en je ziet Nonnen die het naar hun zin hebben en die hun hele leven daar leven. Dat is zo ingeburgerd dat men het niet eens meer ziet!! Maar goed daar hebben we het niet over! van mij mag ook iedereen zijn godsdienst openlijk belijden als ik maar niet belemmerd wordt om mijn godsdienst te belijden!
Wat ik me wel af vraag is waarom jij zo een afkeer hebt van de Islaam en mensen die deze godsdienst belijden?
Is het onbegrip? of schult er meer achter? ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar iemand die beweert alles zo goed te weten!!

Pagina's : 1 [2] 3