Bekijk volle/desktop versie : Mijn hart is ziek ..zaagha qalbi



11-10-2006, 13:07
beste broeders en zusters,

mijn hart is ziek,ik ben bang dat het straks te laat is

ik heb soms zomaar twijfels over ALLAH terwijl ik aan de ene kant wel weer zeker weet dat hij bestaat

ik heb een zwak imaan en doe er alles aan om er vanaf te komen...of misschien niet want ik luister nog soms muziek. alhoewel dat veel minder is geworden

ik probeer mezelf elke dag te verbeteren. maar soms verhef ik mijn stem ook tegen mijn moeder nog of ik zeg iets over iemand anders..

of ik lach om iemand..


maar ik zit er heel erg mee want mijn hart wil zich maar niet zuiveren ookal doe ik alles eraan..

kunnen jullie me aub helpen door tips ofzo..

djazakom allah

11-10-2006, 13:16



Citaat door nowhere:
beste broeders en zusters,

mijn hart is ziek,ik ben bang dat het straks te laat is

ik heb soms zomaar twijfels over ALLAH terwijl ik aan de ene kant wel weer zeker weet dat hij bestaat

ik heb een zwak imaan en doe er alles aan om er vanaf te komen...of misschien niet want ik luister nog soms muziek. alhoewel dat veel minder is geworden

ik probeer mezelf elke dag te verbeteren. maar soms verhef ik mijn stem ook tegen mijn moeder nog of ik zeg iets over iemand anders..

of ik lach om iemand..


maar ik zit er heel erg mee want mijn hart wil zich maar niet zuiveren ookal doe ik alles eraan..

kunnen jullie me aub helpen door tips ofzo..

djazakom allah



ik pm je wel inscha allah

11-10-2006, 13:18
Het is al een positief iets dat je zelf beseft dat je imaan zwak is..

De volgende stap is om na te denken HOE dat komt.. Ga je met verkeerde personen om? Praktiseer je het geloof wel, zoals het moet.. etc..

Daarna moet je die oorzaken bestrijden en een soort stappenplan maken wat je allemaal moet doen om incha Allah je zuivere hart terug te vinden.

11-10-2006, 13:20

Citaat door Lella_Roosje:
Het is al een positief iets dat je zelf beseft dat je imaan zwak is..

De volgende stap is om na te denken HOE dat komt.. Ga je met verkeerde personen om? Praktiseer je het geloof wel, zoals het moet.. etc..

Daarna moet je die oorzaken bestrijden en een soort stappenplan maken wat je allemaal moet doen om incha Allah je zuivere hart terug te vinden.



juist

11-10-2006, 13:23



Citaat door zinia_nadoria:
juist



Moge Allah ons op het juiste pad leiden.


Allahoema ameen!

11-10-2006, 14:09
ja percies wat lella roosje zei. ook is het goed om sorah yessin te lezen/ te beluisteren .. ook sorah al baqarah..wat mij betreft de hele koran ..want misschien zijn het de woorden van allah die je hard nodig hebt...ook kun je proberen om lessen bij te gaan wonen enzovoorts. probeer gewoon allemaal dingen te doen die de shaitaan a3oudoe bileh niet kan weerstaan.

als je nog vragen hebt pm me!

fi ameni leh

11-10-2006, 14:22

Citaat door Lella_Roosje:

Moge Allah ons op het juiste pad leiden.


Allahoema ameen!



Ammeen yarabi al3alameen

11-10-2006, 14:49
wat jullie zeggen heb ik allemaal gedaan. ik leer veel koran uit mn hoofd ik ken zoveeeel woorden van allah.ik bid,ik probeer mijn tong te beheersen en salaam oleikom tegen mensen te zeggen en vriendelijk te zijn.. ik probeer ook niet op te geven maar die gedachtes die twijfels steeds..die maken mij gekker dan alles.ik wil ze niet!!!!!!!!! ik haat ze

11-10-2006, 15:18

Citaat door nowhere:
wat jullie zeggen heb ik allemaal gedaan. ik leer veel koran uit mn hoofd ik ken zoveeeel woorden van allah.ik bid,ik probeer mijn tong te beheersen en salaam oleikom tegen mensen te zeggen en vriendelijk te zijn.. ik probeer ook niet op te geven maar die gedachtes die twijfels steeds..die maken mij gekker dan alles.ik wil ze niet!!!!!!!!! ik haat ze



chek je pm

11-10-2006, 20:17

Citaat door nowhere:
wat jullie zeggen heb ik allemaal gedaan. ik leer veel koran uit mn hoofd ik ken zoveeeel woorden van allah.ik bid,ik probeer mijn tong te beheersen en salaam oleikom tegen mensen te zeggen en vriendelijk te zijn.. ik probeer ook niet op te geven maar die gedachtes die twijfels steeds..die maken mij gekker dan alles.ik wil ze niet!!!!!!!!! ik haat ze



Welke gedachtes en twijfels gaan er dan door je hoofd, als ik vragen mag?

12-10-2006, 00:00

Citaat door GuustFlater:
Het is zeer verfrissend om op een dag in je leven tot de conclusie te komen dat je steeds in een fantoom hebt geloofd. Ik hoop je welkom te kunnen heten in de wereld der Atheisten.
dat was ik ook,maar dat is nog angstaanjagender
.