Bekijk volle/desktop versie : Vasten zonder te bidden!



Pagina's : [1] 2

09-10-2006, 16:31
Vasten zonder bidden , heeft dat nut?

Volgens mij dus niet.

Heeft iemand hier bewijs voor mij? Ik wil dit namelijk aan iemand laten zien?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Komkommer

09-10-2006, 17:02



Citaat door komkommer:
Vasten zonder bidden , heeft dat nut?

Volgens mij dus niet.

Heeft iemand hier bewijs voor mij? Ik wil dit namelijk aan iemand laten zien?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Komkommer


Dat geldt eigenlijk voor zoveel zaken. Mensen worden in de Ramadan opeens "heilig", terwijl ze de rest van het jaar er maar op los leven.
Als je het hele jaar door niet bidt, maar tijdens de ramadan wel en daarna niet meer, dan hoef je ook niet te vasten eigenlijk. En als je vast zonder te bidden, dan heeft het vasten ook geen zin, je bent dan net een vastgebonden ezel aan een boom.

09-10-2006, 17:11

Citaat door Atlasleeuw:
Dat geldt eigenlijk voor zoveel zaken. Mensen worden in de Ramadan opeens "heilig", terwijl ze de rest van het jaar er maar op los leven.
Als je het hele jaar door niet bidt, maar tijdens de ramadan wel en daarna niet meer, dan hoef je ook niet te vasten eigenlijk. En als je vast zonder te bidden, dan heeft het vasten ook geen zin, je bent dan net een vastgebonden ezel aan een boom.


Wat ik weet en wat me logisch lijkt is alles wat je doet wat voor het goede staat is alleen maar beter.
Het kan zelfs zo zijn dat t je ineens gaat bevallen en je t gaat begrijpen waarom je het doet en met welk doel en dat je vanaf dan voor t goede gaat.

09-10-2006, 17:19
Het zit namelijk zo.

Degene om wie het het gaat weet veel over de islaam, maar bid niet. Hij is er niet klaar voor, zegt hij.
Maar hij doet wel mee met vasten.

Ik heb toen tegen hem gezegd volgens mij heeft het geen nut om te vasten als je niet bidt. Het is dan net alsof je een hond de hele dag zomaar vastbindt en aan aan het einde van de dag dan weer los laat.

Maar ik had gehoopt dat er misschien een bewijs is in de koran zou staan wat iemand hier voor mij kan plaatsen.

09-10-2006, 17:21



Citaat door chebnasiro:
Wat ik weet en wat me logisch lijkt is alles wat je doet wat voor het goede staat is alleen maar beter.
Het kan zelfs zo zijn dat t je ineens gaat bevallen en je t gaat begrijpen waarom je het doet en met welk doel en dat je vanaf dan voor t goede gaat.


Ja dat kan zeker zo zijn. Maar wat je vaak merkt is dat men Ramadan ziet als 1 maand lang "kerstfeest" en zodra het afgelopen is, gaat men weer verder met de normale gang van zaken.

09-10-2006, 17:35

Citaat door komkommer:
Vasten zonder bidden , heeft dat nut?

Volgens mij dus niet.

Heeft iemand hier bewijs voor mij? Ik wil dit namelijk aan iemand laten zien?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Komkommer


Ik heb geen bewijs voor je, maar vasten is 1 van onze 5 zuilen, dus als hij niet bidt maar wel vast, voldoet hij tenminste nog aan iets. En dat lijkt mij altijd nog beter dan helemaal niets.

Dus ik zou hem het vasten niet uit zijn hofd praten, insallah komt het bidden nog!

09-10-2006, 17:45

Citaat door kokkie:
Ik heb geen bewijs voor je, maar vasten is 1 van onze 5 zuilen, dus als hij niet bidt maar wel vast, voldoet hij tenminste nog aan iets. En dat lijkt mij altijd nog beter dan helemaal niets.

Dus ik zou hem het vasten niet uit zijn hofd praten, insallah komt het bidden nog!


Incha'allah!

09-10-2006, 17:50
heeft niemand een hadith hierover?

10-10-2006, 13:07
Het is 1 van de 5 zuilen…is dat
Niet genoeg??

10-10-2006, 13:09
Er is hier alreeds een topic over geopend.

Met een fatwa van shaigh Othamien.

10-10-2006, 14:20

Citaat door ghouraba:
Er is hier alreeds een topic over geopend.

Met een fatwa van shaigh Othamien.


Weet je ook war ik die topic kan vinden?

10-10-2006, 14:56
sallam o3alaikom
luister naar de lezingen van aboe ismail insha allah kan je daar iets uithalen.
- het belang van het gebed
- ik ben moslim maar ik bid niet
http://al-yaqeen.com/mediatheek/openperspreker.php?spreker=Aboe%20Ismaïl

wa sallam o3alaikom

10-10-2006, 19:21



Citaat door midaroo:
sallam o3alaikom
luister naar de lezingen van aboe ismail insha allah kan je daar iets uithalen.
- het belang van het gebed
- ik ben moslim maar ik bid niet
http://al-yaqeen.com/mediatheek/openperspreker.php?spreker=Aboe%20Ismaïl

wa sallam o3alaikom


Dank je wel.

Moge allah je hiervoor belonen.

10-10-2006, 20:28
dat is over aan Allah
niet aan jou, ieder voor zich!

10-10-2006, 22:40
Hey Meid,

Is juist goed hoor dat je vast. Of je nou wel bid of niet, je blijft een moslim. Ik zelf lees het Koran en ooit ben je wel bereid voor om te gaan bidden.
Vasten is verplicht voor iedere moslim 5 betuigenis moet je aan voldoen.

1. 5 x per dag bidden
2. Vasten
3. Zaket
4. Mekka
5. geloofbetuigenis

Gr. Noa

Pagina's : [1] 2