Bekijk volle/desktop versie : *Hulp/tips gevraagd!!!!*



Pagina's : [1] 2

14-10-2006, 13:29
Hey dames,

Ik zit met een probleem:

Ik ben vorig jaar gestopt met school toen ik wist dat ik zou trouwen en naar Spanje zou verhuizen.
Ik heb toen mijn SDV diploma gehaald (niveau 3).
Het plan was om door te gaan met niveau 4, maar zoals ik al zei heb ik dat niet gedaan i.v.m. trouwen.

Ik heb maanden naar werk gezocht, maar dat schoot helemaal niet op.
Tot ik in mei werk vond en lekker aan het werk ging.
Ik ben nu 4 weken terug van vakantie, maar het wilt weer niet echt lukken met het vinden van werk en dat terwijl ik een schuld heb die ik moet aflossen en daar komt ook bij dat ik volgend jaar Inshallah weer terug wil naar school.
Dan moet ik dus wel die schuld betaald hebben.
Anders word het erg moeilijk en zal de schuld alleen maar nog meer oplopen...

Ik sta bij verschillende uitzendbureau's ingeschreven, maar hoor niet veel van ze.

Op dit moment heb ik dus ook helemaal geen inkomen en ik moet ook nog eens mijn rekeningen betalen (ziekenfonds, abonnement).......

Weten jullie misschien of ik recht heb op een uitkering van het CWI, maar daarnaast wel gewoon blijf zoeken naar werk?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Inshallah.........


Alvast bedankt.....


Loubna

14-10-2006, 13:31


jah jij hebt recht op de bijstand.daarvoor moet je naar het cwi toe gaan en die helpen je verder.succes

14-10-2006, 13:36
salaam aleikoum,
volgens mij heb je wel recht op een inkomen, kijk bij http://www.kennisring.nl
suc6,


een vraagje: kom je uit arnhem????

14-10-2006, 13:42
Bedankt lady's!!!!!

Samira, ik ga gelijk op die site kijken!!!!


En nee, ik kom niet uit Arnhem..........

14-10-2006, 14:52


Meer tips zijn welkom dames!!!!

14-10-2006, 15:50
nou meid tegenwoordig krijg je niet ozmaar een uitkering!!
Hoe oud ben je?
Ik zeg je gewoon heel eerlijk ze zijn harstikke hard tegen overig Jongeren..

14-10-2006, 16:58

Citaat door tafoenast:
nou meid tegenwoordig krijg je niet ozmaar een uitkering!!
Hoe oud ben je?
Ik zeg je gewoon heel eerlijk ze zijn harstikke hard tegen overig Jongeren..



Ik ben 21 jaar.


Het is niet zo dat ik lekker wil profiteren van die uitkering, ik ben juist heel actief opzoek naar werk.
In de tussen tijd heb ik wel geld nodig om mijn rekeningen te kunnen betalen etc. Anders krijg ik daar straks ook problemen mee.

Mijn ouders die helpen me echt heel veel, maar ik wil nu toch echt mijn eigen geld hebben om alles voor me zelf te kunnen kopen, snap ie......

14-10-2006, 17:13
meid wann ga je trouwen dan???en kan je verloofde je in tussen ff niet helpe

14-10-2006, 17:34

Citaat door prinses007:
meid wann ga je trouwen dan???en kan je verloofde je in tussen ff niet helpe




Ik ga niet meer trouwen met hem...
Dus ik lijf gewoon in Nederland. Daarom wil ik alles regelen en weer lekker naar school..........

14-10-2006, 17:38

Citaat door marocloubna:
Ik ben 21 jaar.


Het is niet zo dat ik lekker wil profiteren van die uitkering, ik ben juist heel actief opzoek naar werk.
In de tussen tijd heb ik wel geld nodig om mijn rekeningen te kunnen betalen etc. Anders krijg ik daar straks ook problemen mee.

Mijn ouders die helpen me echt heel veel, maar ik wil nu toch echt mijn eigen geld hebben om alles voor me zelf te kunnen kopen, snap ie......



Neem contact op met de CWI en die kunnen je wel verder helpen..

14-10-2006, 22:16

Citaat door tafoenast:
Neem contact op met de CWI en die kunnen je wel verder helpen..



Dat is het eerst wat ik maandag zal doen, Inshallah.......

15-10-2006, 03:40
Succes!!!!!!!



15-10-2006, 10:16


Meid je kunt het via het CWI proberen, maar ik denk dat je weinig kans maakt vanwege je leeftijd! De overheid heeft veel middelen neergezet om vooral de jongeren weer aan het werk te krijgen! En tot die categorie behoor jij !Ik heb een jaar lang stage gelopen bij het CWI en toen kwamen de jongeren terecht in een scholingstraject, dus 4 dagen werken en 1 dag naar school en ze kregen een leuke vergoeding maar geen echte salaris! Als je geen scholingstraject wilt volgen, dan gaan ze je een half jaar lang begeleiden naar werk.. Zo gingen bij het CWI in Amsterdam te werk! Ik weet dat jij naar een andere CWI hoort te gaan, dus ik hoop dat zij jou wel die aanvraag bijstand laten doen want waar ik werkte lieten ze dat niet toe. Pas na een half jaar!

Succes meid!!

15-10-2006, 11:15
Meisje hoe kan je dat niet weten?

Je hebt je sdv diploma gehaald zeg je?

Je had gelijk naar cwi moeten stappen....en met jou kennis kan je er wel wat uithalen.

16-10-2006, 08:45

Citaat door Ghatar_tangawia:
Meid je kunt het via het CWI proberen, maar ik denk dat je weinig kans maakt vanwege je leeftijd! De overheid heeft veel middelen neergezet om vooral de jongeren weer aan het werk te krijgen! En tot die categorie behoor jij !Ik heb een jaar lang stage gelopen bij het CWI en toen kwamen de jongeren terecht in een scholingstraject, dus 4 dagen werken en 1 dag naar school en ze kregen een leuke vergoeding maar geen echte salaris! Als je geen scholingstraject wilt volgen, dan gaan ze je een half jaar lang begeleiden naar werk.. Zo gingen bij het CWI in Amsterdam te werk! Ik weet dat jij naar een andere CWI hoort te gaan, dus ik hoop dat zij jou wel die aanvraag bijstand laten doen want waar ik werkte lieten ze dat niet toe. Pas na een half jaar!

Succes meid!!




Ik wilde je nog mailen hierover, omdat ik weet dat je bij het CWI stage hebt gelopen......

Ze doen dus wel moeilijk.......

Ik ben van plan om zometeen even langs te gaan en te kijken hoe ze dat bij het CWI in Zeist doen..........

Ik wil echt aan de slag......... Dit leventje bevalt me totaal niet.
Helaas is het niet zo makkelijk....

Alhamdoulilah......

Bedankt meid!!!!

Pagina's : [1] 2