Bekijk volle/desktop versie : Taraweeh???



18-10-2006, 21:45
Hoe moet je taraweeh gebed verrichten en uit hoeveel rakaat bestaat het??? En mag dat ook thuis verricht worden!!!

19-10-2006, 01:36


het bestaat uit 2 rakaat,dus je bid 2 en dan sluit je het gebd af met tahija en salaam en dan beging je weer aan de volgende twee..ik durf niet tegen je te zeggen hoeveel je mag bidden ..nu met de ramadan bidden we 8 maar vandaag hebben heeft de imam 60 hizeb afgerond dus hebben we ook mee als 8 gebeden..het is beter als een vrouw dat thuis verricht maar de vrijheid om naar de moskee te gaan heeft ze..hopelijk hebben ik je hier mee voldoende geinformeerd..wallahoe a3lem

19-10-2006, 12:48
salamoe alaykom oeghti..

l3isha: 4
taraweeh:
2
2
2
2

en da sfe3 en lwitr..

19-10-2006, 16:54
zoals hier werd gezegd.
Je kan die thuis bidden.
Dus als je l3icha bid en erna 4 maal 2 rak'aat + shfa3/Lwitr zijn er 11.
Das Soennah


ps: als je een surat niet kent of je wilt grotere surats lezen dan mag je dat met de boek in je handen. Das toegelaten.


Subhannallah, deze vraag werd gisteren nog beantwoord door onze imaam

20-10-2006, 10:21


Djazakoem allah voor jullie antwoorden.

Maar wat houdt sfe3/witr dan in.
Dat van de taraweeh 4 x 2 raka3t weet ik nu inmiddels, maar hoe verricht je dan sfe3/witr????

21-10-2006, 02:50

Citaat door psst:
Djazakoem allah voor jullie antwoorden.

Maar wat houdt sfe3/witr dan in.
Dat van de taraweeh 4 x 2 raka3t weet ik nu inmiddels, maar hoe verricht je dan sfe3/witr????


as salam o 3leikom,

shfe3 is ook 2 raka3at en witr is 1 raka3at, zo heb ik geleerd mijn tarawe7 te bidden..

Maar ik had eigenlijk ook een vraag: mag je de tarawee7 splitsen? dus dat je een deel gelijk na l3isha doet en het laatste deel voordat je gaat slapen?

sorry psst dat ik deze vraag stel in jouw topic, maar ik dacht er net aan dat ik me dat laatst afvroeg

21-10-2006, 14:56

Citaat door AiZaLaZan:
as salam o 3leikom,

shfe3 is ook 2 raka3at en witr is 1 raka3at, zo heb ik geleerd mijn tarawe7 te bidden..

Maar ik had eigenlijk ook een vraag: mag je de tarawee7 splitsen? dus dat je een deel gelijk na l3isha doet en het laatste deel voordat je gaat slapen?

sorry psst dat ik deze vraag stel in jouw topic, maar ik dacht er net aan dat ik me dat laatst afvroeg


Als je gaat kijken naar moskeeen dan heb je sommige imaams die een deel in de avond doen, en een deel in de ochtend of zoals voorkomt bij laylat alkadr: l3icha + helft taraweeh - Daarna avondmaal bijvoorbeeld - ander helft van taraweeh.

21-10-2006, 16:14
djazaak Allahoe gairan