Bekijk volle/desktop versie : Dalai Lama: Westen en islam botsen niet



Pagina's : [1] 2

11-10-2006, 14:32
Dalai Lama: Westen en islam botsen niet

Gepost in Maatschappij op oktober 9th, 2006

Dalai LamaDe hoogste leider van het Tibetaans boedhisme heeft zich zondag over het Westen en de islam uitgelaten. In de Indiase hoofdstad New Delhi zei de spirituele leider dat als een radicale moslimterrorist zich opblaast, niet alle moslims militant zijn. Volgens hem is het ook gevaarlijk om de indruk te wekken dat er een “clash van culturen” bestaat tussen het Westen en de islam. Hij zegt dat er ook “kwaadaardige” radicale gelovigen onder de christenen, de hindoes en de boedhisten zijn, dat meldt skynet.net.

http://nieuws.skynet.be/?l1=actuality&l2=news&l3=homepage&l4=detail&id=129 104


11-10-2006, 14:34


oceaan der wijsheid heeft gesproken

11-10-2006, 15:03

Citaat door wubbe:
Rare vent. Leest hij geen kranten met berichten uit Bali/madrid/beslan/Amsterdam/Casablanca/Tsjetsenie/Iraq etc etc ???



Heey Wubbe...

11-10-2006, 15:07

Citaat door wubbe:
Rare vent. Leest hij geen kranten met berichten uit Bali/madrid/beslan/Amsterdam/Casablanca/Tsjetsenie/Iraq etc etc ???


Ja dus, wat probeer je hiermee te zeggen?
Idioot.

Iqloze strontvlieg

11-10-2006, 15:17



Citaat door Gekkepiet:
Ja dus, wat probeer je hiermee te zeggen?
Idioot.

Iqloze strontvlieg



thjaaa... bespaar je energie

11-10-2006, 15:48
wijze man die dalai lama

11-10-2006, 15:54

Citaat door wubbe:
Rare vent. Leest hij geen kranten met berichten uit Bali/madrid/beslan/Amsterdam/Casablanca/Tsjetsenie/Iraq etc etc ???


Ja, die leest hij wel, alleen heeft hij de wijsheid te zien dat het niet om gehele groepen gaat, maar over sommige mensen die dit doen binnen die verschillende groepen.

De dalai lama is een zeer wijs man, zou je heel erg veel van kunnen leren!
Hem een rare vent noemen vind ik persoonlijk nogal disrespectvol...

Zie bv dit stukje van de site van de dalai lama(een site die erg de moeite waard is om eens door te nemen trouwens!) over waar hij het zoal over heeft in zijn reizen over de gehele wereld.


Citaat:
Dalai Lama: Too Many Lives Lost in Iraq
Long Beach, Calif., USA 27 Sep 2006 (Laura Kurtzman / AP) - Dalai Lama says violence in Iraq has cost too many lives, soured his view of U.S.-led war. The Dalai Lama said Tuesday that violence in Iraq has cost too many lives and soured his view of the U.S.-led war.

The Tibetan spiritual leader initially reserved judgment on the conflict, saying it would only become clear with time whether the invasion was a good idea.

"At the early stage I felt, and also I expressed, 'Too early to say, to judge.' But now, things not very positive," he said in an interview with The Associated Press. "Now in Iraq _ too many killings."

To restore relations between the Muslim world and the West, he said, both sides should get to know each other.

"Close contact creates clear understanding," he said. "Then suspicion, fear may not find much room. Even some disagreement doesn't matter."

The Dalai Lama was in Long Beach to address a women's conference presided over by California first lady Maria Shriver. He also met privately with Gov. Arnold Schwarzenegger.

The Dalai Lama said he has distilled his personal beliefs to a simple phrase: "My religion is kindness."

He would not comment directly on the furor aroused in the Muslim world after recent remarks about Islam by Pope Benedict XVI, but the Dalai Lama warned against the misuse of religion to foment social divisions.

"Mischievous people often use religious faith for their own interests and create conflict," he said. "We have to look at the real message of all these traditions."

http://www.dalailama.com


11-10-2006, 15:58
Tja, het is maar welke Islam je bedoelt.

De Islam van de Taliban en van de leiders van Iran, die in Allah een motief hebben gevonden om vrouwen minder rechten te geven dan mannen?

De islam van Mohammed B en consorten, die in Allah een motief hebben gevonden om het Westerse rechtssysteem niet -, maar het Westerse uitkeringssysteem wel accepteren?

De Islam van de aanslagplegers in Madrid, die in Allah een motief hebben gevonden om 200 burgers op te blazen?

Of bedoelt hij toch een andere Islam?

11-10-2006, 16:25

Citaat door amused:
Tja, het is maar welke Islam je bedoelt.

De Islam van de Taliban en van de leiders van Iran, die in Allah een motief hebben gevonden om vrouwen minder rechten te geven dan mannen?

De islam van Mohammed B en consorten, die in Allah een motief hebben gevonden om het Westerse rechtssysteem niet -, maar het Westerse uitkeringssysteem wel accepteren?

De Islam van de aanslagplegers in Madrid, die in Allah een motief hebben gevonden om 200 burgers op te blazen?

Of bedoelt hij toch een andere Islam?



Froot heeft inmiddels het vermoeden dat er ongeveer 1,2 mrd verschillende soorten zijn.

11-10-2006, 16:27

Citaat door amused:
Tja, het is maar welke Islam je bedoelt.

De Islam van de Taliban en van de leiders van Iran, die in Allah een motief hebben gevonden om vrouwen minder rechten te geven dan mannen?

De islam van Mohammed B en consorten, die in Allah een motief hebben gevonden om het Westerse rechtssysteem niet -, maar het Westerse uitkeringssysteem wel accepteren?

De Islam van de aanslagplegers in Madrid, die in Allah een motief hebben gevonden om 200 burgers op te blazen?

Of bedoelt hij toch een andere Islam?


tja dat is een akelige islam die hun aanhangen
maar er bestaat ook nog ziets als een vreedzamen islam
een islam die de moslims beleiden die je nauwlijks hoort die gewoon hun ding doen en aardig zijn voor hun medemens

omdat er nu eenmaal moslims, christenen, joden, boedisten zijn die haatdargend zijn hoeft het niet zo te zijn dat het geloof meteen niet goed is

ik kan niet begrijpen dat een ontwikkeld iemand als jij die nuance niet kan aanbrengen

11-10-2006, 16:30

Citaat door amused:
Tja, het is maar welke Islam je bedoelt.

De Islam van de Taliban en van de leiders van Iran, die in Allah een motief hebben gevonden om vrouwen minder rechten te geven dan mannen?

De islam van Mohammed B en consorten, die in Allah een motief hebben gevonden om het Westerse rechtssysteem niet -, maar het Westerse uitkeringssysteem wel accepteren?

De Islam van de aanslagplegers in Madrid, die in Allah een motief hebben gevonden om 200 burgers op te blazen?

Of bedoelt hij toch een andere Islam?


Als ze allemaal zich klem zouden zuipen, dan hadden ze tenminste 1 overeenkomst:

is - lam

11-10-2006, 16:39

Citaat door wubbe:
En daar geloof ik absoluut helemaal niets van.
Ik heb nog nooit een uiting van een moslim gelezen die ook maar enigzins in die richting wijst.
Het is alleen maar Joden en Amerikanen doodmaken, en de rest van de westerse wereld beschuldigen van pedofilie en homofilie.


jammer dat je wereld zo klein is

ik ontken niet wat je zegt maar ik zeg dat er veel meer is en veel meer moois
wat ik net al zei dat zijn de moslims die je niet hoort die niet staan te schreeuwen dood aan de weet ik veel wat of die fietsers (theo ) ombrengen om zomaar gaan moorden

het is gewoon Ali met de pet en Fatima met haar hoofddoek die gewoon werken
hun kinderen een goede opvoeding geven , die hun buren helpen met verhuizen, een dame helpen met haar boodschappen, je kinderen wat lekkers geven


een uiting van een moslim voor vrede
is:

SALAAM ALYKUM = Vrede met jou

baseer je mening aub niet op marokko.nl
want hier is 90% puber of idioot die alleen maar ja en nee en moordspelletjes spelen

woon je in Brabant?
Ben je van harte welkom om een keer te komen kletsen hierover en dan zal ik je laten zien hoe het hoort en hoe we vreedzaam kunnen leven

lijkt je dat wat of sta je er niet open voor

ps ben Hollander van geboorte ,maar weet veel van de Islam
en de cultuur die mensen boven de islam verkiezen en die ze hier prediken

natuurlijk zijn er vast dingen die je tegen de borst stoten maar die hebben wel allemaal

ik heb laats zitten kleppen hierover met een ernstige racist en zelfs die ging metn een goed gevoel naar huis

11-10-2006, 20:17



Citaat door wubbe:
En daar geloof ik absoluut helemaal niets van.
Ik heb nog nooit een uiting van een moslim gelezen die ook maar enigzins in die richting wijst.
Het is alleen maar Joden en Amerikanen doodmaken, en de rest van de westerse wereld beschuldigen van pedofilie en homofilie.


Ik zou zo zeggen, probeer eens met moslims om te gaan ipv ze alleen op tv te zien...

Want zo goed als alle moslims die ik ken behoren tot die vreedzame groep en ik ben in mijn leven toch aardig wat moslims tegengekomen, sommigen noem ik nu nogsteeds vriend.

11-10-2006, 20:23

Citaat door corrie2:
Ik zou zo zeggen, probeer eens met moslims om te gaan ipv ze alleen op tv te zien...

Want zo goed als alle moslims die ik ken behoren tot die vreedzame groep en ik ben in mijn leven toch aardig wat moslims tegengekomen, sommigen noem ik nu nogsteeds vriend.



11-10-2006, 20:34

Citaat door zoekertje75:
tja dat is een akelige islam die hun aanhangen
maar er bestaat ook nog ziets als een vreedzamen islam
een islam die de moslims beleiden die je nauwlijks hoort die gewoon hun ding doen en aardig zijn voor hun medemens

omdat er nu eenmaal moslims, christenen, joden, boedisten zijn die haatdargend zijn hoeft het niet zo te zijn dat het geloof meteen niet goed is

ik kan niet begrijpen dat een ontwikkeld iemand als jij die nuance niet kan aanbrengen


Dat er zich goede en vreedzame mensen zijn onder de moslims dat geloof ik best wel. Of dat nu het gevolg is van hun religie daar twijfel ik aan. Het is niet zo dat religie goedheid en vreedzaamheid waarborgd, tot de dag vandaag is religie nog steeds het drijfveer voor haat en oorlog.

Pagina's : [1] 2