Bekijk volle/desktop versie : Help..verpleegkunde



11-10-2006, 23:09
help....VERPLEEGKUNDE

--------------------------------------------------------------------------------

beste zusters,

ik zit in een dilemma. Ik zit in een fase waarin ik knopen moet doorhakken.
Ik heb altijd administratieve werk gedaan , heb nu ook vaste aanstelling bij goede werkgever.

Maar ik kom er nu achter dat ik niet rest van mn leven achter pc wil blijven. Ik heb me hier en daar georienteerd op diverse functies. Ik ben er achter gekomen dat verpleging(niet van ouderen,maar gewoon in ziekenhuis), onderwijs en spw/sph mij erg aantrekt. VAn die 3 branches...vind ik verpleging toch wel het aller allerleukst...ik lijkt me geweldig om voor mensen te zorgen...ik moet daarvoor wel opleiding doen ed..maar wat mij weerhoudt zijn de nachtdiensten!!!!!!

Wie van jullie is verpleegkundige, of kent iemand. Hoe is dat werk en mijn vraag is :is het ook mogelijk verpleegkundige te zijn zonder die nacht- en avonddiensten....please please please kan iemand mij helpen. Want ik kan mijn droombaan niet gaan doen als ik in avond en nacht niet bij mn gezin kan zijn. Want dan moet ik in die andere 2 branches bekijken.....

please help mij....ook heel toevallig laatste tijd zie ik zoveel dingen in omgevind /tv ed over verpleegkundigen...is dat een teken of moet ik mijn gevoel passeren en elders een leuke functie zoeken???????

PS..IK weet dat dit bij topic studie moet...maar daar zitte niet veel mensen op.

12-10-2006, 08:24


Salaam zuster,

ik ben zelf geen verpleegkundige, ik werk als verzorgende.
Ik werk in een verzorgingshuis waar ze werken met vaste personeels
diensten. Dus een dagdienst, avonddienst en nachtdienst. In een ZH
kennen ze deze manier van werken niet altijd. Hiervoor werkte ik in een VPH en daar moest je roulerende diensten draaien.
Het verschilt per instelling. Het beste is gewoon je wensen aangeven en hopelijk worden die geaccepteerd. Maar over het algemeen, het staan ook in mijn contract, dien je je beschikbaar te stellen voor andere diensten b.v bij een tekort of ziekte personeelsleden.
Ik wens je veel succes met je beslissing incha Allah.

wa salaam.

12-10-2006, 11:21

Citaat door lalakuzina:
help....VERPLEEGKUNDE

--------------------------------------------------------------------------------

beste zusters,

ik zit in een dilemma. Ik zit in een fase waarin ik knopen moet doorhakken.
Ik heb altijd administratieve werk gedaan , heb nu ook vaste aanstelling bij goede werkgever.

Maar ik kom er nu achter dat ik niet rest van mn leven achter pc wil blijven. Ik heb me hier en daar georienteerd op diverse functies. Ik ben er achter gekomen dat verpleging(niet van ouderen,maar gewoon in ziekenhuis), onderwijs en spw/sph mij erg aantrekt. VAn die 3 branches...vind ik verpleging toch wel het aller allerleukst...ik lijkt me geweldig om voor mensen te zorgen...ik moet daarvoor wel opleiding doen ed..maar wat mij weerhoudt zijn de nachtdiensten!!!!!!

Wie van jullie is verpleegkundige, of kent iemand. Hoe is dat werk en mijn vraag is :is het ook mogelijk verpleegkundige te zijn zonder die nacht- en avonddiensten....please please please kan iemand mij helpen. Want ik kan mijn droombaan niet gaan doen als ik in avond en nacht niet bij mn gezin kan zijn. Want dan moet ik in die andere 2 branches bekijken.....

please help mij....ook heel toevallig laatste tijd zie ik zoveel dingen in omgevind /tv ed over verpleegkundigen...is dat een teken of moet ik mijn gevoel passeren en elders een leuke functie zoeken???????

PS..IK weet dat dit bij topic studie moet...maar daar zitte niet veel mensen op.



Het verschilt per instelling,wat je kan doen is duidelijke afspraken maken met je werkgever.
Wel is het zo dat er vaste mensen zijn voor de avond en nacht dus het hoeft niet zo te zijn dat je die diensten ook moet draaien,mits het natuurlijk erg druk is en er weinig personeel is.

P.s. weekend werken is wel verplicht

12-10-2006, 11:35
Volgens mij moet je in het ziekenhuis verschillende diensten draaien. Maar verpleegkunde is zo breed. Je kunt ook bij de GGD gaan werken of iets dergelijks, dan heb je vast tijden.

12-10-2006, 12:51


erg bedankt meiden...en inderdaad ik zou dan ook elders kunne werken..maar ziekenhuis(met name kraamafdeling) lijkt me gewoon geweldig. Ik denk er nog even over na.