Bekijk volle/desktop versie : hoe is jou henna dag verlopen?



Pagina's : [1] 2

16-10-2006, 08:30
vertel eens hoe dat ging werd er in de middag henaa gezet of avond? details a.u.b

16-10-2006, 10:09



Normaaaaallllllllllllllllllllll was kapot gevaarlijk.....
als je normaal fam. hebt zeker....

16-10-2006, 10:51
Bij de bruid wordt het meestal in de middag gezet tog.??

16-10-2006, 10:53
up wil ik ook wel weten

16-10-2006, 11:05


wahahhahahahhaha van wie wil je het eigenlijk wel weten ???

16-10-2006, 11:08

Citaat door Yasmina__Chafi:
wahahhahahahhaha van wie wil je het eigenlijk wel weten ???


huh nou we zijn gewoon benieuwd hoe zoiets gaat......

16-10-2006, 11:31
bij mij ging het zo.ik mocht niet meer van huis.ik ging dochen en toen kwam er een oude vrouw in de douch.moest ze helemaal met henna over mijn hele lichaam.en koraan lezen.en toen ik klaar was moest ik mijn kamer in.heb ik een beetje uitgerust.tegen een uur of 2 kwam de negaffa.had ze mijn haar gedaan en heb ik mijn kleren aan gedaan.en toen de make up.toen er mensen begonnen te komen.ben ik samen met mijn man naar de zitkamer. daarna was de negaffa begonnen met hena zetten op mijn handen.toen begon het aardig druk te worden.toen gingen de meiden dansen.toen kregen ze thee koekjes.daarna hadden ze gegeten.bleven ze nog een half uurtje begonnen mensen weer weg te gaan.en de volgende dag was het nog drukker.maar wel gezellig.dit was hier in nederland nu komt het toen in maroko.

16-10-2006, 11:31
bleef ze zitten tijdens het eten? en heeft ze maar 1 keer omgekleed?

soukran zina...

16-10-2006, 11:41
toen in 2000 heb ik ook een verloofing gegeven.op de verjaardag van mijn broertje had ik henna gedaan.maar alleen wij waren er alleen mijn vader en zussn en zijn moedr oma en tante die gingen mee helpen met eten en kokjes te maken.ging naar de kapster.toen ik klaar was kwamen ze met de auto halen en heb ik henna gedaan fotos gemaakt.de volgende dag kwamen er veel mensen.en mannen en vrouwen zaten bij elkaar het waren familie van elkaar.ik had 4 jurken 2 waren van mij en de ander van die negaffa.ik had een witte en een hinoestaanse jurk.we hadden ook tmar aan ekaar gegeven en melk.en de ringen en daarna gedanst.als ik me ging verkleden gingen ze met zijn alleen dansen en gek doen.maar was echt gezellig in marokko

16-10-2006, 11:58

Citaat door zanouba:
toen in 2000 heb ik ook een verloofing gegeven.op de verjaardag van mijn broertje had ik henna gedaan.maar alleen wij waren er alleen mijn vader en zussn en zijn moedr oma en tante die gingen mee helpen met eten en kokjes te maken.ging naar de kapster.toen ik klaar was kwamen ze met de auto halen en heb ik henna gedaan fotos gemaakt.de volgende dag kwamen er veel mensen.en mannen en vrouwen zaten bij elkaar het waren familie van elkaar.ik had 4 jurken 2 waren van mij en de ander van die negaffa.ik had een witte en een hinoestaanse jurk.we hadden ook tmar aan ekaar gegeven en melk.en de ringen en daarna gedanst.als ik me ging verkleden gingen ze met zijn alleen dansen en gek doen.maar was echt gezellig in marokko



heel leuk om je verhaal te lezen meid !!!

16-10-2006, 11:59

Citaat door zanouba:
bij mij ging het zo.ik mocht niet meer van huis.ik ging dochen en toen kwam er een oude vrouw in de douch.moest ze helemaal met henna over mijn hele lichaam.en koraan lezen.en toen ik klaar was moest ik mijn kamer in.heb ik een beetje uitgerust.tegen een uur of 2 kwam de negaffa.had ze mijn haar gedaan en heb ik mijn kleren aan gedaan.en toen de make up.toen er mensen begonnen te komen.ben ik samen met mijn man naar de zitkamer. daarna was de negaffa begonnen met hena zetten op mijn handen.toen begon het aardig druk te worden.toen gingen de meiden dansen.toen kregen ze thee koekjes.daarna hadden ze gegeten.bleven ze nog een half uurtje begonnen mensen weer weg te gaan.en de volgende dag was het nog drukker.maar wel gezellig.dit was hier in nederland nu komt het toen in maroko.


1 jurk? bleef ze zitten of hing ze weg tijdens eten?

16-10-2006, 12:08
bij mij ging het zo, werd de douche in geduwd (we zouden eigenlijk met z'n allen naar een hamam in den haag gaan, maar ging niet door)

Dus werd het de douche onder slaat oe slaam en luid gejoel en veel kaarsen, dat is bij ons de traditie. In de badkamer moet er een kaars blijven branden met een kommetje zout.

Verder nadat ik gedouchd had, was de visagiste (zus van zakiamode, echt een lieverd mashallah) al gearriveerd en had ik gewoon een makelijke kaftan aan en begon ze aan mijn haar en make up, we hebben het zo neutraal mogelijk die avond gehouden.

Uiteindelijk was ook de henna dame gearriveerd (ze is hier ook actief, echt een schat van een meid) ewa daarna werd ik onder begeleiding van twee kleine jochies met allebei dezelfde jeleba aan naar binnen gebracht, zij liepen voorop met een brandende kaars in hun hand en er werd qoraan gedraaid en dan ga je zitten en begint de henna dame met henna zetten dat was het. Rest van de avond is het dansen koekjes thee koffie en eten

Ik had maar 1 jurk gebroken wit met bijbehorende witte selham die ik over mijn jurk had, in plaats van de gebruikelijke rda. Ik heb het op de manier gehouden hoe ze bij mijn moeder henna doen dus in Taza

Het was een emotionele avond, vooral het moment dat mijn moeder mijn hoofd kwam kussen en een koranvers opzei. Verder heb ik alleen mensen uitgenodigd waarmee ik nauw contact heb. Alleen bij een paar heb ik ontzettende spijt dat ik ze in in eerste instantie heb uitgenodigd, maar hun straf komt wel inshallah.
Maar verder was het super.

Succes

16-10-2006, 12:24



Citaat door zanouba:
bij mij ging het zo.ik mocht niet meer van huis.ik ging dochen en toen kwam er een oude vrouw in de douch.moest ze helemaal met henna over mijn hele lichaam.en koraan lezen.en toen ik klaar was moest ik mijn kamer in.heb ik een beetje uitgerust.tegen een uur of 2 kwam de negaffa.had ze mijn haar gedaan en heb ik mijn kleren aan gedaan.en toen de make up.toen er mensen begonnen te komen.ben ik samen met mijn man naar de zitkamer. daarna was de negaffa begonnen met hena zetten op mijn handen.toen begon het aardig druk te worden.toen gingen de meiden dansen.toen kregen ze thee koekjes.daarna hadden ze gegeten.bleven ze nog een half uurtje begonnen mensen weer weg te gaan.en de volgende dag was het nog drukker.maar wel gezellig.dit was hier in nederland nu komt het toen in maroko.



Henna over heel je lichaam..??? Noooiiit van gehoord, en qoraan erbij lezen. Het klinkt heel eng, omdat Qoraan lezen in de douche niet is toegestaan. Is dit een traditie bij je in de familie? Zo ja, waar kom je vandaan precies? Sorry dat ik veel vraag maar ben heel benieuwd ernaar , want zo gaat het helemaal niet bij ons.

16-10-2006, 12:31
Mijn henna was heel simpel maar o zo emotioneel voor mij....
In de ochtend was het heel rustig thuis alleen me ma, schoonzussen en ik....heb die ochtend verschrikkelijk veel gehuild.....echt me ma stevig vastgepakt en echt gejankt samen.......
In de middag heb ik lekker gedoucht......toen kwam een hele goede vriendin die mijn haren en make up had gedaan.....ik had een hele simpele witte jurk en een super mooie wit kante sluier.....natuurlijke make up en mijn bos krullen lekker los....
Ik had niet veel mensen uitgenodigd alleen mensen die dicht bij mij staan....hennavrouwtje begon om 8uur en was tegen 10.00 klaar en daarna het avondeten....sefa met suiker en tegen 1.00 gingen de mensen naar huis....was veel gedanst etc....Ik heb mijn henna op een donderdagavond gedaan en het is echt een aanrader heb de vrijdag lekker uitgerust en de laatste dingen ingepakt etc.
Ik had trouwens ook heel de huiskamer wit laten decoreren met overal witte kaarsen en witte stof...was heel mooi maagdelijk

16-10-2006, 12:33
ik ken dat niet met de douche....ik ga gewoon alleen douchen en dan mag ze erna henna zetten....


lopie leuk hoor!! en hoe bevalt het huwelijk meid?

Pagina's : [1] 2