Bekijk volle/desktop versie : Hallal vlees bij Appie!



Pagina's : [1] 2 3 4

12-10-2006, 17:44
Halal-vlees in schappen grootgrutter
ZAANDAM - Albert Heijn biedt vanaf donderdag halal-vlees aan. Het is voor het eerst dat de supermarktketen een speciaal op moslims gericht product in de schappen heeft. „We willen de klant een alledaags product verkopen. Een groot deel van de anderhalf miljoen moslims in Nederland kiest voor levensmiddelen die halal zijn”, aldus een woordvoerster van Albert Heijn.


Halal, Arabisch voor toegestaan, betekent bij Albert Heijn dat twee gecertificeerde leveranciers het vlees leveren. Deze worden door halal-gecertificeerde keuringsinstanties gecontroleerd. Het vlees is halal als het volgens de sharia is geslacht, verwerkt en vervoerd.

Bron: de Telegraaf



Zou het boodschappen doen dan toch eenvoudiger worden?? Eerst maar even zien hoeveel ze er voor rekenen .
Maar wel ideaal voor de mensen die geen islamitische slagerij in de buurt hebben en onverwacht visite krijgen die blijven eten.

12-10-2006, 17:47


bij ons al een aantal weken en het is nog lekker ( en goedkoper ) ook

12-10-2006, 17:50
al zou ik 300% weten dat het halal is , toch pas ik

waarom? ik help mijn mede-marokaan/turk/moslim ermee. hij opent zijn toko en werkt hard voor zijn centen.

AH heeft al genoeg verdiend

12-10-2006, 17:53

Citaat door noona:
al zou ik 300% weten dat het halal is , toch pas ik

waarom? ik help mijn mede-marokaan/turk/moslim ermee. hij opent zijn toko en werkt hard voor zijn centen.

AH heeft al genoeg verdiend




Die toko's hebben vaak niet eens een pin automaat, dan moet ik vaak nog eens helemaal gaan pinnen voor ik wat kan gaan halen bij ze.
Ik ben er wel gebaat mee, bij ons is er geen slagerij in de buurt en als ik het bij albert heijn kan halen om de hoek dan doe ik dat.

12-10-2006, 17:54



Citaat door noona:
al zou ik 300% weten dat het halal is , toch pas ik

waarom? ik help mijn mede-marokaan/turk/moslim ermee. hij opent zijn toko en werkt hard voor zijn centen.

AH heeft al genoeg verdiend



De mede-marokaan / turk/ moslim maken meer dan alleen winst, de prijzen zijn soms belachelijk hoog en dan niet eens gesproken over de "hygiene "

12-10-2006, 17:55

Citaat door Miss_Magrebia:
bij ons al een aantal weken en het is nog lekker ( en goedkoper ) ook



Wat hebben ze dan allemaal? wel een beetje goede kwaliteit of niet? vooral het gehakt smaakt voor geen meter bij de isl. slagerij, ze gooien er altijd te veel vet bij, zo schaperig
en alles kant en klaar voorverpakt net zoals de niet hallal vleeswaar?

12-10-2006, 17:55

Citaat door Selly:
Die toko's hebben vaak niet eens een pin automaat, dan moet ik vaak nog eens helemaal gaan pinnen voor ik wat kan gaan halen bij ze.
Ik ben er wel gebaat mee, bij ons is er geen slagerij in de buurt en als ik het bij albert heijn kan halen om de hoek dan doe ik dat.



ik heb connecties

ik ken meerdere toko's waar ik gewoon spullen kan pakken en later afrekenen wanneer ik geld heb

12-10-2006, 17:56

Citaat door Miss_Magrebia:
De mede-marokaan / turk/ moslim maken meer dan alleen winst, de prijzen zijn soms belachelijk hoog en dan niet eens gesproken over de "hygiene "



sommige doen het niet zo best qua hygiene, maar de superschone toko's schieten weer als paddestoelen uit de grond

en daar hebben we hier wel een paar van

12-10-2006, 17:57

Citaat door Selly:
Wat hebben ze dan allemaal? wel een beetje goede kwaliteit of niet? vooral het gehakt smaakt voor geen meter bij de isl. slagerij, ze gooien er altijd te veel vet bij, zo schaperig
en alles kant en klaar voorverpakt net zoals de niet hallal vleeswaar?



Verpakt zoals de Niet Hallal, maar dan met Hallal keurmerk, gehakt is veel lekkerder ( en minder vet ), je hebt ook Mergez, kant en klare stukken voor op de barbeque etc ..

12-10-2006, 17:58
Ik had hier pas een topic over geopend maar die werd verwijderd

Wij hebben gister ook van alles 1 gepakt om te proeven en ik moet zeggen, ze hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke kalkoenham voor op de boterham en kipfilet enzo

12-10-2006, 17:59

Citaat door noona:
sommige doen het niet zo best qua hygiene, maar de superschone toko's schieten weer als paddestoelen uit de grond

en daar hebben we hier wel een paar van


We hadden altijd 1 waar we standaard naartoe gingen, tot ik zag wat iemand daar deed met worstjes die op de grond waren gevallen.. oprapen en net doen of het schoon is.

Ze hebben niet alles bij de AH, de slager zalniet verstoten worden, maar kwa gehakt zal de AH mijn voorkeur hebben ( is ook lekkerder )

12-10-2006, 17:59
Hmm ik weet het niet hoor, dit is nieuw voor mij. Ook al zou ik het kopen ik denk dan toch dat ik het niet met plezier eet. Het is gewoon raar.

12-10-2006, 18:00



Citaat door Miss_Magrebia:
Verpakt zoals de Niet Hallal, maar dan met Hallal keurmerk, gehakt is veel lekkerder ( en minder vet ), je hebt ook Mergez, kant en klare stukken voor op de barbeque etc ..



Ideaal zeg.
En de prijs van bv gehakt dan?

12-10-2006, 18:01
En het is zeker hallal voordat mensen weer gaan zeuren dat ze het niet kopen want je weet maar nooit!!!


Er hangt een grote hallal certificaat!

12-10-2006, 18:01

Citaat door boug85:
Ik had hier pas een topic over geopend maar die werd verwijderd

Wij hebben gister ook van alles 1 gepakt om te proeven en ik moet zeggen, ze hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke kalkoenham voor op de boterham en kipfilet enzo


Dus onze boterhammen met kaas behoren eindelijk tot het verleden
Ik ga gelijk even kijken straks

Pagina's : [1] 2 3 4