Bekijk volle/desktop versie : HELP!!! Hoe maak je simpele marka??



08-10-2006, 15:41
Dus gewoon standaard marka wat je bijna dagelijks eet. Met kip of vlees, aardappelen wortels enzo.
Weet niet welke kruiden je moet gebruiken etc. Hoe en wat

Aub een makkelijk recept, ben geen kookprinses , maar al deze heerlijke recepten die hier staan van jullie hebben me geinspireerd om het ook te leren inshallah. Maar wil makkelijk beginnen.

Shokran bezaf

08-10-2006, 16:00


voor bijv. de mamita gaat het als volgt:


wat gemengde olie, dus olijfolie en witte olie, in een pan. Ui in blokjes snijden (of in de lengte) en dit even bakken, dan doe je er 1 tomaat in blokjes gesneden bij en de kruiden. Ik gebruik de volgende kruiden: zwarte peper, ras el hanout, zafraan, gemberpoeder, komijnpoeder, paprikapoeder en zout. De hoeveelheid kan je zelf bepalen. Ongeveer van alles 1 theelepel.
Vervolgens doe je er water bij zodat het kan koken, je doet er wat kosbar en magnouz bij en voila. Dan heb je dus puur de marka.

Voor een mamita heb je dus ook vlees, wortelen, erwten etc. etc. nodig. En bij andere gerechten weer andere dingen. Maar ik heb nu puur de simpele marka uitgelegd. SUCCES!

08-10-2006, 16:14

Citaat door VoteForKerry!:
voor bijv. de mamita gaat het als volgt:


wat gemengde olie, dus olijfolie en witte olie, in een pan. Ui in blokjes snijden (of in de lengte) en dit even bakken, dan doe je er 1 tomaat in blokjes gesneden bij en de kruiden. Ik gebruik de volgende kruiden: zwarte peper, ras el hanout, zafraan, gemberpoeder, komijnpoeder, paprikapoeder en zout. De hoeveelheid kan je zelf bepalen. Ongeveer van alles 1 theelepel.
Vervolgens doe je er water bij zodat het kan koken, je doet er wat kosbar en magnouz bij en voila. Dan heb je dus puur de marka.

Voor een mamita heb je dus ook vlees, wortelen, erwten etc. etc. nodig. En bij andere gerechten weer andere dingen. Maar ik heb nu puur de simpele marka uitgelegd. SUCCES!


Bedankt voor t recept!
Maar ik bedoel marka met vlees of kip met aardappelen worteltjes of iets anders...

08-10-2006, 17:00
Benodigheden:
Vlees, olijfolie (gebruik alleen olijfolie), blokje Knor rund, ui, tomaat, 1 teentje knoflook, koriander, aardappelen en wortels.
Kruiden: saffraan, zwarte peper, gember, rode paprika en komijn.
Doe de olijfolie, blokje knorr, knoflook en saffraan en een 1/2 glas water in de pan..daarna voeg je het vlees bij ..goed laten bakken en de kruiden toevoegen. Daarna de uien in ringen snijden en de tomaat in blokjes. De koriander knoop ik vast en leg het in de pan. Water toevoegen tot het vlees bedekt is..zodra je ziet dat het vlees bijna gekookt is . .voeg je de aardappelen en wortels toe. Alles rustig laten koken.

Hoop dat je hier wat aan hebt...maar zo kook ik mijn standaard marmita. En de groenten kun je varieren, maar nooit meer dan twee soorten groenten gebruiken..dan verliezen de groenten hun smaak. Met doperwten kun je bijvoorbeeld knolselderij (lefft) gebruiken.

Succes meid.