Bekijk volle/desktop versie : msemmen ?tesnift



15-10-2006, 15:26
salam
ik heb iets heel lekker gegeten een soort tesnift ziet er toch zo uit maar het smaakt ook een beetje naar msemmen weet iemand hoe je dat maakt
ik wil er bij zeggen dat het echt zo zacht is als tesnift mmmmm was echt lekker
wie heeft voor mij het recept aub
salam mimmi

15-10-2006, 17:19


euhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh nieumand kan nieumand me helpen

15-10-2006, 19:02
bedoel je elmefroek

15-10-2006, 19:04
dat is een soort lemsemen maar rond hij heeft een ingewikkelde vouw wijze dat kan ik je niet uitleggen. en je hebt elmefroek dezlfde,maar deze doe je gist in en in de oven

15-10-2006, 19:10


is het een soort tasnift met de smaak van lmsemen
als het zo is dan maak je je gewone tasnift alleen wanneer je begint te bakken moet je ongeveer twee lepels olie eronder zetten en dan weer omkeren en nog een lepel of twee erop zetten en wanneer die mooi rood is ben je klaar

ik neem aan dat tasnift het zelfde is als batboet of tewel brood gebakken in de pan corigeer me als ik het fout heb

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen

15-10-2006, 19:24

Citaat door saida68:
dat is een soort lemsemen maar rond hij heeft een ingewikkelde vouw wijze dat kan ik je niet uitleggen. en je hebt elmefroek dezlfde,maar deze doe je gist in en in de oven


die met die ingewikkelde vouw heet melwie heel veel leden hebben hem staan op hun toppers hier eentje van cookie

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=13427690&postcount=721

15-10-2006, 19:59

Citaat door oemalbanien:
die met die ingewikkelde vouw heet melwie heel veel leden hebben hem staan op hun toppers hier eentje van cookie

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=13427690&postcount=721



ja maar wij noemen hem elmefroek en doen ook olie bij om te bakken

15-10-2006, 20:01

Citaat door oemalbanien:
die met die ingewikkelde vouw heet melwie heel veel leden hebben hem staan op hun toppers hier eentje van cookie

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=13427690&postcount=721



dat is geen elmefroek

15-10-2006, 20:02
oke heb ik weer wat bij geleerd shokran

15-10-2006, 20:03

Citaat door oemalbanien:
oke heb ik weer wat bij geleerd shokran



graag gedaan schat (als je het tegen mij had)

15-10-2006, 20:11
jah ik had het tegen jou

maar ik had je andere reaktie niet gezien
wat is dan elmefroek ik ben benieuwd
hoe maak je het

15-10-2006, 20:19
net als lemsemen maar lekkerdervind ik zelf. het is een grote tesnift net als brood. en je maakt het met de zelfde ingredienten.je vouwt het bijna hetzelfde als die link van jou net. maar dan moet hij heel dun zijn dat je er doorheen kan kijken dan met boter smeren beetje zachte smida op en dan vouwen en niet strak rond als op de link, maar heel los. zo door gaan. dan tesnift van maken in imsegar doen. als je wilt omdraaien moet je hem met olie natmaken daar word hij rood van. als hij klaar is dan prop je hem zegmaar aan alle kanten (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) je doet dat zodat hij aan de binnenkant helemaal los gaat zitten.

heerlijk maar hij valt sterk op de maag bij mij.

15-10-2006, 20:22


en je hebt er een de zelfde berijdingswijze alleen doe je hier gist bij ,maar dan maak je 2 en dan maak je de ingredienten voor kipbestilla klaar. dan leg je 1 tesnift op de bakplaat je doet het mengsel erop dan de andere tesnift erop en de zij kanten vast maken in de oven. deze is ook lekker.

15-10-2006, 20:23
ik hoop dat je er wat aan hebt.