Bekijk volle/desktop versie : De pil tegen acné

18-10-2006, 17:17
Salaam,

Ik had graag jullie mening gehoord ivm de pil tegen acné, ik ben namelijk vandaag bij de dermatoloog geweest, en ze zei me dat de pil het enige was wat acné voor 100% helemaal weg zou krijgen.
Mijn ouders waren hier duidelijk tegen, omdat ik nog niet getrouwd ben, maar volgens mij zal heeft geen enkel nadelig effect hebben op mijn latere leven( het krijgen van kinderen enz...)
Dus vraag ik jullie om jullie mening, wat denken jullie hierover, en wat zouden jullie doen?

Salaam ou alaikoum

18-10-2006, 18:17

18-10-2006, 19:21
ewaaa, is er echt niemand die hier iets meer over kan zeggen???

18-10-2006, 20:02
Hey meissie,
ik zat precies met hetzelfde probleem...ik heb de dokter nadrukkelijk gevraagd wat de nadelen van de pil is ( antibioticapil) en het valt allemaal reuze mee!! Ik heb het een tijdje gebruikt (ongeveer 1 week of twee) maar mijn maag kon er niet tegen en ben daarom ermee gekapt..tot in tegenstelling va mij vriendin, die gebruikt het nu best lang en schijnt heel goed te zijn tegen acne. Al die onzin over de pil dat je later je3nie geen kinderen zal krijgen of dergelijke is allemaal bullshit!! Ik zou zeggen probeer het eens.

18-10-2006, 20:03

sorry lieve meid ik heb ook een vriendin die heeft ook acne en het hielp voor geen meter de enige wat ze over hield is elke dag buikpijn bij haar hielp wel antibiotica maar ja als ze ermee stopt komt het terug en het is ook heel slecht voor je te veel van die pillen antibioticamaar je moet zelf weten

19-10-2006, 19:05
Lieve schat, het helpt voor geen meter!!!

Ik heb jarenlang strijd gevoerd met mijn moeder, die fel tegen was zolang ik niet getrouwd was. Ik ben nu verloofd en ben er mee begonnen (nog steeds onder zwaar protest van mam). Het helpt helemaal niet. Ik heb nog steeds evenveel last van acne. De dokter zegt dat je lange tijd de pil moet slikken om resultaat te zien. Ik slik het inmiddels al een half jaar.

19-10-2006, 20:36
Ik slik het nu jaren en kom er niet meer vanaf. Mijn huid is zeker mooier geworden en ben ook wat aangekomen, maar als ik nu probeer te stoppen met de pil valt mijn haar enorm uit en ik krijg ik een heel vette huid. De acné is na het stoppen ook weer meteen terug. Ik zou het je dan ook zeker niet aanraden. Artsen vertellen je niet wat de gevolgen op lange termijn zijn. En als je er wel aan begint, slik de pil dan niet langerdan 6 maanden.

Kortom:
Ik begrijp dat je het graag wil. Ik wilde niets liever en was de eerste tijd erg blij om van de acne af te zijn. Maar nu wou ik dat ik nooit begonnen was aan die pil.

19-10-2006, 21:08
ik heb jaren last gehad van hevige acné zelfs af en toe bloedde mijn gezicht, heb van alles geprobeerd en uiteindelijk diane35 het enige middel dat heeft geholpen je huid wordt inwendig hersteld.acne moet van binnenuit worden bestreden en het duurt enkele maanden voordat je resultaat ziet.

alleen wat nomennecio zegt als je stopt valt je haar en beetje uit en je huid wordt vetter maar dat is voor korte duur je moet als je stopt even deze fase doorstaan maar het gaat weer over.

27-05-2009, 20:07
Helaas gaat het niet bij iedereen over en is het niet een periode waar je 'even' doorheen moet. Ik ken mensen die na het stoppen jaren worstelen met een vette huid en acne, sommigen zo erg dat ze maar gewoon weer beginnen met die rotpil.

28-05-2009, 10:05
hoi meid,

ik heb ook heel erg last van acne ben sinds gisteren met de roaccutane begonnen voor 6maanden. ik heb het eerst goed opgezocht wat de nadele en voordelen waren maar iedereen was er zo positief over. is dat geen optie voor je.

groetjes