Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe vogelsoort ontdekt: verzin naam!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

11-10-2006, 10:33
BOGOTA - Een Colombiaans-Engelse expeditiegroep heeft in de wouden van Colombia een nieuwe vogelsoort ontdekt.

De ontdekking van het vogeltje ter grote van een vuist is gepubliceerd in het bulletin van de Britse Ornithologen Club. Het gaat om een geel-zwarte vogel, getooid met een oranje pluim. Het diertje is Yariguies Brush-Finch gedoopt en daarmee vernoemd naar de indianenstam Yariguies, die ooit in het woud woonde.

Volgens expeditielid Blanca Huertas, verbonden aan het Natural History Museum in Londen, is de vogel een van de verschillende nieuwe diersoorten die zijn ontdekt in de Yariguies-bergen. Er zullen er nog een paar worden beschreven, waaronder enkele vlinders.

Colombia kent een grote ecologische diversiteit en telt alleen al zo'n 1800 vogelsoorten. Het gebied waar de Yariguies-vogel is ontdekt, heeft de status van natuurreservaat en is alleen per helikopter goed bereikbaar. (ANP)



http://www.ad.nl/buitenland/article701580.ece

11-10-2006, 10:34


nou kom maar op met die orginele inzendingen .........

11-10-2006, 10:39
The yellow-black orange-plumed fist-sized Columbian rainforest bird?

11-10-2006, 10:39

Citaat door Miss_Naks:
nou kom maar op met die orginele inzendingen .........



Ik hoorde laatst dat de naam Dodo beschikbaar is.

11-10-2006, 10:47



Citaat door Miss_Naks:
BOGOTA - Een Colombiaans-Engelse expeditiegroep heeft in de wouden van Colombia een nieuwe vogelsoort ontdekt.

De ontdekking van het vogeltje ter grote van een vuist is gepubliceerd in het bulletin van de Britse Ornithologen Club. Het gaat om een geel-zwarte vogel, getooid met een oranje pluim. Het diertje is Yariguies Brush-Finch gedoopt en daarmee vernoemd naar de indianenstam Yariguies, die ooit in het woud woonde.

Volgens expeditielid Blanca Huertas, verbonden aan het Natural History Museum in Londen, is de vogel een van de verschillende nieuwe diersoorten die zijn ontdekt in de Yariguies-bergen. Er zullen er nog een paar worden beschreven, waaronder enkele vlinders.

Colombia kent een grote ecologische diversiteit en telt alleen al zo'n 1800 vogelsoorten. Het gebied waar de Yariguies-vogel is ontdekt, heeft de status van natuurreservaat en is alleen per helikopter goed bereikbaar. (ANP)



http://www.ad.nl/buitenland/article701580.ece

wat zijn er toch mooie landen op de wereld, wat een verschil met het gat genaam HOL_land. Bewoners hebben het heel goed naar hun 'hol' genoemd

11-10-2006, 10:53
of eh ..... Bivogel ?

11-10-2006, 10:57
Imosh of Elvis [/SIZE]

[SIZE="4"]zo lieeeeeeeeeeeef



11-10-2006, 11:05
Nakki Nokki Izannie

11-10-2006, 11:08
Die vogel heb ik thuis man, niks nieuwe ontdekking !! Het is een heel zeldzame vogel en hij heet: Zaka Zaka Maroccus

11-10-2006, 11:12

Citaat door Atlasleeuw:
Die vogel heb ik thuis man, niks nieuwe ontdekking !! Het is een heel zeldzame vogel en hij heet: Zaka Zaka Maroccus



Erythroxylum coca Passer domesticus

11-10-2006, 11:15

Citaat door Foppe:
Erythroxylum coca Passer domesticus


ANIMAL DISPUTAX (is trouwens ook een Romeinse spreuk voor de Gymnasiasten onder ons)

11-10-2006, 11:16
Punkhead Rock Birdie.


Vanwege zijn vette kapsel met gekleurde haar.

11-10-2006, 11:20



Citaat door Miss_Naks:
BOGOTA - Een Colombiaans-Engelse expeditiegroep heeft in de wouden van Colombia een nieuwe vogelsoort ontdekt.

De ontdekking van het vogeltje ter grote van een vuist is gepubliceerd in het bulletin van de Britse Ornithologen Club. Het gaat om een geel-zwarte vogel, getooid met een oranje pluim. Het diertje is Yariguies Brush-Finch gedoopt en daarmee vernoemd naar de indianenstam Yariguies, die ooit in het woud woonde.

Volgens expeditielid Blanca Huertas, verbonden aan het Natural History Museum in Londen, is de vogel een van de verschillende nieuwe diersoorten die zijn ontdekt in de Yariguies-bergen. Er zullen er nog een paar worden beschreven, waaronder enkele vlinders.

Colombia kent een grote ecologische diversiteit en telt alleen al zo'n 1800 vogelsoorten. Het gebied waar de Yariguies-vogel is ontdekt, heeft de status van natuurreservaat en is alleen per helikopter goed bereikbaar. (ANP)



http://www.ad.nl/buitenland/article701580.ece


De karrepiet.

11-10-2006, 11:21

Citaat door PROMESSA:
En toen....werd het ineens stil.


Promessa


Nou die zijn er heus wel hoor, niet in grote getalen, maar ze bestaan. Ik ben het levende bewijs Hoewel ik de helft ben vergeten van wat ik in die 6 jaar aan latijnse woordjes in mijn kop heb gestampt...

11-10-2006, 11:22

Citaat door PROMESSA:
En toen....werd het ineens stil.


Promessa



Nee hoor.................
Da's het bekende vogelnestje in de ringen.



Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelnestje_%28voedsel%29

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12