Bekijk volle/desktop versie : beste broeders en zusters!!!!



Pagina's : [1] 2

08-10-2006, 17:32
beste dames en heren ik heb iets dat ik graag zou wilen mededelen!!
en dat betreft de grote en kleine zonde!!
ik zie en hoor vele mensen om me heen dat ze een kleine zonde als niets zien en dat het toch niet zwaar wordt gestraft door ALLAH
maar elke zonde is er 1 te veel of het nu een kleine of een grote is.
zoals mohamed salla allahoe 3elijhi wa sellam zei;
elke kleine zonde die je begaat moet je niet onderschatten en zal als een berg op je schouders ten laste worden gelegd.
omdat het een kleine zonde is hoeft het niet net een mug te zijn die je makkelijk weg kan jagen..
nee broeders en zusters het is een zware last die je niet zomaar weg kunt krijgen.
ik ben geen heilige k ben verre van maar denk er over na.

ik weet wat me te wachten kan staan op de dag des oordeels..


JIJ OOK???

08-10-2006, 17:42


soubhanAllah, elke zonde die men begaat is een stap verder van de teveredenheid van Allah Ta'ala. En elke zonde brengt je dichter bij de ongehoorzaamheid van Allah Ta'ala.

08-10-2006, 17:44
laat elke zonde opgevolgd worden door goeie daden.
en laat goeie daden niet wegvagen door alle zondes.

08-10-2006, 18:00
Baraka Allahoefik

08-10-2006, 18:02


allah ibarek fik
schoukran

08-10-2006, 18:05
Allah oe Barak Fiek..

De mensen van tegenwoordig realiseren zich overigens niet dat Allah swt ons ziet,, ze voelen als het ware zijn aanwezigheid niet meer aangezien ze te druk bezig zijn met wereldse dingen..

AllahieFed..

08-10-2006, 18:08
[QUOTE=hossie_b;24869506]beste dames en heren ik heb iets dat ik graag zou wilen mededelen!!
en dat betreft de grote en kleine zonde!!
ik zie en hoor vele mensen om me heen dat ze een kleine zonde als niets zien en dat het toch niet zwaar wordt gestraft door ALLAH
maar elke zonde is er 1 te veel of het nu een kleine of een grote is.
zoals mohamed salla allahoe 3elijhi wa sellam zei;
elke kleine zonde die je begaat moet je niet onderschatten en zal als een berg op je schouders ten laste worden gelegd.
omdat het een kleine zonde is hoeft het niet net een mug te zijn die je makkelijk weg kan jagen..
nee broeders en zusters het is een zware last die je niet zomaar weg kunt krijgen.
ik ben geen heilige k ben verre van maar denk er over na.

ik weet wat me te wachten kan staan op de dag des oordeels..


Moge Allah ons en alle moslims vergeven voor onze zondes , Ya rab el Alamien.

wa salaam

hannan

08-10-2006, 18:16
goed gezegd..... inchAllah zal Allah swt ons vergiffenis schenken..

08-10-2006, 18:31

Citaat door hannanmoslima:
[QUOTE=hossie_b;24869506]beste dames en heren ik heb iets dat ik graag zou wilen mededelen!!
en dat betreft de grote en kleine zonde!!
ik zie en hoor vele mensen om me heen dat ze een kleine zonde als niets zien en dat het toch niet zwaar wordt gestraft door ALLAH
maar elke zonde is er 1 te veel of het nu een kleine of een grote is.
zoals mohamed salla allahoe 3elijhi wa sellam zei;
elke kleine zonde die je begaat moet je niet onderschatten en zal als een berg op je schouders ten laste worden gelegd.
omdat het een kleine zonde is hoeft het niet net een mug te zijn die je makkelijk weg kan jagen..
nee broeders en zusters het is een zware last die je niet zomaar weg kunt krijgen.
ik ben geen heilige k ben verre van maar denk er over na.

ik weet wat me te wachten kan staan op de dag des oordeels..


Moge Allah ons en alle moslims vergeven voor onze zondes , Ya rab el Alamien.

wa salaam

hannan



amien

08-10-2006, 18:32

Citaat door miss_melilla:
goed gezegd..... inchAllah zal Allah swt ons vergiffenis schenken..


amien

08-10-2006, 18:55
Goed van je deze topic hebt geopend! Waar ik het meeste moeite mee heb is dat mensen denken dat bepaalde dingen ''normaal'' zijn: zo van: iedereen doet het toch..... Layehfed.....

Het Arabische woord voor berouw is Tawbah, welke letterlijk vertaalt wordt met terugkeren betekent. Berouw betekent zich verwijderen van wat Allah heeft verboden en terugkeren naar wat Hij heeft bevolen. Allah heeft de gelovigen aangemoedigd om te berouwen met oprecht berouw.

“O gij gelovigen, wendt u tot Allah in oprecht berouw!” [Soerah At-Tahriem; Ayaah:8]

In een andere ayaah heeft Allah gezegd: “Maar hij die berouw heeft, gelooft en goed doet, zal waarschijnlijk tot de geslaagden behoren.” [Soerah Al-Qasas; Ayaah:67]

08-10-2006, 18:57
Dus we moeten ons in berouw keren tot Allah en onderwerpen aan Hem. Voorwaar, zelfs de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) was gewoon om Allah voor Zijn vergiffenis te vragen ook al was hij de profeet en dus zondeloos.

We zien dat ondanks dit hij gewoon was om berouw te tonen aan Allah, meer dan 70 keer per dag. “O mensen, toon berouw aan Allah. Bij Allah, ik toon berouw vaker dan zeventig keer per dag.”[Boekhaarie]

Ook al mishaagde de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) Allah nooit, vroeg hij Allah voor Zijn vergiffenis, hoeveel meer zouden de zondaars?

08-10-2006, 18:59


En in een andere ayaah:

“Wanneer de dood tot een hunner komt, zegt deze smekend: “Mijn Heer, zend mij terug. Opdat ik recht doe in hetgeen ik heb achtergelaten.” (Dan wordt er gezegd): “In geen geval; het is slechts een woord dat hij uit.” En achter hen is een hindernis tot de Dag waarop zij gewekt zullen worden.” [Soerah Al-Moe-e-minoen: Aayah 99-100]

08-10-2006, 19:02
Berouw heeft voorwaarden die dienen te worden volbracht en toegepast:

x Oprechtheid aan Allah, de Meest Hoge, dus een persoon zou alleen berouw moeten tonen enkel ter wille van Allah en zoek Zijn beloning en redding van Zijn bestraffing.

x Wroeging, voor de zonde dat was gepleegd, zodoende dat hij droevig is dat hij het heeft gedaan en wenst dat hij het nooit had gedaan. Allah richt Zich tot ons in Soerah Al-Qiyamah: “Neen! Ik roep de Dag der Opstanding tot getuige. Neen! Ik roep de zichzelf beschuldigende ziel tot getuige. [Soerah Al-Qiyaamah: Ayaah 1-2]

x Onmiddellijk stoppen met het plegen van de zonde. Als de zonde tegen Allah was, dan zou hij moeten (1) stoppen met het plegen ervan als het een onwettige daad was, of (2) zich haasten om het te doen als het een verplichting was die hij verzaakt heeft om het te doen.

x Van de voorwaarden van berouw is het doen van rechtschapen daden en weg te blijven van dat soort zonde.

x En van de voorwaarden van berouw is dat wanneer de zonde wordt herinnert dat je de zonde haat en weg blijft van alles dat ervoor zorgt dat je dat soort zonde begaat. Want het is niet passend om berouw te tonen aan Allah en nog steeds een verlangen hebben voor de zonde.

x Vastberadenheid, om niet meer terug te gaan naar de zonde in de toekomst.

08-10-2006, 22:49

Citaat door Ahlem_19_84:
Berouw heeft voorwaarden die dienen te worden volbracht en toegepast:

x Oprechtheid aan Allah, de Meest Hoge, dus een persoon zou alleen berouw moeten tonen enkel ter wille van Allah en zoek Zijn beloning en redding van Zijn bestraffing.

x Wroeging, voor de zonde dat was gepleegd, zodoende dat hij droevig is dat hij het heeft gedaan en wenst dat hij het nooit had gedaan. Allah richt Zich tot ons in Soerah Al-Qiyamah: “Neen! Ik roep de Dag der Opstanding tot getuige. Neen! Ik roep de zichzelf beschuldigende ziel tot getuige. [Soerah Al-Qiyaamah: Ayaah 1-2]

x Onmiddellijk stoppen met het plegen van de zonde. Als de zonde tegen Allah was, dan zou hij moeten (1) stoppen met het plegen ervan als het een onwettige daad was, of (2) zich haasten om het te doen als het een verplichting was die hij verzaakt heeft om het te doen.



x Van de voorwaarden van berouw is het doen van rechtschapen daden en weg te blijven van dat soort zonde.

x En van de voorwaarden van berouw is dat wanneer de zonde wordt herinnert dat je de zonde haat en weg blijft van alles dat ervoor zorgt dat je dat soort zonde begaat. Want het is niet passend om berouw te tonen aan Allah en nog steeds een verlangen hebben voor de zonde.

x Vastberadenheid, om niet meer terug te gaan naar de zonde in de toekomst.



dank je voor het plaatsen van deze goed woorden van de islaam

Pagina's : [1] 2