Bekijk volle/desktop versie : subhana-allah



Pagina's : [1] 2

17-10-2006, 23:03
subhana-allah wat is dit toch allemaal wat ik lees,veel gaan scheiden of zitten in een scheiding of het gaat niet goed met hun huwelijk.
allah jehfed wat is dit allemaal.
ligt het nou echt aan ons VROUWEN?zijn wij te westers geworden?
ik snap het even niet meer...
heeft iemand anders dit ook hier,of ben ik de enige

17-10-2006, 23:33


Het kan soms ook aan andere handelingen liggen...
Dan doel ik meer op Haram relaties voor het huwelijk..
Zoals jij zegt het verwesterde mentaliteit overnemen...
Meestal gaan ze al de fout in dus bij het begin dat je de tweede blik werpt ..
Want de eerste blik is van jouw maar de tweede blik is van Shaytaan
Zo kan ik verder gaan, maar het ligt niet alelen aan de vrouwen...
Zo kan het ook aan de man liggen..
Hier is verder geen schuld in enkel hoe de stappen in het begin worden gezet ..
Maar niet alleen jij merkt het op Oughty, maar ik merk het ook

Ma3a Salama,

18-10-2006, 00:33
idd...9ilat el imaan.

18-10-2006, 03:52
wallah ik heb het ook gemerkt beste broeders en zusters, daaroor was ik ook een tijdje bang om te gaan trouwen
Sobhana Allah we horen de laatste tijd meer dingen over scheiden dan over trouwen!!!!
Het komt door haram relaties voor de huwlijk inderdaad!!!!!!

18-10-2006, 09:36


Alles staat al voorgeschreven op de dag dat Allah swt je op aarde heeft gebracht...Zowel Trouwen als scheiden gaat met Elkmekteb...

Moge Allah swt de schuldigen straffen en de onschuldigen belonen

Amien...

18-10-2006, 10:48

Citaat door BrokenHeart19:
Alles staat al voorgeschreven op de dag dat Allah swt je op aarde heeft gebracht...Zowel Trouwen als scheiden gaat met Elkmekteb...

Moge Allah swt de schuldigen straffen en de onschuldigen belonen

Amien...


Amien!

18-10-2006, 11:21
gebrek aan sabr..

18-10-2006, 12:50
Volgens mij ligt het niet alleen aan haram relaties,ik ken twee gevallen die dit niet hebben gehad en al gescheiden zijn.
ik denk dat het getrouwde leven gewoon anders is,
je moet als vrouw veel aanpassen en dat kan een hoop stress opleveren.
ik heb dit namelijk ook.
de mannen denken vaak wij zijn de mannen en thats it.
ik snap dit eigenlijk niet,het is toch jij en ik samen.

18-10-2006, 14:43

Citaat door faaatje66:
gebrek aan sabr..



Geduld is idd een schone zaak, maar op een gegeven moment houdt het op, vooral als het op de Islaam neerkomt Gayr InschaAllah

18-10-2006, 15:00
De profeet saw vertelde dat de bewoners van de hel merendeels vrouwen zijn.
Waarom?
Omdat zij ondankbaar zijn tov hun mannen

18-10-2006, 15:01
rayhana23 ik snap het niet,hoe bedoel je dankbaar zijn tov van hun mannen.
leg eens uit als je wil

18-10-2006, 15:07
het komt ook omdat de communicatie van tegen woordig slecht is. je kan je menign niet meer uiten bij je man en je krijgt al de koeien uit de sloot.

het licht aan de mannen en ook aan de vrouwen. maar ook heel belangrijk je schoonfamillie speeld ook een grote rol. zoals bij mij. schoonouders verwachten dat de vrouwen hun huizen gaat boenen terwijl de vrouwen van tegenwoordig werken en nog een s de kinderen opvoeden en hun eige huishouden doen. en dan moet je ook eens nog de huishouden van je schoonfamillie doen. SCHOUNMOEDERS maken ook het huwelijk van hun zoons kapot.

18-10-2006, 15:10



Citaat door sampie81:
rayhana23 ik snap het niet,hoe bedoel je dankbaar zijn tov van hun mannen.
leg eens uit als je wil


De vrouwen zijn ondankbaar ten opzicht van hun mannen.

De profeet heeft gezegd dat het hart van een vrouw kan voorgesteld worden als een zakje met gaten. De slechte dinges blijft ze behouden en al het goeds wordt vergeten.

Ik spreek wel niet over alle mannen want natuurlijk bestaan er ook slechte mannen.

Ik spreek over vrouwen die een goeie man heeft.

De profeet heeft op het einde van zijn leven gezegd aan de mannen, zij goed voor jullie vrouwen, behandel haar goed, etc....

De vrouw vergeet vlug de goedheid welke de man tov haar heeft gedaan.

18-10-2006, 15:15

Citaat door sakina_moslima:
het komt ook omdat de communicatie van tegen woordig slecht is. je kan je menign niet meer uiten bij je man en je krijgt al de koeien uit de sloot.

het licht aan de mannen en ook aan de vrouwen. maar ook heel belangrijk je schoonfamillie speeld ook een grote rol. zoals bij mij. schoonouders verwachten dat de vrouwen hun huizen gaat boenen terwijl de vrouwen van tegenwoordig werken en nog een s de kinderen opvoeden en hun eige huishouden doen. en dan moet je ook eens nog de huishouden van je schoonfamillie doen. SCHOUNMOEDERS maken ook het huwelijk van hun zoons kapot.


Wel daarom moet je aan de beide ouders (familie) duidelijk laten merken dat ze zich niet moeten moeien met jullie leven.
Dat is het grootste probleem.
Een onderzoek heeft blijkbaar ook uitgemaakt dat 90% van de scheiding tussen een koppel komt door familie.
Zij vergeten vaak dat zij al hun leven hebben gemaakt en dat we niet meer in dezelfde situatie leven als waarin zij hebben geleefd.
En altijd de goesting laten aan de ouders => maakt je eigen gezin kapot.

18-10-2006, 15:29
jah zuster klopt. maar ouders en schoonouders denken altijd dat zei het beter kunnen en weten.

Pagina's : [1] 2