Bekijk volle/desktop versie : Emigreren naar marokko?



17-10-2006, 11:06
Salaam mahlekom mensen,

Ik zit met een aantal vragen en hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden.

Om mijn verhaal kort te houden zit ik met het volgende:

Er is een jongen in marokko die mijn hand wil komen vragen en hij wilt meteen aanstaande zomer in het huwelijk treden InshAllah, en ik ben er ook mee eens. Alleen hij wilt niet naar Nederland komen maar hij wilt dat ik bij hem in Marokko blijf. En om eerlijk te zijn wil ik dat ook heel erg graag. Want ik heb het zo gehad met Nederland, ik denk iedereen wel een beetje hoe het hier er tegenwoordig aan toe gaat.

Alleen kan ik mijn Nederlandse nationaliteit (paspoort) behouden. Ik heb namelijk geen Marokkaanse paspoort. Wie weet waar ik moet beginnen om het allemaal zo ver te krijgen om InshAllah aanstaande zomder in Marokko te verblijven voor altijd.

En hoe zit het met de zorgverzekering voor eventuele kinderen voor later.

Alvast ontzettend bedankt voor de antwoorden.

Alaikom salaam
__________________________

22-10-2006, 15:58


Salaam alaikoem zuster,

Je hebt groot gelijk , Nederland is echt aan het veranderen ten opzichte van ons moslims. Tegenwoordig hoor je allemaal negatieve dingen via media en in de krant.En met de economie gaat het ook de verkeerde kant op. Maar machaallah dat jij die stap al wilt maken. Insahallah staat allah jullie beiden bij in de keuzes die jullie zullen maken. En nu een antwoord op je vraag je kan gewoon een marokaanse paspoort aanvragen hier in nederland, en behoud gewoon je nederlandse voor het geval wanneer je wilt reizen. Ja en over de zorgverzekering ik denk zelf niet dat je vanuit nederland wordt geholpen, maar vraag je zorgverzeking maar voor informatie. Nou succes, en insahallah moge al je wensen uitkomen

walaikoem asalaam

22-10-2006, 16:05
salaam ,lieve meid ik denk zelf dat je een afspraak moet maken met een maatschappelijk werker die jou het een en het andere kan uitleggen en informatie geven ,maar geef nooit je paspoort op want stel dat je van gedachten veranderd en zo dat jullie messchien toch hier willen leven in nl,nu denk je anders maar strakjes als je kids hebt dan denk je toch anders ik wens jou veel geluk van de wereld en maak er iets van groettjes hanan

23-10-2006, 21:52
dank jullie wel voor jullie reacties

24-10-2006, 11:35


heey meid ik vindt het heel mooi dat je naar marokka wilt gaan maar je kan voor hem tog ook de papieren in orde maken va nederland en dan kan je altijd naar nederland komen als je wil niet
maar meid jij weet het beste moge allah je helpen met je keuzes

24-10-2006, 23:37
mijn zus en haar man en kinderen zijn ook vertrokken naar marokko...
Als je een nederlandse paspoort hebt is het geen probleem, je kan komen en gaan wanneer je wilt. Maar hou wel de verloopdatum in de gaten

25-10-2006, 14:09
salam alikoem
jah indd zo als je al zij aboe imraan,je kan je nederlandse paspoort wel houwen.k zelf woon nu ook in marokko(bijna 7 jaar)
salam alikoem

25-10-2006, 14:32

Citaat door mouslima1:
salam alikoem
jah indd zo als je al zij aboe imraan,je kan je nederlandse paspoort wel houwen.k zelf woon nu ook in marokko(bijna 7 jaar)
salam alikoem



mascha allah
hoe doet je man dat met werken etc..
Ik wil ook wel later inscha alla terug, alleen ik denk dat je moeilijk aan geld daarso kan komen
wasalamoe alaikoem

25-10-2006, 14:54
salam alikoem
nee k werk niet elhamdoelilah, k heb wel op school gezeten,maar nu zit ik op moskee, ben kuraan aan het leren ,en we leren ook tajwied en ook tafsier elkuraan (hoop dat het me lukt inschallah).
wij leven elhamdoelilah heel goed,en het is indd een beetje moeilijk,maar je kan wel een handje geholpen worden door je familie,vriend..ect, dan is het wel een beetje makkelijk denk k
doe altijdt doea's tijdens de salaat....dan komt het wel goed inschallah


salam alikoem jullie zuster

26-10-2006, 10:49

Citaat door ayaha:
heey meid ik vindt het heel mooi dat je naar marokka wilt gaan maar je kan voor hem tog ook de papieren in orde maken va nederland en dan kan je altijd naar nederland komen als je wil niet
maar meid jij weet het beste moge allah je helpen met je keuzes



dank je wel voor je reactie, maar ik heb bewust juist noet voor deze keuze gekozen. ik zie geen toekomst meer hier in Nederland, nu al niet laat staan over een paar jaar. dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. maar ik voel me hier niet meer welkom, en wou altijd al terugkeren naar Marokko.

Gair InshAllah

26-10-2006, 10:50

Citaat door mouslima1:
salam alikoem
jah indd zo als je al zij aboe imraan,je kan je nederlandse paspoort wel houwen.k zelf woon nu ook in marokko(bijna 7 jaar)
salam alikoem


Salaam mahlekom

wat heerlijk voor je, al 7 jaar .

Alaikom salaam

26-10-2006, 15:42
je kan je nederlandse paspoort behouden en je marokkaanse paspoort weer verlengen, maroc doet niet moeilijk. alleen je verzekering wordt beeindigt dit omdat je niet meer in nederland verblijft en niet een inkomen hebt, wanneer je weer in nederland bent kan je het weer openen, maar neem voor de zekerheid contact met je eigen verzekring en rechtshulp kan je ook goed helpen met je keuzes.
om een nederlandse paspoort te behouden heeft veel voordelen, niet alleen voor jouw, maar ook insallah voor je eiegen kinderen, zij kunnen wanneer zeouder zijn makkelijker naar nederlandof ergens in europa studeren, werken wonen. alles is natuurlijk aan allah, maar wat je kan behouden behoudt het ook.
ik weet niet wat je van plan bent in maroc. maar indien ik de keuze had gemaakt dan was ik iets begonnen, b.v arabis lesgeven aan vrouwen, nederlands lesgeven, er is veel vraag naar.
maar insallah dat je het naar je zin zult kijgen,, weetdat het in de eerste jaar het niet meevalt, je trouwt, je leven deel je samen met iemand, en natuurlijk ook met zijn familie, en je eigen familie zul je ook niet vaak zien, hou daar rekening mee.
salaam