Bekijk volle/desktop versie : Verkiezingen



08-10-2006, 17:24
Salaam allaykoem


Ja ik heb weeral een vraagje


Hoe zit het met verkiezingen???Ik hoor sommige mensen zeggen dat wij als moslims gewoon blanco moeten stemmen..En geen partij mogen kiezen
Wat me persoonlijk zeer vreemd leek.Het zou alleen maar in ons nadeel zijn,of niet?
Ik zou graag willen weten wat ons geloof hier over zegt

Djakkoem allah voor jullie moeite



Wa salaam allaykoem


Z7or

08-10-2006, 17:34


wa'aleykoum salam warahmatou Llah wabarakatouhou..

uhmm wel een beetje te laat.. denk je niet aangezien we allemaal al zijn gaan stemmen vandaag.. allé toch wel altijd goed om te weten; wees toch kritisch wat je te horen krijgt over dit issue..

08-10-2006, 17:41

Citaat door anjali26:
wa'aleykoum salam warahmatou Llah wabarakatouhou..

uhmm wel een beetje te laat.. denk je niet aangezien we allemaal al zijn gaan stemmen vandaag.. allé toch wel altijd goed om te weten; wees toch kritisch wat je te horen krijgt over dit issue..




Iwa ik heb het ook te laat te horen gekregen ...

08-10-2006, 18:03
Imaam Soefyaan Ath-Thawrie zei:

"Een ieder die zelfs maar een schrijfpen klaarzet voor een onrechtvaardige heerser, is mede-verantwoordelijk voor al het bloed dat hij vergiet in het oosten en het westen."

Allah zegt in de Qor'aan,

"Oh jullie die geloven, neemt geen boezemvrienden(helpers, beschermers etc.) van buiten jullie kring: zij zullen jullie voortdurend schade berokkenen, zij wensen slechts dat jullie lijden. De vijandschap is duidelijk geworden door wat er uit hun monden voortkomt, wat hun harten verbergen is nog erger. Wij hebben de Tekenen voor jullie duidelijk gemaakt, als jullie begrijpen." (3:118)

"Degenen die de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen: is het de eer, die zij bij hen zoeken? En voorwaar, alle eer is bij Allah." (4:139)

"Oh jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet." (5:51)


Al Ghareeb

08-10-2006, 20:36


Das idd een loempe vraag, moe ik toegeven...

08-10-2006, 20:58

Citaat door anash:
Das idd een loempe vraag, moe ik toegeven...




omg!!! Zo smerig van u ...en echt zo tnawies ga mijn reactie lezen!!


hahahahaha ik zal het onthouden

08-10-2006, 21:46

Citaat door sssalima:
Volgens mijn exleraar is het Haram als je niet gaat stemmen, maar ik geloof hem niet.....



Heeft hij ook gezegd waarom?

08-10-2006, 21:55

Citaat door sssalima:
Ik heb hem ook gevraagt waarom, waarop hij zei dat krijgen jullie later....in een ander blok, en toen ben ik nooit meer terug gekomen....



en ben je dan niet meer terug gegaan omdat het niet haram was voor hem of voor een andere reden...

08-10-2006, 22:05

Citaat door Al_Ghareeb:
Imaam Soefyaan Ath-Thawrie zei:

"Een ieder die zelfs maar een schrijfpen klaarzet voor een onrechtvaardige heerser, is mede-verantwoordelijk voor al het bloed dat hij vergiet in het oosten en het westen."

Allah zegt in de Qor'aan,

"Oh jullie die geloven, neemt geen boezemvrienden(helpers, beschermers etc.) van buiten jullie kring: zij zullen jullie voortdurend schade berokkenen, zij wensen slechts dat jullie lijden. De vijandschap is duidelijk geworden door wat er uit hun monden voortkomt, wat hun harten verbergen is nog erger. Wij hebben de Tekenen voor jullie duidelijk gemaakt, als jullie begrijpen." (3:118)

"Degenen die de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen: is het de eer, die zij bij hen zoeken? En voorwaar, alle eer is bij Allah." (4:139)

"Oh jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet." (5:51)


Al Ghareeb
voila.

08-10-2006, 22:11

Citaat door djorkaef:
voila.







En in dit geval is het dan ook voila ??



Misschien een loempe vraag die ik ga stellen
Denk je dat we dat voor deze verkiezingen ook moeten toepassen wanneer het in ons nadeel kan zijn
Ik wil nu maar zeggen stel alle moslims die stemmen blanco ...Dan ben ik er bijna 200% zeker van dat Vlaams belang (is een partije die anti Islam is.Ze zijn vb voorstanders om de hijaab volledig te verbieden)aan de macht komt ..Wat alleen maar in ons nadeel zou zijn
Is het dan niet beter voor ons om dan toch maar te stemmen zodat we dat probleem kunnen vermijden

Of bestaan er geen uitzonderingen

alvast djakke'allah om te antwoorden

08-10-2006, 22:12

Citaat door sssalima:
Het is wel 1 van de redenen maar er waren meer,







hmm eigenlijk wel jammer

08-10-2006, 22:13
verhuizen is de enige oplossing.

ook als u uw belastingsbrief invult heft u uw schrijfpen voor een 'onrechtvaardige heerser'.


Citaat:
Imaam Soefyaan Ath-Thawrie zei:

"Een ieder die zelfs maar een schrijfpen klaarzet voor een onrechtvaardige heerser, is mede-verantwoordelijk voor al het bloed dat hij vergiet in het oosten en het westen."

Allah zegt in de Qor'aan,

"Oh jullie die geloven, neemt geen boezemvrienden(helpers, beschermers etc.) van buiten jullie kring: zij zullen jullie voortdurend schade berokkenen, zij wensen slechts dat jullie lijden. De vijandschap is duidelijk geworden door wat er uit hun monden voortkomt, wat hun harten verbergen is nog erger. Wij hebben de Tekenen voor jullie duidelijk gemaakt, als jullie begrijpen." (3:118)

"Degenen die de ongelovigen in plaats van de gelovigen als beschermers nemen: is het de eer, die zij bij hen zoeken? En voorwaar, alle eer is bij Allah." (4:139)

"Oh jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet." (5:51)


Al Ghareeb