Bekijk volle/desktop versie : iemand leren kennen om mee te trouwen



Pagina's : [1] 2

13-10-2006, 11:46
Salaam meiden en jongens,

heb even een vraagje aan jullie. Ben nu zelf 22 jaar en wil graag iemand leren kennen om insha allah mee te trouwen. Heb geen zin om een relatie aan te gaan van 2 jaar. Het is echt als doel om te trouwen. Het is alleen dat ik super onderzeker ben. Weet niet of het de juiste mannier is om contact te hebben met iemand waarvan je ouders niet op de hoogte zijn. Klinkt misschien ouderwets maar het houd me wel bezig. Verder hoe open je moet zijn met iemand en wanneer weetje nou wie je voor je hebt. Vind het allemaal zo ingewikkeld. Dus hierbij zijn er sommige die me advies hierbij kunnen geven hoe ik het ongeveer kan aanpakken. Of dingen hebben meegemaakt.

a.u.b serieuse reacties graag waar ik iets aan heb.

Alvast bedankt.


Beslama

13-10-2006, 12:32


Niet opzoek gaan, dan kom je de verkeerde tegen!! Je moet op het woord van Allah vertrouwen en je elmekteb af wachten. Dus iemand tegenkomen. Je bent nog veelste jong. Je hebt nog een heel leven inschallah voor je. Niet teveel haast hebben, dan maak je de verkeerde beslissing.

Vertrouw in Allah en dan komt het goed.

13-10-2006, 12:35

Citaat door mijnliefde:
Salaam meiden en jongens,

heb even een vraagje aan jullie. Ben nu zelf 22 jaar en wil graag iemand leren kennen om insha allah mee te trouwen. Heb geen zin om een relatie aan te gaan van 2 jaar. Het is echt als doel om te trouwen. Het is alleen dat ik super onderzeker ben. Weet niet of het de juiste mannier is om contact te hebben met iemand waarvan je ouders niet op de hoogte zijn. Klinkt misschien ouderwets maar het houd me wel bezig. Verder hoe open je moet zijn met iemand en wanneer weetje nou wie je voor je hebt. Vind het allemaal zo ingewikkeld. Dus hierbij zijn er sommige die me advies hierbij kunnen geven hoe ik het ongeveer kan aanpakken. Of dingen hebben meegemaakt.

a.u.b serieuse reacties graag waar ik iets aan heb.

Alvast bedankt.


Beslama


Op zoek gaan is zeker niet de oplossing.. laat het gwn op je afkomen.. k ben ook 22 en k heb zoiets van het komt wel......

13-10-2006, 12:46
hmm, neeh niet op zoek gaan..

maar euhm 22?? you're getting old lady

13-10-2006, 13:05


22 is niet jong hoor

13-10-2006, 13:07

Citaat door iamsterdam:
22 is niet jong hoor


Echt wel wat moet ik zeggen!! Dan ben ik zeker bejaard

13-10-2006, 13:15

Citaat door Tinkersoussia:
Echt wel wat moet ik zeggen!! Dan ben ik zeker bejaard




hahaha

het voor jezelf goed praten

13-10-2006, 13:19

Citaat door iamsterdam:
22 is niet jong hoor



dacht ik ook,

op mijn 22ste zou ik insh'Allah al graag getrouwd willen zijn.. en al in verwachting van een kindje zijn


insha'Allah..

13-10-2006, 13:30

Citaat door toas:
hahaha

het voor jezelf goed praten


hahahah Ja tog!! Pfff moet er niet aandenken om de 30 te passeren. Het komt akelig in de buurt.....

13-10-2006, 13:40

Citaat door mijnliefde:
Salaam meiden en jongens,

heb even een vraagje aan jullie. Ben nu zelf 22 jaar en wil graag iemand leren kennen om insha allah mee te trouwen. Heb geen zin om een relatie aan te gaan van 2 jaar. Het is echt als doel om te trouwen. Het is alleen dat ik super onderzeker ben. Weet niet of het de juiste mannier is om contact te hebben met iemand waarvan je ouders niet op de hoogte zijn. Klinkt misschien ouderwets maar het houd me wel bezig. Verder hoe open je moet zijn met iemand en wanneer weetje nou wie je voor je hebt. Vind het allemaal zo ingewikkeld. Dus hierbij zijn er sommige die me advies hierbij kunnen geven hoe ik het ongeveer kan aanpakken. Of dingen hebben meegemaakt.

a.u.b serieuse reacties graag waar ik iets aan heb.

Alvast bedankt.


Beslama


meid je bent nog jong hoor...gwn niet op focussen..je komt hem inschallah van zelf tegen...of je nou 20 bent of 40.

13-10-2006, 13:50
heeft 2 kante
je kunt wachte tot iemand je komt vragen maar die kan dan wat acteren en doen alsof hij DE man is en zodra jullie trouwen word hij een echte schmat

heb dit al zien gebeure... meermaals

en je kandan de harame optie kieze, waar je een jongje buite het weten van je ouders leert kennen, maar dan ken je hem beter en langer en weet je ongeveer hoe hij in elkaar zit

is een dillemma hebbe wij jongens oook.. er zijn genoeg mooie meide maar schoonheid is alles behalve het belangrijkste aan je toekomstige

13-10-2006, 13:54

Citaat door _yahya_:
heeft 2 kante
je kunt wachte tot iemand je komt vragen maar die kan dan wat acteren en doen alsof hij DE man is en zodra jullie trouwen word hij een echte schmat

heb dit al zien gebeure... meermaals

en je kandan de harame optie kieze, waar je een jongje buite het weten van je ouders leert kennen, maar dan ken je hem beter en langer en weet je ongeveer hoe hij in elkaar zit

is een dillemma hebbe wij jongens oook.. er zijn genoeg mooie meide maar schoonheid is alles behalve het belangrijkste aan je toekomstige



yep, het is nu eenmaal zo
gewoon vertrouwen in allah hebben

13-10-2006, 13:59



Citaat door toas:
yep, het is nu eenmaal zo
gewoon vertrouwen in allah hebben


ja is wel waar maar allah heeft je keuze gegeve
je kan altijd kieze in je leve.. en nietzomaar dinge aanneme en zegge ja is mektab

mensen verstaan mektab verkeerd ze denke dat hun leve al uitgestippeld is door allah en je het niet kunt verandere.. en dat je er geen keuze in hebt...
de helft is waar, het staat eral omdat allah weet wat jij voor ging kieze voor hij jou nog had geschapen... hij heeft jou late kiezen en jij bent verantwoordelijk voor jou dade
je kan moeilijk zegge als iemand kafir is ja komt door mektab

mhm is moeilijk onder werp maar niet denke dat de eerrste gast die voor je deur staat je mektab is ofzo... neem jullie tijd en stel eisen want het is geen leven als je een slecht huwelijk hebt en zeker voor de vrouw

stagfiroe allah als ik iets verkeerd heb gzegd

13-10-2006, 14:02
toch kan je nooit echt weten of zo iemand aan je eisen voldoet (en jij aan zijn verwachtingen) wanneer hij langskomt.
zoals jij al zei; mensen doen zich anders voor dan ze werkelijk zijn

en de meeste meiden mogen zo'n jongen niet beter leren (met mahraam) van hun ouders, want dan gaan anderen roddelen etc

het is gewoon heel lastig

13-10-2006, 14:03
Ik snap best dat je nu iemand wilt leren kennen maar goede mannen/jongens zijn er tegenwoordig volgens mij echt weinig. Maar ik weet niet wat jouw eisen zijn wat mannen/jongens betreft misschien is het wel heel realisitisch.

Pagina's : [1] 2