Bekijk volle/desktop versie : Mag je een vrouw kussen in de ramadan?



Pagina's : [1] 2

13-10-2006, 14:03
Ik hoor heel vaak dat je je vrouw niet mag kussen in de ramadan, of niet mag aankijken enzo, dit is echter niet waar.
Hieronder het bewijs van het tegendeel:



Omar de zoon van Abi Salamah verhaalt dat hij de Profeet (vrede zij met hem) had gevraagd: "Mag een vastende kussen?" Toen zei de Profeet (vrede zij met hem): "Vraag het aan deze." Hij bedoelde (zijn moeder) Oem Salamah (Allah zij weltevreden met haar). Toen vertelde zij hem dat de Profeet (vrede zij met hem) het wel deed. Toen zei hij: "O boodschapper van Allah, U zijn al uw voorgaande en toekomstige zonden vergeven!" Toen zei de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) : "Waarlijk, ik ben de meest godvruchtige en godvrezende van jullie." Overgeleverd door Imam Moslim.

Het laatste gedeelte van deze overlevering laat zien dat zelfs de MEEST GODVRUCHTIGE EN GODVREZENDE onder de moslims en dat is natuurlijk de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zijn vrouwen kuste tijdens het vasten, laat staan wij de zondaars. En als er iemand zou zijn die zich moet onthouden van kussen tijdens het vasten dan zou het de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) moeten zijn, maar toch deed hij dat niet.

Team al-Yaqeen: gebaseerd op de fatwa van Sjeikh Ibn Oethaimien (Allah zijn hem genadig).
Al Fatawa Al Moehimma blz. 431.

13-10-2006, 15:30


Ja dat klopt. Maar het mag niet tot gemeenschap leiden.

PERMISSIBLE THINGS FOR THE FASTING PERSON

There is no doubt for any servant who understands the Quraan and Sunnah that Allah (Ta'alax) only wants ease for His servants. So He (Ta'ala) made certain things allowed for those who fast.

The fast is valid for any person who wakes up in a state of sexual defilement.

Aa'isha and Umm Salamah relate: "That the Fajr used to come upon the Messenger (Salla Allahoe 3alajhie wasalamx) while he was in a state of sexual defilement from intercourse (from the previous night). He would then take a bath and (continue) fasting. [Bukharee]

Kissing and foreplay with one's wife (for the one who can control is desire):
Aa'ishah (Radhiaja Allahoe 3anhax) said: "The Messenger (Salla Allahoe 3alajhie wasalam) used to kiss (his wife) while he was fasting, and he used to involve in foreplay while fasting, but he was the most able of you to hold back his desires. [Bukharee and Muslim]

Amr Ibn al-Aas said: "We were with the Messenger (Salla Allahoe 3alajhie wasalam) when a young man approached him and said: 'O Messenger of Allah, can I kiss while fasting. He (Salla Allahoe 3alajhie wasalam) said: "No." Then an old man came and said: "Can I kiss while fasting?" He (Salla Allahoe 3alajhie wasalam) said: "Yes." We began to look at each other, and so the Messenger of Allah (Ta'ala) said: "The old man can control himself." [Ahmad]


x Dit heb ik zelf voluit geschreven. Op de site stond alleen de eerste letter tussen aanhalingstekens.

Bron: http://spubs.com/sps/sp.cfm?subsecID=IBD09&articleID=IBD090003&articleP ages=10

13-10-2006, 17:57

Citaat door hameed:


Eigen roem stinkt, dat is bekend maar wellicht is het een sterk verhaal van Imam Moeslim. Hij heeft er talloze.



Wie mag jij voorstellen om zo te praten over imam moeslim, heb jij ook je hele leven toegewijd aan de islam, of heeft een verderfzaaier jou wat verhaaltjes verteld zonder bewijzen of ben jij zelf die verderfzaaier?

13-10-2006, 18:02

Citaat door MaxProper:
Pas op Karim, die Hameed is niet te vertrouwen. Hij plaatst soms vreemde verhalen die afkomstig zijn van Imam Moeslim.


Bedoel je dat hij verkeerde dinge zegt over Imam moeslim?

13-10-2006, 18:07



Citaat door karimthemocro:
Bedoel je dat hij verkeerde dinge zegt over Imam moeslim?



Ga niet op hen in. Het zijn kafiers die tijd te veel hebben.

15-10-2006, 11:23
maar ik neem aan dat het gaat om een kus op de wang of niet? want als je uitbundig gaat kussen dan wek je toch gevoelens op?

15-10-2006, 11:36
Gewoon een normale kus (aan je vrouw/man) enzo is geen probleem.. als het gevoelens opwekt is niet toegestaan. Wa Allahu a'lem

15-10-2006, 11:38
Hameed en MaxProper... nog niet uitgefietst... Poeh poeh

15-10-2006, 13:13

Citaat door TOUBA:
maar ik neem aan dat het gaat om een kus op de wang of niet? want als je uitbundig gaat kussen dan wek je toch gevoelens op?



Als ik het goed heb gaat het in deze hadieth ook om voorspel, en dat is meer dan alleen kussen.

Het gaat er uiteindelijk om dat wanneer je iemand bent die zijn lusten kan bedwingen kun je gerust spelen met je vrouw, als het maar niet leid tot gemeenschap.

wa Allahoe a3lam.

15-10-2006, 13:24
Een gezonde man bedwingt zijn lusten niet. Dat leidt tot frustratie. Hij gebruikt wel zijn gezonde verstand.

15-10-2006, 17:26

Citaat door karimthemocro:
Ik hoor heel vaak dat je je vrouw niet mag kussen in de ramadan, of niet mag aankijken enzo, dit is echter niet waar.
Hieronder het bewijs van het tegendeel:



Omar de zoon van Abi Salamah verhaalt dat hij de Profeet (vrede zij met hem) had gevraagd: "Mag een vastende kussen?" Toen zei de Profeet (vrede zij met hem): "Vraag het aan deze." Hij bedoelde (zijn moeder) Oem Salamah (Allah zij weltevreden met haar). Toen vertelde zij hem dat de Profeet (vrede zij met hem) het wel deed. Toen zei hij: "O boodschapper van Allah, U zijn al uw voorgaande en toekomstige zonden vergeven!" Toen zei de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) : "Waarlijk, ik ben de meest godvruchtige en godvrezende van jullie." Overgeleverd door Imam Moslim.

Het laatste gedeelte van deze overlevering laat zien dat zelfs de MEEST GODVRUCHTIGE EN GODVREZENDE onder de moslims en dat is natuurlijk de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zijn vrouwen kuste tijdens het vasten, laat staan wij de zondaars. En als er iemand zou zijn die zich moet onthouden van kussen tijdens het vasten dan zou het de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) moeten zijn, maar toch deed hij dat niet.

Team al-Yaqeen: gebaseerd op de fatwa van Sjeikh Ibn Oethaimien (Allah zijn hem genadig).
Al Fatawa Al Moehimma blz. 431.




Dit klopt allemaal.. Je mag haar (JOUW VROUW) kussen en ook aanraken... Alleen je mag geen geslachtsgemeenschap hebben...

15-10-2006, 22:30
Mag wel kussn maar,geen geslachtsgem1schap
Allah a3lam

16-10-2006, 00:37


Omar de zoon van Abi Salamah verhaalt dat hij de Profeet (vrede zij met hem) had gevraagd: "Mag een vastende kussen?" Toen zei de Profeet (vrede zij met hem): "Vraag het aan deze." Hij bedoelde (zijn moeder) Oem Salamah (Allah zij weltevreden met haar). Toen vertelde zij hem dat de Profeet (vrede zij met hem) het wel deed. Toen zei hij: "O boodschapper van Allah, U zijn al uw voorgaande en toekomstige zonden vergeven!" Toen zei de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) : "Waarlijk, ik ben de meest godvruchtige en godvrezende van jullie." Overgeleverd door Imam Moslim.

Het laatste gedeelte van deze overlevering laat zien dat zelfs de MEEST GODVRUCHTIGE EN GODVREZENDE onder de moslims en dat is natuurlijk de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zijn vrouwen kuste tijdens het vasten, laat staan wij de zondaars. En als er iemand zou zijn die zich moet onthouden van kussen tijdens het vasten dan zou het de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) moeten zijn, maar toch deed hij dat niet.

Team al-Yaqeen: gebaseerd op de fatwa van Sjeikh Ibn Oethaimien (Allah zijn hem genadig).
Al Fatawa Al Moehimma blz. 431.



Dit werd ook verteld bij een lezing vandaar dat ik het wist...

16-10-2006, 15:54
en als je uiteindelijk wel gemeenschap hebt
wat zijn de gevolgen dan ?

Ongehuwde stel heb ik het nu over

16-10-2006, 16:07

Citaat door Bella_sissi:
en als je uiteindelijk wel gemeenschap hebt
wat zijn de gevolgen dan ?

Ongehuwde stel heb ik het nu over



Dan is je vasten verbroken.

je bedoelt dat je gemeenschap hebt voor het huwelijk?

Pagina's : [1] 2