Bekijk volle/desktop versie : Fout tijdens salaat



08-10-2006, 21:50
Salaam Alaikoem,

Ik vroeg me af wat je moet doen indien je een fout hebt begaan tijdens je salaat. Stel je weet niet meer of je met dohr 3 of 4 rak'at hebt gebeden ofzo. Moet je dan je salaat afmaken en die dan weer bidden?

Gelieve indien je het antwoord kent te reageren want dit is een veel gestelde vraag en velen weten niet wat te doen op dat moment.

Djazakoem ALLahoe gairan

08-10-2006, 21:56


2 rakaats verrichten..wa allah ou hlim

08-10-2006, 22:02
Je bid gewoon verder, en dan na de 2e tashahhoed (dus voor de tasliem, het afsluiten van het gebed) dien je de soedjoed te doen (dus twee keer buigen tot de grond) en sluit je het verder af. Sommige zeggen weer dat je de soedjoed moet doen nadat je de tasliem hebt gedaan. Mij werd het 1e optie geleerd, wa Allahoe a3lem.

wa 3aleikoem salaam,

08-10-2006, 23:33
AsSalaamu alaykoem wa rahmatu Allaah

Ik ga je morgen antwoord geven insha Allaah, heb het boekje Sujuud us Sahw(regels voor vergeetachtigheid tijdens het Gebed) van de nobele Sheikh Mohammad ibn Saalih Al-'Uthaimeen - moge Allaah hem genadig zijn- vertaald door: Drs. Mohamed Bendaoud. Ik loop nu voor een uur over te typen maar het was op een gegeven moment te veel, en toen wilde ik de conclusie voor je overschrijven, maar toen werd er steeds na elke bewijs (hadith) gezegd: Deze overlevering is eerder vernoemd. En kon toen niet vinden door wie die nu precies was overlevert..was ook bang dat ik een fout maakte. Dus morgen insha Allaah heb je antwoord

Khayr insha Allaah

Wa salaamu alaykoem wa rahmatu Allaah

09-10-2006, 19:49


BarakeLlahoe fiekoem

10-10-2006, 00:20
Echt prachtig, barakeLLahoe fiek.

Moge Allah je zegenen met alle het goede

10-10-2006, 22:22
AsSalaamu alaykoem wa rahmatu Allaah oughti,

Ik lees net dat er een copyright staat op die boek die ik aan het overschrijven was. Dus zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever mag ik dit niet zomaar openbaar maken via internet.

Ik raad jullie allemaal het boek "Regels over vergeetachtigheid tijdens het gebed" aan. Auteur is Sheikh Mohammad Ibn Saalih Al-'Uthaimeen (Moge Allaah hem genadig zijn). Vertaald door: Drs. Mohamed Bendaoud. Het is een dun oranje boekje.

Wa salaamu alaykoem wa rahmatu Allaah

(Ik haal mijn vorige berichten ook weg.)

11-10-2006, 10:18
salaam,


Gair incha Allah, toch bedankt voor jouw inzet en inspanning