Bekijk volle/desktop versie : Khalid ibn al-Walid



Pagina's : [1] 2

17-10-2006, 17:06
Khālid ibn al-Walīd (in Arabic:خالد بن الولي&#1583 ; also known as Sayf-Allah-al-Maslul, the 'Unsheathed Sword of God'); (592 C.E. - 642 C.E.) was a Muslim Arab soldier, a general, and a companion of the prophet Muhammad. He ranks alongside some of the finest military commanders in history and had the distinction of being undefeated.

voor meer informatie over deze sa7abi (Radiya allaho 3anh):
http://www.swordofallah.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_bin_Walid

17-10-2006, 17:34


toch nog een heldhaftige arabier..

maar misschien omdat het rond de tijd van de profeet was..

decenia's later waren heldhaftige arabieren niet te vinden.. wel heldhaftige imazighen en een heldhaftige koerd (Salahedin!)..

17-10-2006, 17:39

Citaat door Telepis:
toch nog een heldhaftige arabier..

maar misschien omdat het rond de tijd van de profeet was..

decenia's later waren heldhaftige arabieren niet te vinden.. wel heldhaftige imazighen en een heldhaftige koerd (Salahedin!)..


nou nou iedere volkheeft z'n eigen helden en z'n eigen mongolen..dit reactie stlaat gewoon nergens op

wa salaam

17-10-2006, 19:49

Citaat door tanjawi_chdid1:
nou nou iedere volkheeft z'n eigen helden en z'n eigen mongolen..dit reactie stlaat gewoon nergens op

wa salaam


Probleem is alleen dat jij niet inhoudelijk durft op in te gaan (op mijn post)..

Dat is nog meer 'nergens op slaan'..

17-10-2006, 21:03



Citaat door Telepis:
Probleem is alleen dat jij niet inhoudelijk durft op in te gaan (op mijn post)..

Dat is nog meer 'nergens op slaan'..


wahahahahahahah ja is goed wat jij wilt

(trouwens, wat hbe jij met die inhoudelijk gedoe van je) wach denk je dat je de enige hier die kan discusieren wela... en trouwens hier wil ik zowieso niet op in gaan .. dus ga maar iemand anders lastig vallen aub

wa salaam

17-10-2006, 21:37

Citaat door tanjawi_chdid1:
wahahahahahahah ja is goed wat jij wilt

(trouwens, wat hbe jij met die inhoudelijk gedoe van je) wach denk je dat je de enige hier die kan discusieren wela... en trouwens hier wil ik zowieso niet op in gaan .. dus ga maar iemand anders lastig vallen aub

wa salaam


Ik weet dat jij ook kan discussieren, maar dat neemt niet weg dat jij niet inhoudelijk hoeft te reageren. Als jij iemand voor iets uitmaakt of een stelling neemt of wat dan ook, dan moet je dat kunnen bekrachtigen met argumenten/voorbeelden.. anders is het fout/zwak..

Maar sorry, ik wou alleen ff je topic levendig houden.. aangezien niemand reageerde.. mijn fout..

17-10-2006, 21:41

Citaat door Telepis:
toch nog een heldhaftige arabier..

maar misschien omdat het rond de tijd van de profeet was..

decenia's later waren heldhaftige arabieren niet te vinden.. wel heldhaftige imazighen en een heldhaftige koerd (Salahedin!)..



Hij is helemaal geen held. Arabieren hebben van hem een held gemaakt.
Arabieren zijn goed in geschiedvervalsing

17-10-2006, 21:44

Citaat door AnabjiGast:
Hij is helemaal geen held. Arabieren hebben van hem een held gemaakt.
Arabieren zijn goed in geschiedvervalsing


aldus anabjigast

voor de rest ra7imaho allah deze held van de islam..

17-10-2006, 21:46

Citaat door tanjawi_chdid1:
Khālid ibn al-Walīd (in Arabic:خالد بن الولي&#1583 ; also known as Sayf-Allah-al-Maslul, the 'Unsheathed Sword of God'); (592 C.E. - 642 C.E.) was a Muslim Arab soldier, a general, and a companion of the prophet Muhammad. He ranks alongside some of the finest military commanders in history and had the distinction of being undefeated.

voor meer informatie over deze sa7abi (Radiya allaho 3anh):
http://www.swordofallah.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_bin_Walid


bedankt voor de links

17-10-2006, 21:46

Citaat door Telepis:
Ik weet dat jij ook kan discussieren, maar dat neemt niet weg dat jij niet inhoudelijk hoeft te reageren. Als jij iemand voor iets uitmaakt of een stelling neemt of wat dan ook, dan moet je dat kunnen bekrachtigen met argumenten/voorbeelden.. anders is het fout/zwak..

Maar sorry, ik wou alleen ff je topic levendig houden.. aangezien niemand reageerde.. mijn fout..


sorry voor dat prikkelend reactie van mij.. maar had gewoon geen zin in dat soort discussies.. want uiteindelijk leiden ze toch tot nergens (uit mijn ervaring van marokko.nl)

voor de rest bedankt

17-10-2006, 21:47

Citaat door AnabjiGast:
Hij is helemaal geen held. Arabieren hebben van hem een held gemaakt.
Arabieren zijn goed in geschiedvervalsing


Kan, ik weet niet.. Ik zei dat gewoon op basis van de begin post.. mij boeit het eigenlijk niet zo... dus zal er geen mening over hebben..

17-10-2006, 21:50

Citaat door AnabjiGast:
Hij is helemaal geen held. Arabieren hebben van hem een held gemaakt.
Arabieren zijn goed in geschiedvervalsing


aldus anabjigast

voor de rest ra7imaho allah deze held van de islam..

straks ga ik nog horen dat profeet mohammed niet bestaat.. en dat arabieren dat persoonlijkheid hebben verzonnen om de wereld over te nemen

voor de rest salaam

17-10-2006, 21:55



Citaat door tanjawi_chdid1:
aldus anabjigast

voor de rest ra7imaho allah deze held van de islam..

straks ga ik nog horen dat profeet mohammed niet bestaat.. en dat arabieren dat persoonlijkheid hebben verzonnen om de wereld over te nemen

voor de rest salaam


Dan moet ik toegeven dat die plan dan ZWAAR mislukt is...

17-10-2006, 22:28

Citaat door Telepis:
Dan moet ik toegeven dat die plan dan ZWAAR mislukt is...



ewa jah je weet maar nooit... bedoel heb een stukje over een van de bekendste sa7ab van de profeet gezet...profeet vzmh noemde hem sayfo allah (zwaard van allah).. en dan hoor ik dat reactie van hem.. ewa wat moet ik denken tegenwoordig alles kan...straks gaat ie nog in aboubakr twijfelen en otman en oma en 3ali je weet maar nooit...daarom ga ik ook niet in op zulke discussies..

maar ja zoals ik al zei je weet maar nooit

17-10-2006, 22:32

Citaat door tanjawi_chdid1:
..profeet vzmh noemde hem sayfo allah (zwaard van allah)..


Er zij zelfs Hadiths waarin staat dat Imazighen zijn de slechts mensen in de wereld en dat Profeet Berbers voor 1 Dinar heeft verkocht.

Moet ik dat ook geloven?

Of vind je dat profeet wel een racist is die zijn geld verdient door Imazighen te verkopen?

Pagina's : [1] 2