Bekijk volle/desktop versie : 8 Poorten van Al-djannah...???



13-10-2006, 09:55
Weet iemand ze? Graag met daliel.

BarakAllaahoe fiekoem..

13-10-2006, 10:06


Ik weet het wel,, maar kan je op dit moment de daliel niet geven,, Ik zit nu namelijk op school.

13-10-2006, 10:15
wil het ook weten

13-10-2006, 11:58

Citaat door mOslimGurll_:
Ik weet het wel,, maar kan je op dit moment de daliel niet geven,, Ik zit nu namelijk op school.



Geef de namen maar inshAllah.
Dan kun je de daliel later posten...
DjazaakiAllaah gajr

13-10-2006, 12:03


Het paradijs bestaat uit 8 verschillende etages..

Bab al-Iman.
Bab al-Jihad.
Bab al-Kadhem3n al-Gaidh.
Bab ar-Rayyan.
Bab ar-Radiyeen.
Bab as-Sadaqa.
Bab at-Taubah.
Bab as-Salat.

[COLOR="SeaGreen"]Sahl Ibn Sa’d verhaalde dat de Profeet zei: ”Er zijn acht poorten van het Paradijs, één poort is genoemd Ar-Rayyan. En de mensen die hebben gevast mogen erin.” (Al-Bucharie)


”En verkondig blijde tijdingen aan degenen die geloven en goede werken verrichten: dat er voor hen Tuinen (in het Paradijs) zijn waar onder door rivieren stromen. Telkens wanner hun daaruit een vrucht wordt gegeven als voorziening, zeggen zij: “Dit is waarmee wij vroeger zijn voorzien”, en het soortgelijke zal hun gegeven worden en er zijn daarin reine echtgenoten voor hen, en zij zijn daarin eeuwig levenden.” (Soerah Al-Baqarah 2 aya 25)

Aboe Hoerayrah verhaalde dat de Profeet zei: ”Allah, de meest verhevene, de meest Glorieuze heeft gezegd: ”Ik heb voor Mijn vrome dienaren voorbereid, wat geen oog heeft gezien, wat geen oor heeft gehoord en wat geen mensenhart heeft waargenomen.” (Hadith Qoedsie, Muslim)

[/COLOR]

13-10-2006, 12:26

Citaat door OemAicha_Aliraq:
Het paradijs bestaat uit 8 verschillende etages..

Bab al-Iman.
Bab al-Jihad.
Bab al-Kadhem3n al-Gaidh.
Bab ar-Rayyan.
Bab ar-Radiyeen.
Bab as-Sadaqa.
Bab at-Taubah.
Bab as-Salat.

[COLOR="SeaGreen"]Sahl Ibn Sa’d verhaalde dat de Profeet zei: ”Er zijn acht poorten van het Paradijs, één poort is genoemd Ar-Rayyan. En de mensen die hebben gevast mogen erin.” (Al-Bucharie)


”En verkondig blijde tijdingen aan degenen die geloven en goede werken verrichten: dat er voor hen Tuinen (in het Paradijs) zijn waar onder door rivieren stromen. Telkens wanner hun daaruit een vrucht wordt gegeven als voorziening, zeggen zij: “Dit is waarmee wij vroeger zijn voorzien”, en het soortgelijke zal hun gegeven worden en er zijn daarin reine echtgenoten voor hen, en zij zijn daarin eeuwig levenden.” (Soerah Al-Baqarah 2 aya 25)

Aboe Hoerayrah verhaalde dat de Profeet zei: ”Allah, de meest verhevene, de meest Glorieuze heeft gezegd: ”Ik heb voor Mijn vrome dienaren voorbereid, wat geen oog heeft gezien, wat geen oor heeft gehoord en wat geen mensenhart heeft waargenomen.” (Hadith Qoedsie, Muslim)

[/COLOR]



BarakAllahoefiek.. k w8 op daliel..
7ayyaakiAllaah

13-10-2006, 12:29

Citaat door Oem_Aya:
BarakAllahoefiek.. k w8 op daliel..
7ayyaakiAllaah


Wat voor daliel?

13-10-2006, 14:48

Citaat door OemAicha_Aliraq:
Wat voor daliel?


Waar je het bewijs vandaan hebt dat dzez Djinane zo heten.