Bekijk volle/desktop versie : forum seksistisch?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

16-10-2006, 15:03
De wereld van de Marokkaanse vrouw
Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2006. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes.


16-10-2006, 15:16


Waarom?

Wat is er volgens jou negatief aan dan?

16-10-2006, 15:21
krijgen we dit gezeik weer?

16-10-2006, 15:25

Citaat door een_Rotterdamse:
Waarom?

Wat is er volgens jou negatief aan dan?


alsof het leven van een vrouw alleen maar daar uit bestaat........?

16-10-2006, 15:29


Waaruit denk je dat het nog meer uit bestaat...

16-10-2006, 15:31

Citaat door sabigha:
alsof het leven van een vrouw alleen maar daar uit bestaat........?



Er staat van werkvloer tot keukenvloer. Dit is een heel breed begrip. Waar bestaat jouw leven nog meer uit dan wat er niet tussen staat.

16-10-2006, 15:34

Citaat door Nysha:
krijgen we dit gezeik weer?



Citaat door Nysha:
krijgen we dit gezeik weer?


k heb de hele dag al nie gedronken > van zeiken komt dus nie veel terecht

T is gewoon zo. Waarom is er geen forum geopend over de wereld van mannen...? Zoiets in de trant van: praat mee over de wereld van de marokkaanse man anno oertijd - 2006 (weinig veranderd in al die jaren behalve dat ze nu rechtop lopen en geen knots in de hand hebben). Van oorlog tot zappen. Van seks tot vreemdgaan. Van auto's tot 'hoe-sla-ik-mijn-vrouw'.


16-10-2006, 15:35

Citaat door een_Rotterdamse:
Er staat van werkvloer tot keukenvloer. Dit is een heel breed begrip. Waar bestaat jouw leven nog meer uit dan wat er niet tussen staat.


Are you kidding me....?

16-10-2006, 15:37

Citaat door sabigha:
Are you kidding me....?



No, you me?

Kom op dan met waar jouw leven nog meer uit bestaat dan?

16-10-2006, 15:41

Citaat door een_Rotterdamse:
No, you me?

Kom op dan met waar jouw leven nog meer uit bestaat dan?



ja vertel eens..ben wel benieuwd dacht altijd dat ik van deze tijd was maar kennelijk doe ik het toch verkeerd.

16-10-2006, 15:43

Citaat door een_Rotterdamse:
No, you me?

Kom op dan met waar jouw leven nog meer uit bestaat dan?


k heb geen keukenleven en ben gewoon vrouw hoor..

Mijn leven: studeren/werken/op pad zijn/ vrijwilligerswerk/reizen/cultuur & talen/vrienden/en dan nu ff marokko.nl

16-10-2006, 15:45

Citaat door trisinti:
ja vertel eens..ben wel benieuwd dacht altijd dat ik van deze tijd was maar kennelijk doe ik het toch verkeerd.



je hebt mij toch nie horen zeggen dat je het verkeerd doet...?

K vroeg me alleen af waarom men altijd uit gaat van: 'vrouw-keuken en keuken-vrouw'.. Dát vind k nie kunnen.

16-10-2006, 15:53



Citaat door sabigha:
k heb geen keukenleven en ben gewoon vrouw hoor..

Mijn leven: studeren/werken/op pad zijn/ vrijwilligerswerk/reizen/cultuur & talen/vrienden/en dan nu ff marokko.nl


Ja maar dat jij geen keukenleven hebt betekend niet dat anderen dat ook niet hebben en dat het onzin is niet kan of dat er niets anders bestaat. Mijn leven bestaat ook uit studeren, werken, op pad zijn met gezin, reizen, vrienden, marokko.nl op z'n tijd en mijn huis waar ook mijn keuken onder valt. Net iets meer verrijkender voor het leven vind je ook niet. Mama heeft dit altijd voor mij gedaan, en nu ben ik aan het uitvogelen hoe dit voor mij en mijn kids het beste werk.

Succes met je leventje.

16-10-2006, 15:56

Citaat door een_Rotterdamse:
Ja maar dat jij geen keukenleven hebt betekend niet dat anderen dat ook niet hebben en dat het onzin is niet kan of dat er niets anders bestaat. Mijn leven bestaat ook uit studeren, werken, op pad zijn met gezin, reizen, vrienden, marokko.nl op z'n tijd en mijn huis waar ook mijn keuken onder valt. Net iets meer verrijkender voor het leven vind je ook niet. Mama heeft dit altijd voor mij gedaan, en nu ben ik aan het uitvogelen hoe dit voor mij en mijn kids het beste werk.

Succes met je leventje.


Het gaat er nie om of je leven er wel of niet uit bestaat. Het gaat om het onderscheid die gemaakt wordt. En da's hier nu wel zeker het geval.

Jij ook suc6 met je leven

TER INFO:
Seksisme is een overdreven gerichtheid op het onderscheid tussen mannen en vrouwen. Dit kan leiden tot discriminatie waarbij mensen onterecht verschillend behandeld worden, of bejegend worden, bijvoorbeeld in taalgebruik, op grond van hun geslacht/sekse. Ernstig seksisme kan leiden tot vormen van onderdrukking.

16-10-2006, 16:03
Dus volgens jouw info worden vrouwen gediscrimeerd en onderdrukt op dit forum.

Dames, wie ervaart dit op deze manier?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7