Bekijk volle/desktop versie : 'Weinig Arabisch-sprekende FBI-agenten'



11-10-2006, 10:49
WASHINGTON - Slechts 33 van de 12.000 agenten van de Amerikaanse Federale Recherche FBI hebben enige ervaring met de Arabische taal. Het handjevol dat de taal beheerst, houdt zich bovendien niet bezig met internationaal terrorisme.

Zelfs wanneer agenten die bekend zijn met slechts een paar Arabische woorden worden meegerekend, heeft minder dan 1 procent van de dienst echt ervaring met de taal. Ook het aantrekken van medewerkers die Urdu, Farsi of andere talen uit het Midden-Oosten en Zuid-Azie spreken blijkt lastig. Dat zou te maken hebben met het feit dat taalonderwijs op veel Amerikaanse scholen een lage prioriteit heeft.

In de strijd tegen terreurgroeperingen uit de regio's is de FBI afhankelijk van ingehuurde vertalers en andere derde partijen. Zo heeft de dienst het aantal vertalers dat Arabisch spreekt sinds de aanslagen van 11 september 2001 verviervoudigd.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/article51339231.ece?rss

11-10-2006, 11:09


Tja vind je het gek, wie wil er nou voor de "grote Satan" werken

11-10-2006, 12:12
Kan het misschien zo zijn dat de islamieten in the USA nejes zijn ingeburgerd, de taal spreken en zich gedragen ?????

11-10-2006, 12:17
De AIVD zal daar ook moeite mee hebben. Ze nemen vooral van die domme onwetende Hollandse boeren aan, vaak van die Asocialen. Dan zeggen ze; ''Ja, het aannemen van nieuw personeel lukt prima en we zitten eigenlijk voor op schema.'' Alleen maar om dat geld van het Rijk te krijgen. Kwantiteit boven Kwaliteit dus, maar daar zullen ze wel spijt van krijgen over een aantal jaar.

Het valt me op dat Nederlanders alleen maar het Nederlands machtig zijn. Engels en Duits spreken ze matig tot slecht, om maar over het Frans te zwijgen.

11-10-2006, 12:22



Citaat door Hazouz_54:
De AIVD zal daar ook moeite mee hebben. Ze nemen vooral van die domme onwetende Hollandse boeren aan, vaak van die Asocialen. Dan zeggen ze; ''Ja, het aannemen van nieuw personeel lukt prima en we zitten eigenlijk voor op schema.'' Alleen maar om dat geld van het Rijk te krijgen. Kwantiteit boven Kwaliteit dus, maar daar zullen ze wel spijt van krijgen over een aantal jaar.

Het valt me op dat Nederlanders alleen maar het Nederlands machtig zijn. Engels en Duits spreken ze matig tot slecht, om maar over het Frans te zwijgen.


NL-ers staan internationaal bekend om hun talen. Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans spreken er veel.

In veel landen in Noord Afrika en Midden Oosten komen ze niet veel verder dan straat engels.....of wat frans uit de koloniale overlevering....

11-10-2006, 12:25

Citaat door Hoelahoep:
NL-ers staan internationaal bekend om hun talen. Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans spreken er veel.

In veel landen in Noord Afrika en Midden Oosten komen ze niet veel verder dan straat engels.....of wat frans uit de koloniale overlevering....



Ha ha ha, wat een onzin. Ha ha ha, ik lach me dood hier. Heb je wel eens een Hollander Engels horen praten Denken dat je een taal goed beheerst , maakt je nog geen Taalvirtuoos.

11-10-2006, 12:27

Citaat door Hazouz_54:
Ha ha ha, wat een onzin. Ha ha ha, ik lach me dood hier. Heb je wel eens een Hollander Engels horen praten Denken dat je een taal goed beheerst , maakt je nog geen Taalvirtuoos.



Heb jij wel eens een originele mocro nederlands horen spreken ????

11-10-2006, 12:31

Citaat door Hoelahoep:
Heb jij wel eens een originele mocro nederlands horen spreken ????



Yep, ik ben er een van. Ik had voor mijn eindexamen op het Gymnasium een 8,6 behaald. Het hoogste cijfer van iedereen. (Blanke hollanders daarbij inbegrepen)

11-10-2006, 12:32

Citaat door Hazouz_54:
Yep, ik ben er een van. Ik had voor mijn eindexamen op het Gymnasium een 8,6 behaald. Het hoogste cijfer van iedereen. (Blanke hollanders daarbij inbegrepen)



Gefeliciteerd ! en dat meen ik.

Maar vertel eens hoe je met een gymnasiumopleiding qua denken en ontwikkeling zo kunt blijven steken in een mono-opinie ?

11-10-2006, 12:38

Citaat door Hoelahoep:
Gefeliciteerd ! en dat meen ik.

Maar vertel eens hoe je met een gymnasiumopleiding qua denken en ontwikkeling zo kunt blijven steken in een mono-opinie ?


Een opinie die gebaseerd is op objectiviteit, daar blijf ik graag in wroeten.

11-10-2006, 12:40

Citaat door Hazouz_54:
Een opinie die gebaseerd is op objectiviteit, daar blijf ik graag in wroeten.


Voorlopig doe je je voor als een propagandamachine van het o zo objectieve Iran en de al even objectieve neocons van de islam....

kortom: johoho en een fles met rum...

11-10-2006, 12:44

Citaat door Hoelahoep:
Voorlopig doe je je voor als een propagandamachine van het o zo objectieve Iran en de al even objectieve neocons van de islam....

kortom: johoho en een fles met rum...



Subjectief gedrag leidt dikwijls tot paranoia.

09-11-2006, 23:00



Citaat door crusader-999:
Veel erger is dat er ook steeds meer komen die geen nederlands meer spreken. Moet je eens een instantie als het UWV of de SVB bellen.
\Waar ze die analfabeten vandaan halen is me echt een raadsel.