Bekijk volle/desktop versie : blindedarmonsteking



Pagina's : [1] 2

12-10-2006, 22:38
Salaam oe aileikoem zusters,

Heeft er iemand wel eens blindedarmonsteking gehad?
En hoe is dat begonnen, wat voor begingde klachten had je toen.
Hoe is het veder verlopen, wat is de behandeling geweest enz...

Ben benieuwd

12-10-2006, 22:46


Vorig jaar ergens in september ofzo had ik een ontsteking en is mijn blindedarm verwijdert.

Het begon heel onschuldig met misselijkheid. Ik dacht nog dat ik wat verkeerds had gegeten. Ik heb nog tot 17.00 uur gewerkt. Toen ik onderweg naar huis was voelde ik steken in me onderbuik. Leek net ongesteldheidspijn. Dus thuis aangekomen dacht ik nog steeds niet dat er iets aan de hand was.

Ineens begon het te prikken in me zij en kon ik me niet meer bewegen. Ben dus naar de huisartsenpost geweest en die had me doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen wisten ze niet wat het precies was. Kreeg dus een echo, maar vooralsnog was het niet duidelijk waar de pijn vandaan kwam. Ik moest blijven ter observatie en zou de volgende dag een kijkoperatie krijgen zodat ze konden vaststellen wat het was. Dus toen ik wakker werd na de operatie hebben ze verteld dat ze mijn blindedarm hadden verwijdert. Die kijkoperatie was niet zo leuk. Want ik kreeg 4 gaten in mijn buik en een snee onder mijn navel. Heb wel een litteken overgehouden aan die snee onder mijn navel.

12-10-2006, 23:04

Citaat door doenja_18:
Bij mij ook heel erg onschuldig..... en dan in een keer had ik zo een pijn .. werd helemaaal stijf!! ambulance en al.... toen bleeek mijn blinde darm ontploft te zijn!! heb toen een maan din het ziekenhuis gelegen!



ahhh wat erg meid. Hamdoulilah dat het goed toch goed gekomen is.

12-10-2006, 23:11

Citaat door een_Rotterdamse:
Vorig jaar ergens in september ofzo had ik een ontsteking en is mijn blindedarm verwijdert.

Het begon heel onschuldig met misselijkheid. Ik dacht nog dat ik wat verkeerds had gegeten. Ik heb nog tot 17.00 uur gewerkt. Toen ik onderweg naar huis was voelde ik steken in me onderbuik. Leek net ongesteldheidspijn. Dus thuis aangekomen dacht ik nog steeds niet dat er iets aan de hand was.

Ineens begon het te prikken in me zij en kon ik me niet meer bewegen. Ben dus naar de huisartsenpost geweest en die had me doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen wisten ze niet wat het precies was. Kreeg dus een echo, maar vooralsnog was het niet duidelijk waar de pijn vandaan kwam. Ik moest blijven ter observatie en zou de volgende dag een kijkoperatie krijgen zodat ze konden vaststellen wat het was. Dus toen ik wakker werd na de operatie hebben ze verteld dat ze mijn blindedarm hadden verwijdert. Die kijkoperatie was niet zo leuk. Want ik kreeg 4 gaten in mijn buik en een snee onder mijn navel. Heb wel een litteken overgehouden aan die snee onder mijn navel.


Ik ben heel erg bang voor een blindedarmonsteking.
Ik ben al weken lang misselijk vooral in ochtend en avond, het komt niet door het vasten want daarvoor had ik het ook. Ik heb ook kotsneigingen.
Ik ben naar de dokter geweest heb bloed laten prikken. Uit de uitslag blijkt dat ik alleen een beetje meer witte bloedlichaampjes heb. Maar ze zeiden dat het niet erg was. Het is nu een tijdje geleden, ongeveer bijna een maand.
Het begong met een soort van pijn dat je ook hebt tijdens de menustratie.
En nu heb ik een stekende pijn rechts in mij onderbuik.
Maar heel vaag het is niet constant, het gaat en komt.
Het is vandaag begonnen, ik heb ergens gelezen dat de pijn soms vaag begingd en dan later erger word.
Dus allah a3lem.

12-10-2006, 23:24


me zusje heeft ook een hevige last van haar zij, in het begin begon het heel onschuldig later kon ze niet eens meer op staan is toen naar de huisarts gegaan die had haar weer doorverwezen naar het ziekenhuis daar aangekomen heeft de arts een klein onderzoekje gedaan en liet haar toen weer naar huis gaan
Thuis aaangekomen begon de pijn steeds erger te worden weer terug naar het ziekenhuis heeft toen een echo gemaakt maar ze konden uiteindelijk niets vinden.
Ze heeft nu van die zakjes poeder gekregen die ze moet mengen met water, nu is het alweer een paar weken geleden dat ze pijn heeft gehad maar af en toe krijgt ze nog wel van die steken.
Ikzelf ben heel bang dat ze op een dag op school of buiten gewoon flauwvalt. Maar wat me zorgen baart is dat ze niets konden vinden dus ik zie dat je hetzelfde als me zusje hebt.
Ben je al naar je huisarts geweest

12-10-2006, 23:31

Citaat door MissxMarocx:
me zusje heeft ook een hevige last van haar zij, in het begin begon het heel onschuldig later kon ze niet eens meer op staan is toen naar de huisarts gegaan die had haar weer doorverwezen naar het ziekenhuis daar aangekomen heeft de arts een klein onderzoekje gedaan en liet haar toen weer naar huis gaan
Thuis aaangekomen begon de pijn steeds erger te worden weer terug naar het ziekenhuis heeft toen een echo gemaakt maar ze konden uiteindelijk niets vinden.
Ze heeft nu van die zakjes poeder gekregen die ze moet mengen met water, nu is het alweer een paar weken geleden dat ze pijn heeft gehad maar af en toe krijgt ze nog wel van die steken.
Ikzelf ben heel bang dat ze op een dag op school of buiten gewoon flauwvalt. Maar wat me zorgen baart is dat ze niets konden vinden dus ik zie dat je hetzelfde als me zusje hebt.
Ben je al naar je huisarts geweest


SubhanAllah, ahh miskiena als ze echt niet lekker voelt moet ze gewoon weer gaan. Die artsen van tegenwoordig proberen alles zo snel mogelijk af tehandelen. Ik ken iemand die klachten had steeds zeiden ze nee niks aan de hand gaat u maar naar huis, to ze bijna een buikvliesonsteking had kunnen oplopen. Het was dus bijna laat en de blindedarm zou bijna scheuren. Daarna werd het met spoed verwijderd.
Nee ben nog niet geweest naar dehuisarts wacht tot de ramadan gewoon voorbij is inshallah. Ben wel geweest toen ik mij heel erg misselijk voelde en vermoeiend. Anders als het erger word dat ik dan wel gewoon ga.
Maar ik heb geen pijn in mij zij maar echt rechts onder mij buik.
Heeft je zusje dat ook?

12-10-2006, 23:50

Citaat door Why?????:
SubhanAllah, ahh miskiena als ze echt niet lekker voelt moet ze gewoon weer gaan. Die artsen van tegenwoordig proberen alles zo snel mogelijk af tehandelen. Ik ken iemand die klachten had steeds zeiden ze nee niks aan de hand gaat u maar naar huis, to ze bijna een buikvliesonsteking had kunnen oplopen. Het was dus bijna laat en de blindedarm zou bijna scheuren. Daarna werd het met spoed verwijderd.
Nee ben nog niet geweest naar dehuisarts wacht tot de ramadan gewoon voorbij is inshallah. Ben wel geweest toen ik mij heel erg misselijk voelde en vermoeiend. Anders als het erger word dat ik dan wel gewoon ga.
Maar ik heb geen pijn in mij zij maar echt rechts onder mij buik.
Heeft je zusje dat ook?




ik weet ook niet precies waar ze pijn heeft in ieder geval als ik vraag waar wijst ze haar onderbuik en haar zij en soms ook haar onderrug.
ik ben echt als de dood dat er iets met haar gebeurt zoals je al zei wat als het te laat word ondekt en dat ze op een dag allahi7fied instort .
Het gaat wel wat minder met de pijn op sommige dagen heeft ze geen klachten.
Inchallah worden jullie allebei binnenkort weer beter

12-10-2006, 23:57

Citaat door MissxMarocx:
ik weet ook niet precies waar ze pijn heeft in ieder geval als ik vraag waar wijst ze haar onderbuik en haar zij en soms ook haar onderrug.
ik ben echt als de dood dat er iets met haar gebeurt zoals je al zei wat als het te laat word ondekt en dat ze op een dag allahi7fied instort .
Het gaat wel wat minder met de pijn op sommige dagen heeft ze geen klachten.
Inchallah worden jullie allebei binnenkort weer beter



Amien inshAllah.
Ze moet gewoon naar de huisarts toe gaan of naar de spoedeisende hulp als het nog steeds niet goed gaat. Ze moet het niet bij de praatjes van de artsen houden, vaak vergissen zij zich ook of het is niet duidelijk. En dat gaat dan ten kosten van je gezondheid.

Ghair inshAllah.

12-10-2006, 23:59

Citaat door Why?????:
Amien inshAllah.
Ze moet gewoon naar de huisarts toe gaan gaat of de spoedeisende hulp als het nog steeds niet goed. Ze moet het niet bij de praatjes van de artsen houden, vaak vergissen zij zich ook. En dan gaat dan ten kosten van je gezondheid.

Ghair inshAllah.



Amien. jah daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb haar ook gezegd als die hevige pijn terug is meteen zeggen dus inchallah gebeurt dat niet.

13-10-2006, 00:00
InshAllah

13-10-2006, 17:27
Veder niemand blindedarmonsteking gehad, en de pijn en klachten kan omschrijven??

13-10-2006, 19:38
zorgen dat je vezelrijk voedsel binnen krijgt voordat het te laat is en voor de zekerheid zsm naar de huisarts

13-10-2006, 20:41



Citaat door Why?????:
Veder niemand blindedarmonsteking gehad, en de pijn en klachten kan omschrijven??


mischien is het je eierstok

13-10-2006, 21:25

Citaat door een_Rotterdamse:
Vorig jaar ergens in september ofzo had ik een ontsteking en is mijn blindedarm verwijdert.

Het begon heel onschuldig met misselijkheid. Ik dacht nog dat ik wat verkeerds had gegeten. Ik heb nog tot 17.00 uur gewerkt. Toen ik onderweg naar huis was voelde ik steken in me onderbuik. Leek net ongesteldheidspijn. Dus thuis aangekomen dacht ik nog steeds niet dat er iets aan de hand was.

Ineens begon het te prikken in me zij en kon ik me niet meer bewegen. Ben dus naar de huisartsenpost geweest en die had me doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen wisten ze niet wat het precies was. Kreeg dus een echo, maar vooralsnog was het niet duidelijk waar de pijn vandaan kwam. Ik moest blijven ter observatie en zou de volgende dag een kijkoperatie krijgen zodat ze konden vaststellen wat het was. Dus toen ik wakker werd na de operatie hebben ze verteld dat ze mijn blindedarm hadden verwijdert. Die kijkoperatie was niet zo leuk. Want ik kreeg 4 gaten in mijn buik en een snee onder mijn navel. Heb wel een litteken overgehouden aan die snee onder mijn navel.




ik vermoed ook dat ik dat heb... echt precies dezelfde plek waar ik telkens last van hebt.

het is de linkerkant van mijn buik soms voel ik daar krampen.

maar na de operatie had je toen veel pijn??! gaan de littekens weg (na hoe lang ongeveer)

13-10-2006, 22:25

Citaat door farida22:
ik vermoed ook dat ik dat heb... echt precies dezelfde plek waar ik telkens last van hebt.

het is de linkerkant van mijn buik soms voel ik daar krampen.

maar na de operatie had je toen veel pijn??! gaan de littekens weg (na hoe lang ongeveer)



Als ik het goed heb ligt de blindedarm aan de rechter kant.

Pagina's : [1] 2