Bekijk volle/desktop versie : miskraam



Pagina's : [1] 2 3

14-10-2006, 11:58
salaam allemaal.
ik wil jullie vragen wie er ook eens een miskraam heeft gehad?
zo ja, hoe ben je ermee omgegaan?
ik heb gisteren ochtend tijdens shor een miskraam gehad.
ik was 5 weken overtijd.

hoe lang heeft er tussen gezeten voor jullie weer zwanger konden raken?
ik slik zowieso geen pil meer.
Maar nu is mn vraag:
Hebben jullie Het na het bloeden met of zonder condoom gedaan?

Ik zit er heel erg mee. Heb zowat gisteren de hele dag zitten huilen.
Ik verga van de krampen in mn buik.
Ik slaap bijna de hele dag en nacht.

Mn ma kan ik niets vragen over een miskraam, omdat ik haar niets heb verteld.
Niemand wist van mijn zwangerschap. Alleen mn man en ik.

Wie kan mij alstublieft hier iets over vertellen?

Djazakoemoe Allahoe Gairan.

14-10-2006, 12:20


meid ik wens je heel veel sbar!
inchalah wordt je gauw weer zwanger!

14-10-2006, 12:29
Me zus had vorig jaar een miskraam gehad begin september, en begin november was ze zwanger...

Kheir inchaAllah...

14-10-2006, 13:50
Salaam allemaal.
Ik ben jullie allemaal dankbaar voor jullie medeleven.
Het is inderdaad Allah's wil.
Ik gun het echt niemand toe.
Maar het is wel jammer dat het zo moet zijn. Ik had me er zo op verheugd.
Maar gair inshae Allah

14-10-2006, 13:59


He meid,

Ik weet hoe het is, ik heb zelf vorig ja zomer een te vroege miskraam gehad...
Het heeft zo moeten zijn meid, inshallah zal allah je snel weer een wondertje geven!!!!

Meestal raden de artsen je aan om weer aan de pil te beginnen, zodat je niet gelijk zwanger word...
Maar ik heb zelf 16 maanden moeten wachten voordat ik weer nu zwanger ben alhamdoullilah, maar dat verschilt weer per vrouw!!!!
De krampen zijn normaal, maar dat gaat vanzelf over, rust lekker uit meid...

Sterkte ,

liefs Chahida

14-10-2006, 14:08
veel sbar meid en icha allah dat je terug zwanger mag worden,

14-10-2006, 15:24
Dan was je dus ongeveer 9 weken zwanger? wat erg. Het ligt allemaal in de handen van Allah.

Tijdens mijn zwangerschap dacht ik ook dat ik een miskraam zou krijgen, ik had de hele nacht hevige krampen, ik wist niet wat ik meemaakte..

Maar ik zag geen bloed, niets... wat het wel was weet ik niet, maar geen miskraam.

Dus ik weet wel een beetje hoe je je voelt.

16-10-2006, 09:37

Citaat door monatoetje:
salaam allemaal.
ik wil jullie vragen wie er ook eens een miskraam heeft gehad?
zo ja, hoe ben je ermee omgegaan?
ik heb gisteren ochtend tijdens shor een miskraam gehad.
ik was 5 weken overtijd.

hoe lang heeft er tussen gezeten voor jullie weer zwanger konden raken?
ik slik zowieso geen pil meer.
Maar nu is mn vraag:
Hebben jullie Het na het bloeden met of zonder condoom gedaan?

Ik zit er heel erg mee. Heb zowat gisteren de hele dag zitten huilen.
Ik verga van de krampen in mn buik.
Ik slaap bijna de hele dag en nacht.

Mn ma kan ik niets vragen over een miskraam, omdat ik haar niets heb verteld.
Niemand wist van mijn zwangerschap. Alleen mn man en ik.

Wie kan mij alstublieft hier iets over vertellen?

Djazakoemoe Allahoe Gairan.


Dag meid, wat erg voor je, ik leef met je mee

Ikzelf heb 3 miskramen gehad dus ik denk wel dat ik je vragen kan beantwoorden.

Het verschilt van vrouw tot vrouw wanneer ze weer zwanger raakt. De artsen raden aan om minimaal je eerste menstruatie af te wachten zodat je baarmoeder echt schoongemaakt wordt. Als deze menstruatie normaal is dan kun je als je wilt weer proberen zwanger te worden. Ook raden ze aan om 3 maanden rust te nemen om je miskraam te kunnen verwerken en je lichaam rust te gunnen om weer krachten te verzamelen voor een eventuele nieuwe zwangerschap.

Met of zonder condoom is ook ter eigen beoordeling. Als je nog niet zwanger wilt raken dan moet je zeker maatregelen van te voren nemen. Maakt het je niet uit dan hoeft een condoom niet hoor.

Voor de pijnlijke krampen kun je gewoon paracatamol slikken. Als de pijn na een week aanhoudt dan moet je even langs je huisarts voor controle.
Laat je tranen de vrije loop en neem de tijd om je verlies te verwerken, des te sneller raak je er weer bovenop.

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord, veel sterkte in ieder geval.

16-10-2006, 09:41
lieve meid,

heel veel sterkte, eigenlijk heeft selly alles al gezegd wat er te zeggen valt.

neem tijd om je verlies te verwerken. Huil lekker uit dat lucht op en praat er met je man over.

inshallah wordt je snel zwanger

16-10-2006, 09:42
wat erg meid...wens je veel sterkte toe en steun.

Moge Allah SWT jou en je man in de toekomst incha'allah belonen met een waardevol geschenk.

16-10-2006, 09:49
Veel sterkte meid, ik weet wat je doormaakt, heb het namelijk ook vorig jaar meegemaakt.
Je moet veel rust nemen en als de pijn te hevig is kun je een parcetemol innemen en als je werkt zou ik toch een paar dagen/weken vrij nemen om tot rust te komen meid .
Ik zou je de raad willen geven om toch 3 maanden te wachten voor je weer probeert zwanger te worden, want ik was meteen na de miskraam weer begonnen voor een kindje zonder mijn lichaam te tijd te geven om te genezen en ik had een jaar lang last van onregelmatige cyclus.
Het is bij iedere vrouw verschillend hoe lang het duurt voor je weer zwanger word, mijn zus had 3 maanden de pil gedronken na haar miskraam en ze werd een 2tal maanden later zwanger nadat ze de pil had gelaten.
En bij mij heeft het exact een jaar geduurd voor ik weer zwanger werd dus bij ieder is het anders.

Veel succes

16-10-2006, 11:13
ik wens je veel sbar meid.echt heel vervelend.misschien moet je het met ieand over praten wie je echt vertrouwd bijvoorbeeld je moeder.kan je jouw hart ook luchten misshien heeft ze tips voor de volgende keer wat jewel en niet moet doen.gire inchallah.moge god je snel verblijde met een kleine baby.inchallah

16-10-2006, 11:43


Ik begrijp hellemaal hoe je je voelt.
Ik heb zelf ook 4 miskramen achter de rug.
Dat is allemaal binnen een jaar gebeurd, dus ik raad jou aan om toch even een tijdje te wachten voor je weer begint.
Ook om je lichaam wat rust te geven.
Ik wil nu zelf ook weer beginnen maar ben weer heel bang voor een volgende miskraam, weet dat alles in handen van Allah ligt, maar ben toch heel bang.
En misschien heel stom van me maar ben ook heel jarloers als ik zwangere vrouwen zie die op het punt staan om te bevallen en bij wie het wel goed is gegaan .
Mijn zus is afgelopen woensdag ook bevallen van een dochtertje, en ik was heel blij voor haar ik gun het haar echt, maar aan de andere kant was ik toch weer verdrietig.
Maar waar ik me ook best wel kwaad om kan maken is als mensen weten dat je een miskraam hebt gehad en zeggen van, ah joh het was nog geen eens een kind, het was nog veelste klein. Maar ze weten zeker niet dat je het zelf al wel als je kindje beschouwt en hoe klein het ook is dat het echt pijn doet. Hebben jullie dat ook?

16-10-2006, 11:51

Citaat door Taseb7ant25:
Ik begrijp hellemaal hoe je je voelt.
Ik heb zelf ook 4 miskramen achter de rug.
Dat is allemaal binnen een jaar gebeurd, dus ik raad jou aan om toch even een tijdje te wachten voor je weer begint.
Ook om je lichaam wat rust te geven.
Ik wil nu zelf ook weer beginnen maar ben weer heel bang voor een volgende miskraam, weet dat alles in handen van Allah ligt, maar ben toch heel bang.
En misschien heel stom van me maar ben ook heel jarloers als ik zwangere vrouwen zie die op het punt staan om te bevallen en bij wie het wel goed is gegaan .
Mijn zus is afgelopen woensdag ook bevallen van een dochtertje, en ik was heel blij voor haar ik gun het haar echt, maar aan de andere kant was ik toch weer verdrietig.
Maar waar ik me ook best wel kwaad om kan maken is als mensen weten dat je een miskraam hebt gehad en zeggen van, ah joh het was nog geen eens een kind, het was nog veelste klein. Maar ze weten zeker niet dat je het zelf al wel als je kindje beschouwt en hoe klein het ook is dat het echt pijn doet. Hebben jullie dat ook?


Ik denk dat je alleen kan weten hoe het voelt als je het zelf meemaakt.. dus mensen die zoiets zeggen... Maar elhamdoelillah lieverd.. zoals ik hierboven geschreven heb heeft me zus hetzelfde meegemaakt, ze had miskraan, 3 maanden later was ze zwanger... alles ging goed... de dag dat haar water gebroken is ging ze naar ziekenhuis om te bevallen dus, en wat zeiden ze tegen haar? Sorry mevrouw, maar het hartje van de baby klopt niet meer, soubhanAllah.. 9 maanden gedragen en dan afscheid moeten nemen.... Qadr 'Allah, zijn allemaal baby's van djennah inchaAllah

16-10-2006, 12:19
moeilijk allemaal, maar je moet het ook aan de andere kant zien..de lichaam breekt een zwangerschap niet zomaar af..meestal is het vruchtje niet goed en is er wat mis gegaan bij de deling dus je kan niet echt spreken van een gezond kindje die zomaar weg is...Maar ik begrijp dat het moeilijk is..
sabroe oe safie na regen komt zonneschijn inshallah!!

Pagina's : [1] 2 3