Bekijk volle/desktop versie : Kamer spreekt schande van verdwijnen Lingo



Pagina's : [1] 2

13-10-2006, 23:21
DEN HAAG - De Tweede Kamer spreekt schande van de beslissing van netcoördinator Ton F. van Dijk (Ned. 1) om de woordquiz Lingo de nek om te draaien. CDA-Kamerlid Joop Atsma bevraagt dinsdag tijdens het vragenuurtje in het parlement minister Maria van der Hoeven (Media) over de kwestie. Dat meldde hij vrijdag. Ook de PvdA noemt het schrappen van Lingo schandelijk.


Volgens Atsma raakt de beslissing van Van Dijk het hart van het publieke bestel. De coördinator wil het spelletje van presentatrice Lucille Werner stoppen omdat er te veel oudere kijkers naar kijken. Van Dijk wil een spel voor zowel jonge als oude kijkers. „Wat is dat voor raar soort discriminatie? Donderdag keken er iets meer dan 800.000 kijkers. Blijkbaar zijn dat veel ouderen, maar is dat erg? Ons publieke omroepbestel is niet gemaakt voor dit soort overwegingen, maar dat alle groepen in de samenleving moeten worden bereikt.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/51488481/Kamer_spreekt_schande_van_verdwijnen_Lingo.html

13-10-2006, 23:24


Mijn neefje van 9 kijkt heel graag Lingo en hij leert er nog wat van ook..vind het onzin om het te laten verdwijnen als het nog dagelijks 800000 kijkers trekt.

13-10-2006, 23:25
Het moet wel ontzettend goed gaan met Nederland dat ze in Den Haag zelfs tijd hebben om aan dit soort onderwerpen serieus aandacht te besteden.

13-10-2006, 23:26
Het is toch wat hé, nu is het weer Lingo, gisteren was het de Gouden Kooi... , ze hebben het er maar druk mee.

Maar wat Lingo betreft, mijn kinderen zijn er mee opgegroeid, P A T A T was ons favoriete 5 letter woord, totdat de kids het ook konden spellen..
mijn ouders hebben hun woordenschat met Lingo vergroot, aanzienelijk vergroot en doen trouw elke dag mee. Dus ja, kan me wel voorstellen dat men in opstand komt.

13-10-2006, 23:38



Citaat door Rebel_1963:
Het is toch wat hé, nu is het weer Lingo, gisteren was het de Gouden Kooi... , ze hebben het er maar druk mee.

Maar wat Lingo betreft, mijn kinderen zijn er mee opgegroeid, P A T A T was ons favoriete 5 letter woord, totdat de kids het ook konden spellen..
mijn ouders hebben hun woordenschat met Lingo vergroot, aanzienelijk vergroot en doen trouw elke dag mee. Dus ja, kan me wel voorstellen dat men in opstand komt.


Ik vind Lingo ook leuk.

Iedere keer weer proberen om het woord te zien voordat de delnemers het doen. Wat meestal niet lukt.

Verder vind ik het ook geweldig hoe de precentratrice zich weet neer te zetten. Gehandicapt, maar vol van leven.

Voor de rest vind ik het ontzettend leuk dat de mogelijke verdwijning van Lingo zo veel commotie oproept.

Lingo is toch beter dan "that's the question"

13-10-2006, 23:41

Citaat door rooiemao:
Ik vind Lingo ook leuk.

Iedere keer weer proberen om het woord te zien voordat de delnemers het doen. Wat meestal niet lukt.

Verder vind ik het ook geweldig hoe de precentratrice zich weet neer te zetten. Gehandicapt, maar vol van leven.

Voor de rest vind ik het ontzettend leuk dat de mogelijke verdwijning van Lingo zo veel commotie oproept.

Lingo is toch beter dan "that's the question"


Kijk alleen naar Lingo, als ik tijd heb tenminste, altijd al gevolgd en meegespeelt. Ook leuk als we bij opa en oma zitten, dit is tenminste een programma waar je met je gezin naar kan kijken én er iets van opsteekt!

13-10-2006, 23:44

Citaat door Rebel_1963:
Het is toch wat hé, nu is het weer Lingo, gisteren was het de Gouden Kooi... , ze hebben het er maar druk mee.

Maar wat Lingo betreft, mijn kinderen zijn er mee opgegroeid, P A T A T was ons favoriete 5 letter woord, totdat de kids het ook konden spellen..
mijn ouders hebben hun woordenschat met Lingo vergroot, aanzienelijk vergroot en doen trouw elke dag mee. Dus ja, kan me wel voorstellen dat men in opstand komt.


Lingo moet blijven!

Anders verkoop ik mijn tv.

Niet dat dat wat opbrengt, maar uit principe.

Ik bedoel: wat is Nederland zonder Lingo?

Taal is pret.

13-10-2006, 23:47

Citaat door rooiemao:
Lingo moet blijven!

Anders verkoop ik mijn tv.

Niet dat dat wat opbrengt, maar uit principe.

Ik bedoel: wat is Nederland zonder Lingo?

Taal is pret.


Héhé, ik kan weer lachen!

Inderdaad, ik had gehoopt dat ik samen met mijn klein koters op de bank Lingo kijken. Dit word me ontnomen, dit kan gewoon niet!!

Maar, inderdaad, met taal kan je zeker pret hebben, 't is maar net hoe je het gebruikt!

13-10-2006, 23:48

Citaat door Rebel_1963:
Kijk alleen naar Lingo, als ik tijd heb tenminste, altijd al gevolgd en meegespeelt. Ook leuk als we bij opa en oma zitten, dit is tenminste een programma waar je met je gezin naar kan kijken én er iets van opsteekt!



En je traint je eigen brein.

13-10-2006, 23:53
Lucille is nu op tv bij dat programma van Paul Witteman en Jeroen Pauw. Ze hield een heel goed betoog, maar Paul en Jeroen sneeuwden haar argumenten een beetje onder met flauwe grapjes. Jammer.

13-10-2006, 23:55

Citaat door jimmy_page:
Lucille is nu op tv bij dat programma van Paul Witteman en Jeroen Pauw. Ze hield een heel goed betoog, maar Paul en Jeroen sneeuwden haar argumenten een beetje onder met flauwe grapjes. Jammer.


Komt er een herhaling later op de avond?

13-10-2006, 23:58

Citaat door jimmy_page:
Lucille is nu op tv bij dat programma van Paul Witteman en Jeroen Pauw. Ze hield een heel goed betoog, maar Paul en Jeroen sneeuwden haar argumenten een beetje onder met flauwe grapjes. Jammer.


Ik heb het ook gezien. Ik vond het ook lullig.

14-10-2006, 00:05



Citaat door Rebel_1963:
Komt er een herhaling later op de avond?


Volgens http://www.tvgids.nl niet. Je kunt het binnenkort wel op de site kijken.

14-10-2006, 00:06

Citaat door Rebel_1963:
Komt er een herhaling later op de avond?


Vannacht... maar ze heeft in mijn ogen wel gewonnen. Omdat ze zichzelf bleef. Doorzettertje die vrouw.

Als je bij deze figuren een spelletje moet gaan verdedigen moet je heel sterk in je schoenen staan.

Ik vind het een leuk spel.

Verder heb ik bewondering voor haar. Doorzetten.. wat er ook gebeurd.

14-10-2006, 00:13

Citaat door rooiemao:
Vannacht... maar ze heeft in mijn ogen wel gewonnen. Omdat ze zichzelf bleef. Doorzettertje die vrouw.

Als je bij deze figuren een spelletje moet gaan verdedigen moet je heel sterk in je schoenen staan.

Ik vind het een leuk spel.

Verder heb ik bewondering voor haar. Doorzetten.. wat er ook gebeurd.


Vannacht toch een herhaling? Dan heb ik niet goed gezocht.

Ze heeft inderdaad gewonnen. Die elitaire houding van P & W sloeg echt nergens op. Er kijken wel een miljoen mensen naar en daar werd niet eens serieus op in gegaan.

Pagina's : [1] 2