Bekijk volle/desktop versie : ik mag van me ouders...



18-10-2006, 20:28
Eplieren en veel andere dingen doen als ik maar bid en later een Hoofdoek ga dragen inschallah.


ben ik nu geen goede moslim?

18-10-2006, 20:37



Citaat door xXx_far0ha_xXx:
Eplieren en veel andere dingen doen als ik maar bid en later een Hoofdoek ga dragen inschallah.


ben ik nu geen goede moslim?


Wie de regels naleven zijn belangrijker, die van je ouders of die van Allah?

Of je een goede moslim bent of niet, is niet aan ons om te oordelen, die macht is alleen bij Allah. Als moslim moet je mekaar alleen wel het goede pad wijzen. Misschien weet je het of misschien ook niet epileren is gewoon haram. Je zegt ook wel en later een hoofddoek gaan dragen, maar wie heeft jou beloofd dat je later zult halen?

18-10-2006, 20:40

Citaat door Misz_Eendje:
Wie de regels naleven zijn belangrijker, die van je ouders of die van Allah?

Of je een goede moslim bent of niet, is niet aan ons om te oordelen, die macht is alleen bij Allah. Als moslim moet je mekaar alleen wel het goede pad wijzen. Misschien weet je het of misschien ook niet epileren is gewoon haram. Je zegt ook wel en later een hoofddoek gaan dragen, maar wie heeft jou beloofd dat je later zult halen?



daar heb je gelijk in
maar zo ben ik opgevoed
moslim op ''eige'' manier
kbedoel de Vrouw van Mohammed(SHWS) die maakte zich ook op enso?!.

18-10-2006, 20:43

Citaat door xXx_far0ha_xXx:
daar heb je gelijk in
maar zo ben ik opgevoed
moslim op ''eige'' manier
kbedoel de Vrouw van Mohammed(SHWS) die maakte zich ook op enso?!.





je heb gelijk meid

18-10-2006, 20:44



Citaat door xXx_far0ha_xXx:
daar heb je gelijk in
maar zo ben ik opgevoed
moslim op ''eige'' manier
kbedoel de Vrouw van Mohammed(SHWS) die maakte zich ook op enso?!.


Dan heb je het ook gelijk over een getrouwde vrouw.

En ook al mag je bijvoorbeeld sommige dingen wel van je ouders, maar zijn in strijd met de wetten van Allah. Hoor je het gewoon niet te doen, ook al geven je ouders je de toestemming ervoor. Hetzelfde geldt ook omgekeerd, zoals als je ouders je dwingen een hoofddoek op te doen, terwijl je het alleen dan gaan dragen omdat je ouders je het opdwingen. Je moet het ook van uit jezelf willen dragen. Hoofddoek dragen doe je niet voor je ouders, maar is een verplicht van Allah die je moet nakomen.

18-10-2006, 21:04

Citaat door Misz_Eendje:
Dan heb je het ook gelijk over een getrouwde vrouw.

En ook al mag je bijvoorbeeld sommige dingen wel van je ouders, maar zijn in strijd met de wetten van Allah. Hoor je het gewoon niet te doen, ook al geven je ouders je de toestemming ervoor. Hetzelfde geldt ook omgekeerd, zoals als je ouders je dwingen een hoofddoek op te doen, terwijl je het alleen dan gaan dragen omdat je ouders je het opdwingen. Je moet het ook van uit jezelf willen dragen. Hoofddoek dragen doe je niet voor je ouders, maar is een verplicht van Allah die je moet nakomen.



precies meid

18-10-2006, 22:59
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

Kies je voor je moeder of voor de vervloeking????

18-10-2006, 23:02

Citaat door xXx_far0ha_xXx:
daar heb je gelijk in
maar zo ben ik opgevoed
moslim op ''eige'' manier
kbedoel de Vrouw van Mohammed(SHWS) die maakte zich ook op enso?!.

Ja de vrouwen maakte zich ook op, maar dan enkel voor hun man, namelijk de profeet(vzmh).

Opmaken betekent niet epileren voor alle duidelijkheid want dat is haraam.

18-10-2006, 23:11
de fout ligt voor een deel bij je ouders die je eigenlijk zeggen dat je bepaalde regels mag nalaten

Ten tweede zoals hier boven werd gezegd, Je aanbidt Allah swt en niet je ouders. Het is niet omdat je ouders zeggen: dit mag of dit mag dat je het ook mag laten.

Als het in tegenstrijd is met de regels van de islam. Dan weet je ook wel wat voorkomt

18-10-2006, 23:16

Citaat door xXx_far0ha_xXx:
daar heb je gelijk in
maar zo ben ik opgevoed
moslim op ''eige'' manier
kbedoel de Vrouw van Mohammed(SHWS) die maakte zich ook op enso?!.


Assalaam oe alaikoem,

Een "eige" islaam bestaat niet er is maar 1 Islaam, wil je bidden en hoofddoek dragen voor jezelf en om de tevredenheid te krijgen van Allah swt? Dan is het goed masha allah als je het daarvoor doet.

Over epileren dat is Haram ook al mag je het van je ouders, Allah swt heeft het verboden, en je ouders kunnen na jou dood niks meer voor jou betekenen alleen Allah swt dan nog.

De vrouwen van rasoeloe allah saws maakte zich vast ook op maar idd zoals een ander zuster al zei alleen voor de profeet saws en niet buitenshuis voor andere mannen, ook bedekte zij hun gezichten dus was dat niet te zien als ze buitenshuis waren.

Je kunt je opvoeding niet de schuld geven, je ouders zijn mischien ook ontwetend over bepaalde zaken en je moet er zelf ook op uit om kennis op te doen, ik ben zelf als niet moslim opgevoed en heb alhamdoeliah de Islaam van allah swt gekregen en ben zelf opzoek gegaan.

Je bent insha allah een goede moslima zolang je de tevredenheid van jou Heer Allah swt zoekt en dat doe je door Hem swt te gehoorzamen.

Moge allah swt ons allen standvastig en sterk maken in ons geloof amin.

wa salaam oe alaikoem

oem mujahid2

18-10-2006, 23:39

Citaat door xXx_far0ha_xXx:
Eplieren en veel andere dingen doen als ik maar bid en later een Hoofdoek ga dragen inschallah.


ben ik nu geen goede moslim?




wie zegt dat er een later is..........

Laat de dood geen verassing zijn........

wa 3alaykom wa salam.

19-10-2006, 08:32
oke bedankt..